The Lord of the Ring

Älskar du att vara med i diverse rollspel? Då är detta forum för dig; här är både Harry Potter-rollspel tillåtet och övriga rollspel.

Re: The Lord of the Ring

Inläggav Ha<3Gi lör 29 jan 2011, 17:19

Namn: Felindawë
Varelse: Alv
Ålder: 1749 år (alltså inte särskilt gammal enligt alvers mått mätt)

Solen färgade himlen vackert rosa. En svag kvällsbris drog genom byn. Uppe på kullen, en av byns utkiksposter, stod Felindawë. Hennes gyllene hår svepte över hennes rygg. Hon slöt sina violetta ögon och njöt av vindens ord, gräsets viskningar och trädens sång. Ytterligare en lång, smal gestalt närmade sig.
"Felindawë, du borde gå tillbaka till din by", sa Canwidaeri sorgset. Han såg på henne med sina gröna ögon. Felindawë skakade på huvudet.
"Inte än. Inte än", viskade hon. Hennes vän studerade henne ett par minuter till, innan han återgick till att spana ut över dalen.
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav Igloo97 lör 05 feb 2011, 12:45

Ha<3Gi skrev:
Igloo97 skrev:OhOh! *Viftar med händerna över huvudet* Om det finns plats för en till så vill jag hemskt gärna vara med :P

Får du säkert! ^^
*försöker väcka liv i en (nästan) död tråd*

Eftersom vi inte direkt kommit någon vart med de här diskussionerna (+ det att jag är alldeles för ivrig för att vänta), så skriver jag min karaktärsbeskrivning nu och så får ni andra göra hur ni vill. :3

Hoppas det, jag kan börja på min beskrivining så länge :P
"Who I am, Who I'm not, Who I want to be." ~ The Fray, You found me.

Nemo ♥

Användarvisningsbild
Igloo97
Dementor

Blogg: Se blogg (3)

Inläggav Ha<3Gi sön 06 feb 2011, 08:31

Igloo97 skrev:
Ha<3Gi skrev:
Igloo97 skrev:OhOh! *Viftar med händerna över huvudet* Om det finns plats för en till så vill jag hemskt gärna vara med :P

Får du säkert! ^^
*försöker väcka liv i en (nästan) död tråd*

Eftersom vi inte direkt kommit någon vart med de här diskussionerna (+ det att jag är alldeles för ivrig för att vänta), så skriver jag min karaktärsbeskrivning nu och så får ni andra göra hur ni vill. :3

Hoppas det, jag kan börja på min beskrivining så länge :P

Great! Då får jag någon att rolla med ^^
// Emilie Autumn.

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Inläggav Igloo97 mån 07 feb 2011, 17:17

Namn: Alfirin
Varelse: Alv
Ålder: 1876 år [Alltså precis som Ha<3Gi's figur inte så gammal]

Det var tidig morgon, och gräset glimmade av hundratals små daggpärlor. Alfirin satt i gräset, mitt i en liten vit plätt, beväxt av blomman som gett upphov till hennes namn – Symbelmynë, Evighetsblomman. Hon höll en av de små, vita blommorna i sin vackra lilla hand, som var nästan lika vit som blomman. Dagget hade lagt sig i hennes hår, och nu skimrade det lika vackert som gräset. Det fick hennes bläcksvarta hår att se upplyst ut, som om solen bestämt sig för att enbart skina på henne idag. Alfirin smekte mjukt den lilla blomman, och höll upp den framför sina ljusgrå ögon, samtidigt som hon uppmärksamt lyssnade till dess ord. Hon lade ner blomman, och reste sig graciöst upp. Vinden fångade hennes hår, och föste henne mjukt framåt. Alfirin suckade tungt, men började gå åt det håll vinden puttade henne. Den hade rätt, det var dags att gå hem.
Med en sista snabb blick på gläntan, kastade hon sig framåt i ett vigt språng. Hon sprang lätt in bland träden, väjde för stammar och hoppade över stenar. Hela tiden hade hon vinden i ryggen, och hon hörde hur den viskade vänligt åt henne. Alfirin log, och viskade tillbaka tyst tillbaka. Hon sprang upp på en kulle, och blickade ut över dalen nedanför den. Hemma.

Nemo ♥

Användarvisningsbild
Igloo97
Dementor

Inläggav Ha<3Gi tis 08 feb 2011, 06:40

I vilken by bor Alfirin?

Felindawë vände ansiktet mot vinden. Solens sista strålar blickade mot henne vid horisonten. Det var som om den sjöng med i vindens sång. Hon suckade lyckligt. Inget kunde bli bättre än så.
Dock visste hon att plikterna kallade, så en kort stund därefter tog hon farväl till Canwidaeri och nästan flög nerför kullen in i byn. Hon vände sig mot Canwidaeri en sista gång och såg honom stå mörk mot den nedgående solen och rak som en fura på utkiksposten. I hemlighet gladdes hon åt att ha en så god vän, men ingen utanför hennes tankar visste om det, inte ens han själv.
// Emilie Autumn.

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Inläggav Igloo97 tis 08 feb 2011, 15:28

[eumh.... Det har jag inte tänkt på x]
Jo, nu vet jag ^^ Belfalas. ]

Alfirin flög. Hon kände vinden omkring henne, och när hon blickade neråt såg hon Belfalas och landskapet runt det som en stor, grön matta. Hon flög snabbare, dök...
"Alfirin! För sjunde gången, kom nu!" Den mörkhåriga Alven slog upp ögonen, och såg sig förvirrat omkring. Sakta började dagdrömmen glida undan, och verkligheten kom ikapp henne.
"Jag kommer nu genast, förlåt mig..." Mumlade Alfirin, samtidigt som hon kom på fötter och gick ut ur det lilla huset. Belfalas var kanske inte den vanligaste platsen för en Alv att bo på, men Alfirin, hennes syster och deras bästa vän trivdes bra.

[Mer kommer nog...]

Nemo ♥

Användarvisningsbild
Igloo97
Dementor

Inläggav Arya fre 05 aug 2011, 20:48

Hejsan, är ni fortfarande intresserade av att rolla det här? Jag är. ;)
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Ha<3Gi mån 08 aug 2011, 14:57

Arya skrev:Hejsan, är ni fortfarande intresserade av att rolla det här? Jag är. ;)

Ja! Det vore jättekul att fortsätta!
// Emilie Autumn.

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Inläggav Ha<3Gi tis 09 aug 2011, 17:15

Med lätta steg sprang Felindawë längs med byns huvudgata. De höga boträden omkring den gräsbevuxna stigen kastade långa skuggor på marken, nästan hela byn lång i djup skugga. Den ensamma alven hade dock inte längre tid att beskåda sin omgivning, hon hade bara ögon för den magnifika ek som stod mitt i dungen. Nästan som om hade haft vingar halvsvävade hon över trappan som var uthuggen ur ekens stam, ända upp till boplattformen under trädkronan. Knappt synlig från stigen fanns det en fantastisk bostad, högt ovanför marken. Själva boplattformen följde stammens form, och byggd på den kunde man finna en låg träbyggnad med fantastiska sniderier. Framför denna byggnad stod nu Felindawë och blickade en sista gång mot utkiksplatsen hon bara några minuter tidigare stått vid. Som en svart skugga kunde hon se Canwidaeri stå mot den rodnande kvällshimlen. Efter att snabbt ruskat på huvudet och fått de gyllene lockarna att flyga runt huvudet på henne steg hon in genom trävalvet som ledde in i dunklet inomhus.

Jag vet, ointressant del, men jag orkar inte skriva mer nu :roll:
// Emilie Autumn.

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Inläggav Arya ons 07 sep 2011, 12:44

Okej, då kanske jag borde tänka ut en karaktär nu då. ;)

Namn: Minna Vinbock
Varelse: Hobbit
Ålder: 25 år

Gräset kändes mjukt mot hennes fötter och normalt sett hade hon njutit av det. Men inte idag. För Minna Vinbock var just denna dag mycket speciell och hon kunde inte koncentrera sig på sådana vardagliga saker som hur skönt och härligt väder det var. Erling Headstrong hade fortfarande inte kommit och hon började undra om allt bara var ett fånigt spratt från hans sida. Men trots att han ofta skämtade med folk och hade lätt för att luras, så kunde hon inte riktigt tro att så var fallet denna gång. En liten del av henne hoppades att han inte skulle komma och sa till henne att det ändå var bäst om hon kunde fortsätta vara den lugna och lydiga hobbit som hon alltid varit. Men längtan efter att göra någonting oväntat tog kontrollen över henne när han föreslog att de skulle ge sig iväg till okända platser tillsammans. Han hade alltid varit hennes bästa vän och en av de mer spontana hobbitarna i Fylke. Minna tittade upp på trädet bredvid sig och funderade ett slag på att klättra upp i det, bara för att ha någonting att göra. Hon började bli rastlös och otålig. Varför kom han inte? Solen började sprida sina strålar över ängen som låg framför hennes bara fötter och sakta började folk i byn långt där borta röra på sig. Hon hörde den glada och lugna morgonaktiviteten bland kullarna och suckade. Men så la någon en hand för hennes ögon och började kittla henne så att hon brast ut i ett gapskratt. Hon vände sig om när han slutade och log mot Erling. "Jag började bli orolig att du inte skulle komma. Du är sen."
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Föregående

Återgå till Rollspel