Att rädda en värld

Älskar du att vara med i diverse rollspel? Då är detta forum för dig; här är både Harry Potter-rollspel tillåtet och övriga rollspel.

Att rädda en värld

Inläggav ElefantiS sön 31 jul 2011, 21:31

Hej där! Som ni lite "äldre" här på PS vet, så jag jag betydligt mer online på Pottersajten för något år sedan, men sedan dog det ut. I alla fall, de jag har missat mest av allt här har väl varit att jag inte hittat en lika bra sida någonstans (förutom kanske fefo, men den sidan är ändå bara fylld med en massa hat) som är lika bra på att rolla som här på PS.

Så, jag tänkte att jag skulle sätta i verk en idé jag haft till både ett eller annat roll genom månaderna - och också en lång historia!

Det här är ett "levande" rollspel - det vill säga; inga mallar eller liknande, och man låter annat folk rollet och sig själv lära känna sin rollfigur genom rollets gång.

Rollet kommer att handla om unga barn som ger sig ut i världen för att rädda planeten från monster, och jag har idéer om hur man ska få se sin rollfigur växa upp från att vara en liten osäker liten människa på sex-sju år, och sedan både ändra personlighetsdrag och vänner igenom åren.

Rollet utspelar sig i en tid utan elektronik, men kanske inte heller medeltida; jag hade tänkt Viktoriansk tid med stora klasskillnader i samhället, men det kan så klart ändras om någon har en bättre idée!

Nog skrivet om inget, här kommer den riktiga texten!

--

Jakobs fnittrade till när han kände en liten humla som nosade till bland hans spinkiga solbrända ben, men han såg att några som satt runt honom i cirkeln såg misstorget och trodde antagligen att det var en geting som ville spela lite överlägsen.

De var inte lika till sättet, klass eller till utseendet i den lilla gruppen som de befann sig i. Jakobs svarta går, röda hud och mörka ögon kunde omöjligen ha varit född så pass norrut som barnen befann sig, men ändå satt han där, med människor som hade mer kläder på sig i denna stund än vad Jakob hade i hela sin samling, och som såg betydligt friskare och mättare än vad Jakob kände sig.

Han var en av de fattigaste från den stad de bodde i, men här ute i skogen brydde sig ingen om klasserna - de var ju ändå barn! - och när maten som de lite rikare tagit med sig delats ut såg man snabbt att de som inte fick mycket att äta annars var de som hade mest framför sig. Äpplen, nybakat bröd med smältande smör, och alla dessa bakelser man någonsin skulle kunna tänka sig låg framför dem alla i den lilla soliga dalen de smet till när de ville komma ifrån de vuxna och stadens smutsiga stenvägar.

Jakob kollade runt bland sina vänner och fnittrade till igen när människan framför honom, en av de rikare, hade smält smält smör nerrunnet över hela hakan. Här var verkligen alla barn!

ElefantiS
Vilie

Blogg: Se blogg (2)

Återgå till Rollspel