Drakar och demoner

Älskar du att vara med i diverse rollspel? Då är detta forum för dig; här är både Harry Potter-rollspel tillåtet och övriga rollspel.

Re: Drakar och demoner

Inläggav kristopher sön 07 dec 2008, 12:17

Troya kände förskräckt att någon stirrade på henne, så hon skyndade sig in mot byns mittpunkt där värdshuset vitsippan skulle ligga.
Väl när hon var på en helt tom gränd så tog hon av sig sin huva och andades ut.
Den friska luften kändes kall och skön.
Plötsligt kom en flicka fram till henne.
"Vem är du, och varför vill du inte att någon ska känna igen dig?"
Troya hoppade förskräckt åt sidan, den där rösten, den låter som en Ängel Demons.
När Ängel Demonen såg hennes spetsiga öron så utbrast den:
"En alv!"
Irriterad sade Troya:
"Kan du inte vara tyst, och om du måste veta så är mitt namn Troya, Troya av Erntall."
Erntall var alvernas rike.
"En drottning!" utbrast Ängel Demonen chockat. "Mitt namn är Misumaru."
"Prinsessa, inte drottning", Troya var alltför irriterad för att orka prata med den här Ängel Demonen.
"Förlåters majestät, förlåt så hemskt mycket."
"Du behöver inte be om förlåtelse, dessutom så måste jag gå nu..." Troya gjorde ett försök att gå där ifrån, men blev stoppad av Misumaru.
"Jag kan väll följa med, det skulle vara såå roligt att prata med en alv, jag har bara stött på någon annan magikunnig nåågra gånger förut."
Besvärat sade Troya:
"Visst, följ med mig hit bort, jag ska skaffa ett rum på vitsippan."
"Visst."

De vandrade längs vägen mot vitsippan, och plötsligt sprang en man mot dem med sitt svärd i högsta hugg.
"Barzül... Jierda!" skrek Troya.
Mannens svärd gick av på mitten.
"Du följer med mig, till kungen!" skrek mannen.
Utan att tänka sade Troya: "Deyja", och mannen ramlade ihop, död.
De sprang resten av biten mot vitsippan, och väl där möttes de av en överraskning.

(Förlåt om det blev lite långt, men hittade inget ställe att bryta på.)
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Arya ons 14 jan 2009, 17:59

Skulle man kunna få vara med? :D Kanske lite sent och det värkar som om ingen skrivit här på länge,förlåt men det värkar så intressant. :oops: hehe... :P
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav kristopher tor 15 jan 2009, 16:12

Arya skrev:Skulle man kunna få vara med? :D Kanske lite sent och det värkar som om ingen skrivit här på länge,förlåt men det värkar så intressant. :oops: hehe... :P

Skicka ett PM till LillaLillaJag, jag tror att du får vara med :)
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Arya tor 15 jan 2009, 17:10

:oops: Vad är ett PM? :D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav kristopher tor 15 jan 2009, 17:17

Personligt meddelande, glömde bort att säga det. Du trycker på LillaLillaJag's namn så att du kommer till hennes profil, därefter trycker du på skicka pm, och så får du skriva det.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Arya lör 17 jan 2009, 09:41

Hej!!!!!
Det är kanske lite sent..men..det verkar så kul!!

Jag:
Namn: Naryl
Kön: Tjej
Ålder: 15 år i människo år.
Utseende: Brunt långt hår,spetsiga öron,blåa ögon,en alvisk tröja,ett par bruna byxor,ett synligt bälte med 2 svärd och 1 kniv och ett gömt bälte med 7 knivar. :D
Status: Lite mitt emellan god och neutral. :D
Personlighet: Schysst men lite agresiv och rak på sin sak,om hon tycker något så säger hon oftast det rakt ut i luften. :D
Kraft: Hon är väldigt skiklig med svärd och hon kan det gamla språket men det finns ingen magi inom henne.
Svaghet: Man kan väldigt lätt reta upp henne,hon lyckas på något sätt alltid dra till sig farliga saker och hon har enormt mycket otur.
Ras: Alv.
Yrke: Slå vad om pengar att hon kommer vinna en match mot någon duktig svärdsfäktare.
Bostad: En grotta mitt inne i en skog.
Djur: Tiger. :D

Tiger:
Namn: Dranro.
Smeknamn: Raro.
Kön: Kille.
Ålder: 15 människo år.
Svaghet: Lättskrämd.
Kraft: Han behåller lungnet och kan ofta lungna ner Naryl lite.
Status: Halvt neutral halvt god.
Utseende: som en helt vanlig väldigt stor Tiger med ett halsband runt halsen. :D Krig: En sadel,järngrejor runt fotlederna och en grej runt huvudet som ser ut ungefär som Saphiras i Eragon (ni som har sett den och kommer ihåg,vet),en slags rustning och en järnplatta som skyddar halsen.Han har bruna ögon.
Personlighet: En väldigt lugn kille(gäller inte när han är i krig) ,gillar att försöka skämta med andra.
Yrke: Fånga mat till Naryl. :D

Hoppas ni börjar skriva igen!!! Det blir mycket roligare då!!
(annars kan det bli problem för mig att skriva!) :D

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav kristopher sön 18 jan 2009, 18:54

Arya skrev:Hej!!!!!
Det är kanske lite sent..men..det verkar så kul!!

Jag:
Namn: Naryl
Kön: Tjej
Ålder: 15 år i människo år.
Utseende: Brunt långt hår,spetsiga öron,blåa ögon,en alvisk tröja,ett par bruna byxor,ett synligt bälte med 2 svärd och 1 kniv och ett gömt bälte med 7 knivar. :D
Status: Lite mitt emellan god och neutral. :D
Personlighet: Schysst men lite agresiv och rak på sin sak,om hon tycker något så säger hon oftast det rakt ut i luften. :D
Kraft: Hon är väldigt skiklig med svärd och hon kan det gamla språket men det finns ingen magi inom henne.
Svaghet: Man kan väldigt lätt reta upp henne,hon lyckas på något sätt alltid dra till sig farliga saker och hon har enormt mycket otur.
Ras: Alv.
Yrke: Slå vad om pengar att hon kommer vinna en match mot någon duktig svärdsfäktare.
Bostad: En grotta mitt inne i en skog.
Djur: Tiger. :D

Tiger:
Namn: Dranro.
Smeknamn: Raro.
Kön: Kille.
Ålder: 15 människo år.
Svaghet: Lättskrämd.
Kraft: Han behåller lungnet och kan ofta lungna ner Naryl lite.
Status: Halvt neutral halvt god.
Utseende: som en helt vanlig väldigt stor Tiger med ett halsband runt halsen. :D Krig: En sadel,järngrejor runt fotlederna och en grej runt huvudet som ser ut ungefär som Saphiras i Eragon (ni som har sett den och kommer ihåg,vet),en slags rustning och en järnplatta som skyddar halsen.Han har bruna ögon.
Personlighet: En väldigt lugn kille(gäller inte när han är i krig) ,gillar att försöka skämta med andra.
Yrke: Fånga mat till Naryl. :D

Hoppas ni börjar skriva igen!!! Det blir mycket roligare då!!
(annars kan det bli problem för mig att skriva!) :D

Kan inte du skriva, kanske dyka upp plötsligt eller så.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Arya mån 19 jan 2009, 16:58

Ok...måste bara tänka ut något hyfsat bra sätt att dyka upp. :D

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav kristopher mån 19 jan 2009, 17:12

Arya skrev:Ok...måste bara tänka ut något hyfsat bra sätt att dyka upp. :D

OK
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Arya mån 19 jan 2009, 19:26

Naryl och Dranro närmade sig byn.
-äntligen!! Tänkte Dranro. Naryl klättrade ner från Dranros rygg och dom började springa,sida vid sida. Naryl kunde känna hur snabbt vinden susade förbi henne. Det var så skönt och hon ville bara fortsätta att springa men dom började närma sig porten och var tvungna att stanna. Hon tog upp en bit tyg och virade runt huvudet över öronen så att ingen kunde se att dom var spetsiga. Hon och Dranro gick fram till porten.
-vi söker skydd och husrum för natten. Sa Naryl.
-vi släpper inte in Tigrar i byn. Sa den lite längre mannen.
-grrrrrr!! Morrade Dranro och visade tydligt att han var arg med en ogillande blick på mannen.
-låt gå för den här gången. Sa mannen med en väldigt ynklig och rädd röst.
-men om Tigern ställer till med bekymer så åker ni ut. Sa den kortare mannen. Med en nöjd och belåten blick gick Naryl in,tätt intill Dranro.
-det där gjorde du bra! Sa Naryl.
-jag vet. Sa Dranro med en gnutta självbelåtenhet i rösten. Naryl log inombords.

Jag är som sagt inte så bra,så om ni vill att jag ska ändra så gör jag det. :D

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

FöregåendeNästa

Återgå till Rollspel