Merlin

Ett forum där man kan diskutera övriga filmer, TV-serier, skådespelare och allting annat inom film och TV-sektorn.

Re: Merlin

Inläggav nossi sön 30 okt 2011, 07:50

Eilonwy skrev:Ouch, jo, det här avsnittet var väldigt bra! Det närmar sig säsongens klimax! Det var så hemskt när Morgana visade "sitt rätta jag" ... synd om Merlin också, som vetat hela tiden men inte kunde göra något.

Och jag gillar inte heller Uther, men det finns tillfällen då man tycker så SYND om honom! Som idag, eller i första säsongen när Arthur "dog". Han är så naturlig, för han är en slags antagonist, men han framställs inte som alltigenom ond - han framställs som en människa. :roll:

Sedan tyckte jag det var skitkul när Gwaine gav sig in i striden då Arthur offrade sig för Merlin. Både Merlin och Arthur stirrade så på honom att det kändes som om båda tänkte "Vänta, ska Gwaine joina vår offra-sig-för-den-andra-grej nu?" eller ngt ... de gör ju sånt hela tiden x)

När du säger det, var det ju synd om Merlin också. Tyckte dessutom att kronan såg lite för stor ut för Morganas huvud!

Eh...vill ju helst inte vara taskig mot dig, men det var väl i andra säsongen Merlin och Gauis hade gjort Arthur skendöd? Har för mig det, så att Uther skulle se vad det var för en varelse han hade gift sig med( det där trollet du vet!). Jag strodde Uther skulle få en hjärtattack när han blev fri från sin förtrollning.

Gwaine är en bra karaktär! Rolig, lite kaxig men ändå lojal, och Merlins vän.

Håll tummarna för att allt löser sig. Och att de gör en fjärde säsong gör väl inte saken sämre? ;)

nossi
Uggla

Blogg: Se blogg (1)

Inläggav Eilonwy sön 30 okt 2011, 09:54

nossi skrev:
Eilonwy skrev:Ouch, jo, det här avsnittet var väldigt bra! Det närmar sig säsongens klimax! Det var så hemskt när Morgana visade "sitt rätta jag" ... synd om Merlin också, som vetat hela tiden men inte kunde göra något.

Och jag gillar inte heller Uther, men det finns tillfällen då man tycker så SYND om honom! Som idag, eller i första säsongen när Arthur "dog". Han är så naturlig, för han är en slags antagonist, men han framställs inte som alltigenom ond - han framställs som en människa. :roll:

Sedan tyckte jag det var skitkul när Gwaine gav sig in i striden då Arthur offrade sig för Merlin. Både Merlin och Arthur stirrade så på honom att det kändes som om båda tänkte "Vänta, ska Gwaine joina vår offra-sig-för-den-andra-grej nu?" eller ngt ... de gör ju sånt hela tiden x)

När du säger det, var det ju synd om Merlin också. Tyckte dessutom att kronan såg lite för stor ut för Morganas huvud!

Eh...vill ju helst inte vara taskig mot dig, men det var väl i andra säsongen Merlin och Gauis hade gjort Arthur skendöd? Har för mig det, så att Uther skulle se vad det var för en varelse han hade gift sig med( det där trollet du vet!). Jag strodde Uther skulle få en hjärtattack när han blev fri från sin förtrollning.

Håll tummarna för att allt löser sig. Och att de gör en fjärde säsong gör väl inte saken sämre? ;)

Jodå, det är i andra säsongen de gör Arthur skendöd, men i sista avsnittet av första säsongen blir väl Arthur skadad och håller på att dö när Merlin (som vanligt) drar till Nimueh och bah "TAKE ME INSTEAD!!"
Då bär ju Gaius Arthur till palatset, men faller till marken halvvägs dit och börjar gråta. Det är förstås inte det enda tillfället man ser honom ledsen för Arthurs skull, men det var ett exempel :)

Jag gillar också Gwaine!! Av exakt samma skäl som du just nämnde ...^^' jag läste Tristan och Isolde i svenskan, och Isolde sade till kungen en gång att kalla på "Kung Artur och Gawain". Jag: "GWAINE!!! :D:D:D"
... om de var med minns jag det dock inte >_>

Och ... jag läste på wikipedia att det kommer en FEMTE säsong!! :'D *håller tummarna för att ÅTMINSTONE Morgana och Gwaine får veta att han är en trollkarl inom kort. Arthur är väl att hoppas på för mycket ...*
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav nossi sön 30 okt 2011, 10:58

Eilonwy skrev:
nossi skrev:

Jodå, det är i andra säsongen de gör Arthur skendöd, men i sista avsnittet av första säsongen blir väl Arthur skadad och håller på att dö när Merlin (som vanligt) drar till Nimueh och bah "TAKE ME INSTEAD!!"
Då bär ju Gaius Arthur till palatset, men faller till marken halvvägs dit och börjar gråta. Det är förstås inte det enda tillfället man ser honom ledsen för Arthurs skull, men det var ett exempel :)

Jag gillar också Gwaine!! Av exakt samma skäl som du just nämnde ...^^' jag läste Tristan och Isolde i svenskan, och Isolde sade till kungen en gång att kalla på "Kung Artur och Gawain". Jag: "GWAINE!!! :D:D:D"
... om de var med minns jag det dock inte >_>

Och ... jag läste på wikipedia att det kommer en FEMTE säsong!! :'D *håller tummarna för att ÅTMINSTONE Morgana och Gwaine får veta att han är en trollkarl inom kort. Arthur är väl att hoppas på för mycket ...*

Ja just ja, det avsnittet hade jag glömt! Klumpiga jag! :lol: Öh, tror du menar att det är Uther som bär Arthur till palatset. ;)

Och historialektionen, haha! :D

En femte?! Jahooo! :mrgreen: :P :lol: :) :D 8-) (Det låter säkert urfånigt men eftersom han är en av mina favoritskådespelare, hoppas jag att Ian Hart , som hade Quirrells roll i första filmen, kanske får en roll där! :oops: :lol: :oops: )

Känns dumt att vara negativ när serien har varit så bra, men jag tycker det var dåligt att Merlins mamma inte fick vara med. Hade velat veta om hon mindes Balinor.

nossi
Uggla

Inläggav Eilonwy sön 30 okt 2011, 21:07

HAH, fan vad fail om hon glömt honom xD

Merlin: Mamma ... Balinor dog för en tid sedan.
Mamman: ... vem då?
Merlin: Eh, drakherren* du lät bo här för ett tag sedan? Ni hade ett förhållande? Ni fick en unge? Ungen står här och pratar med dig!? -.-'
Mamma: ... joo, det ringer kanske en klocka.

*mindes inte vad det hette på svenska, så jag chansade ...

Och jo, haha, jag menade Uther!! xD flum.

annars, hoppas du inte blir sur eller så, men jag förstår inte varför du är så förtjust i Quirrel? Kan du förklara? c:

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Inläggav nossi fre 04 nov 2011, 14:22

Eilonwy skrev:HAH, fan vad fail om hon glömt honom xD

Merlin: Mamma ... Balinor dog för en tid sedan.
Mamman: ... vem då?
Merlin: Eh, drakherren* du lät bo här för ett tag sedan? Ni hade ett förhållande? Ni fick en unge? Ungen står här och pratar med dig!? -.-'
Mamma: ... joo, det ringer kanske en klocka.

*mindes inte vad det hette på svenska, så jag chansade ...

Och jo, haha, jag menade Uther!! xD flum.

annars, hoppas du inte blir sur eller så, men jag förstår inte varför du är så förtjust i Quirrel? Kan du förklara? c:

Hahahaha! Garvar som en tok åt ditt manus! :lol: Tack, behövde skratta!

Äsch, sånt händer. ;)

Frågan: Se PM:et. ;) :)

Suck de missar Merlin nu på lördag för att det ska vara dans-VM. :cry: Död Åt sport! :evil: Eller...de kan ha det på en annan kanal!

nossi
Uggla

Inläggav Eilonwy sön 13 nov 2011, 11:39

OMG avsnittet igår!!! Måste vara det bästa i hela säsong 3, allvarligt ...

Jag ÄLSKADE när alla ställde sig runt det runda bordet, och sedan när Merlin inte ville ... gud, det måste vara mitt favoritögonblick mellan Merlin & Arthur c': och det är så synd om Lancelot ... men innerst inne gillar jag inte honom, så det funkar. Men UTHER! Åh, det var så hemskt D': han såg så liten och bräcklig ut hela tiden :C

Åh, jag har så mycket jag vill kommentera. Freyas comeback, Morganas skrik, SVÄRDET I STENEN. Det börjar verkligen hända grejer i den här serien nu!

Vad jag stör mig på är att säsong 4 visas i England nu, men vi i Sverige måste vänta ett helt år! x( Tror seriöst att jag ska ladda ner den :C Och det VILL jag inte, för det är så mysigt att se på Merlin varje lördag! Det ger mig liksom ett mål med veckan, och framförallt när jag pluggar på lördagar och vet att "när merlin börjar, då slutar jag plugga och fortsätter imorgon".

(okej, jag brukar aldrig plugga så mycket på lördagar, men det är ändå så jag tänker varje vecka ._. och nu är det slut D: )

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Inläggav Charlie Adams sön 13 nov 2011, 12:37

Eilonwy skrev:OMG avsnittet igår!!! Måste vara det bästa i hela säsong 3, allvarligt ...

Jag ÄLSKADE när alla ställde sig runt det runda bordet, och sedan när Merlin inte ville ... gud, det måste vara mitt favoritögonblick mellan Merlin & Arthur c': och det är så synd om Lancelot ... men innerst inne gillar jag inte honom, så det funkar. Men UTHER! Åh, det var så hemskt D': han såg så liten och bräcklig ut hela tiden :C

Åh, jag har så mycket jag vill kommentera. Freyas comeback, Morganas skrik, SVÄRDET I STENEN. Det börjar verkligen hända grejer i den här serien nu!

Vad jag stör mig på är att säsong 4 visas i England nu, men vi i Sverige måste vänta ett helt år! x( Tror seriöst att jag ska ladda ner den :C Och det VILL jag inte, för det är så mysigt att se på Merlin varje lördag! Det ger mig liksom ett mål med veckan, och framförallt när jag pluggar på lördagar och vet att "när merlin börjar, då slutar jag plugga och fortsätter imorgon".

(okej, jag brukar aldrig plugga så mycket på lördagar, men det är ändå så jag tänker varje vecka ._. och nu är det slut D: )

Jag såg också det igår och det var så bra!! Haha, skrattade så när riddare Leon (eller hette han så?) skulle ha på sig klänningen. xD Och svärdet i stenen! Jag kände mig rörd på nåt sätt när han satte det i stenen.
Men avsnittet var sjukt bra och längtar verkligen till nästa säsong! :D
All children flew to the moon ~

Användarvisningsbild
Charlie Adams
Boggart

Blogg: Se blogg (3)

Inläggav nossi sön 13 nov 2011, 19:39

Eilonwy skrev:OMG avsnittet igår!!! Måste vara det bästa i hela säsong 3, allvarligt ...

Jag älskade också avsnittet. Garvade som en tok när riddaren var tvungen sätta på sig klänningen! :mrgreen: Men som du sa var Freyas comeback underbar.

Och det var synd om Uther. Oftast är han en envis skitstövel (Ursäkta uttrycket! :oops: ) Men nu var det bara synd om honom.

Som du sa, börjar det hända saker. Typiskt att Usa visar säsong 4. :evil: Men annars får man ju en god anledning att se om tredje säsongen så man vet när nästa börjar om. :)

Sammanfattningsvis tycker jag att de lyckades bra! Mycket spänning, Morganas förändring, med mera. (Tyckte nästan bäst om avsnittet då Arthur fick åsneöron! :lol: :twisted: ). Som sagt det börjar hända grejer!

Hördu Eilonwy, jag fick inte veta vad du tyckte om min förklaring angående Quirel (Eller Ian Hart). Var den bra? Skicka pm om du vill. ;)

Ska skaffa boxen så fort den kommer ut! Merlin is my hero! <3

nossi
Uggla

Inläggav nossi mån 19 dec 2011, 17:42

Jag tycker det verkar konstigt med tredje säsongens fodral (Ska önska mig den i julklapp). Det står nämligen att Merlin är en "föräldralös" pojke med magiska krafter. Men Merlins mamma är väl inte död? :? Merlin sa ju att han skulle presentera Ballinor för henne när allt med draken var över.

Jag begriper ingenting. Någon annan som gör det? Blir evigt tacksam om någon kan förklara! :mrgreen:

nossi
Uggla

Inläggav Eilonwy tor 05 jan 2012, 12:06

nossi skrev:Jag tycker det verkar konstigt med tredje säsongens fodral (Ska önska mig den i julklapp). Det står nämligen att Merlin är en "föräldralös" pojke med magiska krafter. Men Merlins mamma är väl inte död? :? Merlin sa ju att han skulle presentera Ballinor för henne när allt med draken var över.

Jag begriper ingenting. Någon annan som gör det? Blir evigt tacksam om någon kan förklara! :mrgreen:

alt 1. personen som skrev det har inte sett hela serien, utan "antar" att merlin är föräldralös eftersom han bor hos Gaius. (om man bara sett ett avsnitt, som inte innehåller Merlins mamma, är det lätt hänt).
alt 2. lättast att skriva föräldralös? xD jag vet inte ...

anyway, jag tror nästan att den här scenen är den bästa i en TV-serie någonsin. (nej, jag följer inte så många)

Seriöst, KOLLA PÅ DEM! :'D

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Föregående

Återgå till Film & TV