One wish

Älskar du att vara med i diverse rollspel? Då är detta forum för dig; här är både Harry Potter-rollspel tillåtet och övriga rollspel.

One wish

Inläggav Najoalwe tor 23 dec 2010, 23:28

Hej! :)
Jag tänkte skapa ett Jul rollspel. Det utspelar sig i nutid här i Sverige någonstans. ^^
Man har en karaktär som kan vara i stort sätt vem som helst så länge det är en människa. Och det finns inga övernaturliga saker så som t.ex i Harry Potter, men lite övernaturligt ändå. Därför att karaktären man skapar önskar att någonting ska hända och på Julafton händer det.
Lite seriöst nu med saker som faktiskt KAN hända då! ;)
Man har ingen jätte stor mall utan vissa saker om personen får man se till att de kommer med i rollspelet.

Mall:

Namn:
Ålder:
Kön:

Min mall:

Namn: Paz Cadena
Ålder: 13 år
Kön: tjej

(Jag t.ex har egentligen inte bestämt någonting mer än namn, ålder och kön på min person, utan jag tänker låta mig själv upptäcka det genom rollspelets gång! :P )

Ps. God Jul! ;)
Bild

Användarvisningsbild
Najoalwe
Mugglare

Blogg: Se blogg (1)

Re: One wish

Inläggav Ha<3Gi tor 30 dec 2010, 21:55

AZUM! Jag ska ju förstås vara med, ännu ett rollspel att lägga till den redan ganska långa listan. ^^
Nåja, får se hur det här artar sig.
Min karaktär; här nedan.

Namn: Ciara
Smeknamn: Cookie
Ålder: 14
Kön: Flicka

Jag lade till smeknamn, för hon kallas nästan aldrig Ciara, utan för Cookie, som ni antagligen redan förstått. Hade också velat ha med en historia, men kommer inte på något just nu. Kommer kanske senare, eller i mina rollinlägg.
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Återgå till Rollspel