I solemnly swear that I am up to no good

Älskar du att vara med i diverse rollspel? Då är detta forum för dig; här är både Harry Potter-rollspel tillåtet och övriga rollspel.

Re: I solemnly swear that I am up to no good

Inläggav Ha<3Gi sön 31 jul 2011, 16:03

"Det här får räcka för idag." Lily slog beslutsamt igen sin bok och började plocka ihop sina saker hon spritt ut över det låga bordet. Hon och hennes vänner hade suttit och pluggat till sent i uppehållsrummet, och med plugga innebar det att de andra tjejerna satt och tittade lite halvhjärtat på sina uppsatser medan Lily raskt skrev några tum. Mörkret utanför de höga fönstren tryckte mot ljuset som spreds av brasans falnande sken och rummet var nästan helt tomt förutom ett par femteårselever som jobbade för brinnande livet. Flickorna hade tillslut samlat ihop sina saker och troppade sedan iväg till sin sovsal.

"Upp och hoppa, latmaskar!" Lily kvävde en fnissning och ryckte obarmhärtigt upp förhängena från de andra fyras sängar med en lätt snärt med trollspöet.
"Men vad händer?" stönade Mary till svar och försökte vända sig på andra sidan men misslyckades då hon snott in sig i täcket. Hon var tvungen att trassla sig ur lakanen och sedan var det för sent för att somna om igen. Lily hade vid det här laget lyckats få alla att stiga upp, om än med fler stönande och oräkneliga gäspningar.
"Du är ond, det vet du va, Lily?" sade Jedih sakligt när de gick ner till Stora Salen för att äta frukost.
"Så är det. Som försteprefekt måste jag ju ansvara för att mina elevhemskamrater stiger upp i tid."
"Ååh! Jag vet vad du kan göra nästa gång!" sa Alice och fnissade åt något hon kommit på.
"Vadå?" undrade Mary.
"Du kan väl gå och väcka Marodörerna nästa gång va, så kan vi titta på!"
"Lägg av!" Lily försökte se allvarlig ut, men nog kunde de andra ana en lätt rodnad på hennes kinder.
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Föregående

Återgå till Rollspel