The Lord of the Ring

Älskar du att vara med i diverse rollspel? Då är detta forum för dig; här är både Harry Potter-rollspel tillåtet och övriga rollspel.

Re: The Lord of the Ring

Inläggav Arya tor 04 nov 2010, 17:06

Jag gillar också mallar, men samtidigt skulle det nog vara kul att testa utan. Jag vet inte, hmm. Jag vet bara att jag vill börja nu snart. X)
Den av er som svarar först får bestämma! ;)
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Ha<3Gi tor 04 nov 2010, 17:52

Varför skriver vi inte en kort mall, men resten skrivs när vi skriver om karaktären?
Typ bara namn, ålder, varelse och kanske något övrigt i mallen?
Den som svarar först bestämmer, sa du ju! :D ;)
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav ElefantiS tor 04 nov 2010, 18:27

Kan man inte få bestämma då? OM Ha<3Gi vill ha mall så får hon skriva det, men jag som inte vill ha mall behöver inte? ^^

Det finns självklart fördelar och nackdelar på mallar/ej mall, det vet jag, och jag vet att många föredrar mall, men eftersom berättelser inte har mall känns det ganska ologiskt att ha det i ett roll. Är inte det meningen, att skriva en berättelse, bara flera tillsammans och ur olika perspektiv? Det är i alla fall den synen jag fått... :/

ElefantiS
Vilie

Inläggav Johannes93 tor 04 nov 2010, 19:04

ElefantiS skrev:Kan man inte få bestämma då? OM Ha<3Gi vill ha mall så får hon skriva det, men jag som inte vill ha mall behöver inte? ^^

Det finns självklart fördelar och nackdelar på mallar/ej mall, det vet jag, och jag vet att många föredrar mall, men eftersom berättelser inte har mall känns det ganska ologiskt att ha det i ett roll. Är inte det meningen, att skriva en berättelse, bara flera tillsammans och ur olika perspektiv? Det är i alla fall den synen jag fått... :/

jag antar att du har ganska rätt, men jag tycker om att få en bild i skallen om hur karaktärerna ser ut, det känns lättare då ;)
-Yes, what do u want to say? -Sir, I found a word in a book I read... I was wondering if you could tell what it is - Way do u don´t ask ur dark magic teatcher? -They don´t under stan me like u do, so can u tell me abut... so I understan it a... horrkrux.

Användarvisningsbild
Johannes93
Husalf

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav ElefantiS tor 04 nov 2010, 20:33

Johannes93 skrev:
ElefantiS skrev:Kan man inte få bestämma då? OM Ha<3Gi vill ha mall så får hon skriva det, men jag som inte vill ha mall behöver inte? ^^

jag antar att du har ganska rätt, men jag tycker om att få en bild i skallen om hur karaktärerna ser ut, det känns lättare då ;)

Då kan man alltid skriva ner det i det första inlägget ;)
"Han blonda hår svajade i vinden när en lätt vindpusts for förbi, och de isande blåa ögonen tårades ett slag. Han orkade bort det med baksidan av sin brunbrända hand och gick sedan nerför berget igen. Han fick se upp för träd dock, eftersom han var ganska lång, men han brukade för det mesta slita av grenarna framför honom med sina muskulösa armar. Han var trots allt ganska stark av sig, och det gav honom ett fientligt utseende, trots att det var svårt att hitta en snällare människa än honom.

Han log till när han såg bäcken som ringlade sig förbi honom. Han kunde vara så uppslugen ibland i sin inre värld, men när han kom ut fick han alltid så många minnen tillbaka. Som från just bäcken där han och Anna så många trotsat runt som små..." etc, etc.

Här fick jag med att han hade blånt hår som svajar i svaga vindar, vilket tyder på att det är långt, isande blå ögon, han är brunbränd och ganska skrämmande från sin stora uppbyggnad. Trots detta är han väldigt snäll och hans är ofta lite omedveten om sin omgivning. Hans bästa barndomsvän hette också tydligen Anna. Han är förövrigt ganska lång.

Det jag nyss skrev kan också bli mall:

Namn: --- ------
Ålder: Okänt, men skulle gissa, 20 (eftersom han har kvar minnen från barndomen, men ändå är ganska välbyggd)
Utseende: Blont, långt hår, solbrun hy och isande blå ögon. Lång och muskulös.
Personlighet: Verkligen snäll, trots sitt utseende och är väldigt inne i sina egna tankar. Har många minnen från barndomen.
Vänner: Anna, en barndomskompis. Utseende okänt. Ålder likaså, men antagligen runt samma ålder/något äldre.
Övrigt: --- är väldigt snäll, men har ofta blivit mobbad pga sin stora byggnad. --- går ofta in i saker, så som stolpar och träd, just för att han är ganska borta i sina tankar. Han sitter också ofta och tänker på gamla minnen, då världen inte var lika jobbig som den är i dagsläget.

Så, man kan visst få en bild i huvudet. Försöker inte ändra dina tankar, men du kan inte påstå att man inte får bilder i huvudet utan en mall.

ElefantiS
Vilie

Inläggav Johannes93 sön 07 nov 2010, 17:30

ElefantiS skrev:
Johannes93 skrev:

Då kan man alltid skriva ner det i det första inlägget ;)
"Han blonda hår svajade i vinden när en lätt vindpusts for förbi, och de isande blåa ögonen tårades ett slag. Han orkade bort det med baksidan av sin brunbrända hand och gick sedan nerför berget igen. Han fick se upp för träd dock, eftersom han var ganska lång, men han brukade för det mesta slita av grenarna framför honom med sina muskulösa armar. Han var trots allt ganska stark av sig, och det gav honom ett fientligt utseende, trots att det var svårt att hitta en snällare människa än honom.

Han log till när han såg bäcken som ringlade sig förbi honom. Han kunde vara så uppslugen ibland i sin inre värld, men när han kom ut fick han alltid så många minnen tillbaka. Som från just bäcken där han och Anna så många trotsat runt som små..." etc, etc.

Här fick jag med att han hade blånt hår som svajar i svaga vindar, vilket tyder på att det är långt, isande blå ögon, han är brunbränd och ganska skrämmande från sin stora uppbyggnad. Trots detta är han väldigt snäll och hans är ofta lite omedveten om sin omgivning. Hans bästa barndomsvän hette också tydligen Anna. Han är förövrigt ganska lång.

Det jag nyss skrev kan också bli mall:

Namn: --- ------
Ålder: Okänt, men skulle gissa, 20 (eftersom han har kvar minnen från barndomen, men ändå är ganska välbyggd)
Utseende: Blont, långt hår, solbrun hy och isande blå ögon. Lång och muskulös.
Personlighet: Verkligen snäll, trots sitt utseende och är väldigt inne i sina egna tankar. Har många minnen från barndomen.
Vänner: Anna, en barndomskompis. Utseende okänt. Ålder likaså, men antagligen runt samma ålder/något äldre.
Övrigt: --- är väldigt snäll, men har ofta blivit mobbad pga sin stora byggnad. --- går ofta in i saker, så som stolpar och träd, just för att han är ganska borta i sina tankar. Han sitter också ofta och tänker på gamla minnen, då världen inte var lika jobbig som den är i dagsläget.

Så, man kan visst få en bild i huvudet. Försöker inte ändra dina tankar, men du kan inte påstå att man inte får bilder i huvudet utan en mall.

alla kanske inte tycker att mall är jätte bra, men jag tycker det är enklare, för då har man nästan hela informationen på samma stället. Du behöver ju inte tycka det ;)
-Yes, what do u want to say? -Sir, I found a word in a book I read... I was wondering if you could tell what it is - Way do u don´t ask ur dark magic teatcher? -They don´t under stan me like u do, so can u tell me abut... so I understan it a... horrkrux.

Användarvisningsbild
Johannes93
Husalf

Inläggav Arya sön 07 nov 2010, 17:46

Ha<3Gi skrev:Varför skriver vi inte en kort mall, men resten skrivs när vi skriver om karaktären?

Jag tycker att det låter ganska bra och det är sant, det sa jag! :D ;)
Kan alla gå med på att vi gör så? :P
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Johannes93 mån 08 nov 2010, 15:00

Arya skrev:
Ha<3Gi skrev:Varför skriver vi inte en kort mall, men resten skrivs när vi skriver om karaktären?

Jag tycker att det låter ganska bra och det är sant, det sa jag! :D ;)
Kan alla gå med på att vi gör så? :P

Håller med! :)

Användarvisningsbild
Johannes93
Husalf

Inläggav Igloo97 mån 24 jan 2011, 16:50

OhOh! *Viftar med händerna över huvudet* Om det finns plats för en till så vill jag hemskt gärna vara med :P
"Who I am, Who I'm not, Who I want to be." ~ The Fray, You found me.

Nemo ♥

Användarvisningsbild
Igloo97
Dementor

Blogg: Se blogg (3)

Inläggav Ha<3Gi lör 29 jan 2011, 17:18

Igloo97 skrev:OhOh! *Viftar med händerna över huvudet* Om det finns plats för en till så vill jag hemskt gärna vara med :P

Får du säkert! ^^
*försöker väcka liv i en (nästan) död tråd*

Eftersom vi inte direkt kommit någon vart med de här diskussionerna (+ det att jag är alldeles för ivrig för att vänta), så skriver jag min karaktärsbeskrivning nu och så får ni andra göra hur ni vill. :3
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

FöregåendeNästa

Återgå till Rollspel