Bloggen :)

I Frågor & Svar ställer du frågorna och vi ger svaren. Frågorna skall röra hemsidan, Slottet eller annat som har med Pottersajten att göra.

Bloggen :)

Inläggav harry potter2 lör 23 jan 2010, 19:28

*Jag tycker att de är riktigt roligt med en blogg här på Pottersajten och de är ännu roligare att se den användas. Dock så tänkte jag att denna tråd kanske kan vara till för tips om hur den kan bli ännu bättre. Jag tror att du fortfarande jobbar med den med de kanske kan vara bra för dig att veta hur vi medlemmar vill att den ska vara (De är ingen kritik.)

De blev väldigt CP när jag la in en yuotube video :)
http://pici.se/pictures/jvBXKXmyh.png
Där har du en screen Shot. :)
De kanske skulle vara bra om videon kanske gick bort på bloggens första sida... :) eller blev i mindre format.

Jag ser att de finns en RSS funktion men de skulle vara kul med en lite mer intern sådan funktion så att man hade som en egen RSS sida på Pottersajten så man kan gå in där och kolla när de har kommit en ny RSS på någon av PS Bloggar. :) Bara lite tips till dig Jeb :)
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Re: Bloggen :)

Inläggav Jeb lör 23 jan 2010, 20:07

Fixat det med formatet.

Vad gäller RSS-funktion så kan man välja att följa olika bloggar på Slottet. På så vis uppmärksammas du när det händer saker på bloggar du vill se. RSS-funktionen är mer till för att finnas för de som vill ha en RSS-kanal i sin webbläsare eller liknande.
Grundaren av Pottersajten och administratör på Slottet.

Användarvisningsbild
Jeb
Mästare (admin)

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav harry potter2 lör 23 jan 2010, 22:22

Nu blev de bättre. Men nu såg jag att någon annan la in en jätte bild :) Såg att du vad gällde youtube redigerade alla filmerna som fanns på forumet. Men de kanske blir lite konstigt om alla bilder på forumet ska redigeras till jätte små :)
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Inläggav Jeb lör 23 jan 2010, 23:00

Ohaaa...videos kan man ändå förstora via playern, så det spelar ingen roll att de har minskats..däremot bilderna får jag fixa med senare. Blir till att fixa kod så att bilden visas upp i mindre format och sen får man klicka för att få den i original-format.
Grundaren av Pottersajten och administratör på Slottet.

Användarvisningsbild
Jeb
Mästare (admin)

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav harry potter2 lör 23 jan 2010, 23:30

Jeb skrev:Ohaaa...videos kan man ändå förstora via playern, så det spelar ingen roll att de har minskats..däremot bilderna får jag fixa med senare. Blir till att fixa kod så att bilden visas upp i mindre format och sen får man klicka för att få den i original-format.

De skulle vara helt perfekt även för forumet eftersom att stora bilder i forumet klipps av när dom är för stora. :)

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Inläggav harry potter2 lör 23 jan 2010, 23:39

Nu kommer jag med ett nytt av mina tips till dig :)

http://pici.se/pictures/UZiIBuQtZ.png

1. Allt där borde flyttas upp en bit. :) Blir mycket snyggare då ;) Men kanske inte ligger nummer 1 på att göra listan :)

2. Kanske ändra den knappen ifrån "Ny tråd" till typ "Nytt blogginlägg" eller "Ny blogg :)"

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Återgå till Frågor & Svar