Skolan för speciellt begåvade barn

Älskar du att vara med i diverse rollspel? Då är detta forum för dig; här är både Harry Potter-rollspel tillåtet och övriga rollspel.

Skolan för speciellt begåvade barn

Inläggav Hermione Granger tor 21 okt 2010, 19:03

St, Lucius är en skolan för ett speciellt begåvade barn, Barnen som går där har spec, krafter, vissa starkare än andra.
____________________________________________________________________________________ Det finns 4 olika elevhem:
special = extremt kraftiga powers - Mest kraftfulla krafter
Elemental= Elementala krafter - Normalt stora krafter
psychic= krafter inom psyket - stora krafter men inte kraftfullast är strax efter Special
fysic = krafter som styrka, snabbhet osv- ganska starka krafter men är de svagaste
______________________________________________________________________________________
REGLER:
Man får andvända pp, om ägaren av karaktären redan har skrivit vad den gör.
Man går i skolan tills man blir 17 år. Efter det är man myndig. XD
Man kan t,ex, inte ha kraften "eld" och gå i elevhemmet special utan då går man i elemental.
Måltiderna: frukost kl, 05,00-10,00, lunch kl, 13,00-14,30, middag kl, 16,30-19,00-INGA UDANTAG!
Man får inte vara uppe mer än till 21,00 på vardagar och 22,00 på helgen.
om man bryter läggnings tiden får man straffkomendering!
De i psychic är lite onda (Som slytherin i hp) och Special är goda (SOm griffindor i hp)
De i fysik är snälla (Som hufflepuff i hp) och Elemtal är smarta (Som ravenclaw i hp)
De människor som inte har några krafter kallas nmp.
Man kan vara 2 pers var
Senast redigerad av Hermione Granger lör 04 dec 2010, 17:57, redigerad totalt 5 gånger.

Användarvisningsbild
Hermione Granger
Akromantel

Blogg: Se blogg (0)

Re: Skolan för speciellt begåvade barn

Inläggav Hermione Granger tor 21 okt 2010, 19:19

Jag är:
Namn: Emanda Williams
Ålder: 12
Elevhem: Pyschic
Krafter: Får folk att bli mentalt sjuka, kan oxå kontrollera vissa varelser
Personlighet: Svår hanterad, Självisk, ganska smart, modig m,m
Utseende: Blod röda ögon, Vit Blont ut släppt hår, Lång, Smal,
Familj: Mamma Anette mentalt sjuk(Av inte mindre än Emanda själv) Pappa William, bror Eric
Ursprung: Kommer från England och bor i skottland, kommer från en rik och bortskämd familj som alltid får som de vill genom att kontrollera dem.
övrigt: Lo<3e tortera folk

anndra:
Namn: Eric Williams
Ålder: 13
Elevhem: Pyschic
Krafter: samma som sin syster men har lärt sig kontrollera dem bättre.
Personlighet: Svår hanterad, Självisk, smart, modig,
Utseende: Mörk bruna ögon, Vit blont kort hår, lång, smal.
Familj: Mamma Anette mentalt sjuk(Av Emanda ) Pappa William, syster Emanda
Ursprung: Kommer från England och bor i skottland, kommer från en rik och bortskämd familj som alltid får som de vill genom att kontrollera dem.
övrigt: Lo<3e tortera folk

Användarvisningsbild
Hermione Granger
Akromantel

Inläggav Johannes93 fre 22 okt 2010, 15:44

Jag är med!
Namn: Will Smith
Elevhem: Speciel
Krafter: Vet inte jätte mycket om den än, har inte hunnit utforska den, men kan inte kontrollerna den utan det beror på hans humör.
Personlighet: lätt hantera, smart, modig m,m
Utseende: Mörk Blåa ögon, Blont kort hår (Inte snaggat, utan längre), Lång, Smal,
Familj: Mamma Hanneha, Pappa Oliver Död, bröder: Zackarias, Cedric, William, Quil, Sebastian
Ursprung: bor och har växt upp i skottland, resten av historien känner inte han till, Hans mamma har hållit den hemlig för honom
övrigt: Är den hemlighetsfulle, gåtrika.

Namn: Zackarias Smith
Elevhem: Special
Krafter: Kraftfulla smällar och saker som bara händer av "misstag".
Personlighet: Modig, Snäll, Utåtriktad,
Utseende: Svart kort hår (precis som Will fast svart) Bruna och bottenlösa ögon.
Familj: Mamma Hanneha, Pappa Oliver Död, bröder: Cedric, William, Quil, Sebastian, Will
Ursprung: bor och har växt upp i skottland, resten av historien känner inte han till, Hans mamma har hållit den hemlig för honom
Övrigt: Är den utåtriktade typen.

Say to me when it starts!
Senast redigerad av Johannes93 lör 04 dec 2010, 17:53, redigerad totalt 1 gång.
-Yes, what do u want to say? -Sir, I found a word in a book I read... I was wondering if you could tell what it is - Way do u don´t ask ur dark magic teatcher? -They don´t under stan me like u do, so can u tell me abut... so I understan it a... horrkrux.

Användarvisningsbild
Johannes93
Husalf

Inläggav Arya lör 23 okt 2010, 11:14

Jag vill gärna vara med! :P

Namn: Johanna Helldoor (lite udda, men men ^^)
Ålder: 13 år
Elevhem: Elemental
Krafter: kontrollera de olika Elementen (om jag har fattat detta rollspelet rätt, säg till mig annars! ;) )
Personlighet: Avskärmar sig lätt från andra människor, har ett eldigt humör men är ganska smart när det inte tar över hennes handlingar.
Utseende: Har ofta kläder med matchande färger, som tex ibland har hon väldigt mycket röda kläder och färger som passar bra till det, eller blåa, gröna och vita med passande färger. Hennes ögon är blåa och hon har långt brunt hår som räcker ner till midjan. Sätter ofta in pärlor i sina frisyrer.
Familj: Har en lillebror, men hon tror att han är död eftersom att han försvann för något år sedan och allting tyder på att han aldrig kommer tillbaks.
Ursprung: Hon vet inte var hon kommer ifrån, bara att hon har bott i skottland i större delen av sitt liv.
övrigt: Hon älskar att dansa och är extremt duktig på det, men har ganska svårt för normala skolämnen. Dansar det mesta.
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav kristopher lör 23 okt 2010, 11:57

Älskar mutanter :DD Vill också vara med ^^

Sorry jag koppar GONE lite ^^ Min nya fandom :P

Namn: Rya
Ålder: 12 år
Elevhem: Fysic
Krafter: Kan springa snabbare än ett pistolskott, exakta antalet k/h är osäkert. Men har sprungit flera kilometer på bara några få sekunder.
Personlighet: Kaxig. Kallar sig Vinden då hon fått för sig att hon är någon slags superhjälte. Driver folk från vettet. Schysst.
Utseende: Har långt mörkt hår i en knut längst bak på huvudet (yes, I know the fact that I know nothing 'bout girls hair :ugeek: ), då det är enda sättet hon kan springa utan att få håret i ögonen. Bruna ögon. 1,54 m lång.
Familj: Nah.
Ursprung: Kom till skolan genom att ha blivit sedd när hon sprang...
övrigt: Nah.

Min andra mall ...

Namn: T'yanna (mm, döpt efter Biggies dotter...)
Ålder: 14
Elevhem: Elemental
Krafter: Kan få gravitationen att försvinna inom specifika områden.
Personlighet: Lugn, brukar inte visa sina känslor (men får hon panik så märks det, o ja ;) ), "a looner",
Utseende: Afroamerikan. Långt hår (rakpermanentat). 1,70 lång.
Familj: Morsa Phyllis, farsa unknown.
Ursprung: Afroamerikan.
övrigt: Nah.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Hermione Granger sön 24 okt 2010, 19:00

okey, Vi är sammanlagt 7 personer :D så ska vi köra igång?? ... jag börjar :mrgreen:

Användarvisningsbild
Hermione Granger
Akromantel

Inläggav Hermione Granger sön 24 okt 2010, 20:52

Emanda gick på peronngen, Varför var de tvungna att åka tåg som vilka simpla människor som hellst?! tänkte hon medan hon hade satt fast ¨sin blod röda blick på en liten rödhårig flicka i smått trasiga kläder som vinkade av sina föräldrar från tågets fönster. Hon tittade på sin biljett och sedan på en tavla där alla tåg tiderna stod. Men skojade någon med henne? inga tåg går på den här tiden! Fan ta dig Eric! Jag tänker tortera dig tills du inte kommer kunna röra dig! tänkte hon medan hon satte sig på sin koffert bredvid tavlan, men plötsligt fick hon ont i hela kroppen som om hon skulle vika sig på mitten och kravla runt, men hon visste vad det var, Det var hennes krafter som ville ut. Hon kännde en svag vind pust, det måste vara hennes bästa vän Alive ( uttalas som oliv fast med A) hon gick i elevhemmet fysic. Det var synd, Hon var nog den enda brunett som hon förstod sig på. De satte sig och pratade om det nya skolåret och om deras ny utvecklade krafter som de var tvungna att prata lågt om. Då såg de några från pösmunkarna i special elevhemmet.

Användarvisningsbild
Hermione Granger
Akromantel

Inläggav Johannes93 lör 30 okt 2010, 10:44

Will,Zackarias, Cedric, William, Quil och Sebastian gick på perongen, de letade efter någon annan i elevhemmet special, Det var inte så många i deras elvhem så alla umgicks med alla. Då och då skymtade fiender i elevhemmet Pyschic i deras väg. Zackarias slängde iväg några små kraft smällar bredvid två tjejer från pyschic. Men WIll bara blängde surt på honom och Zackarias låtsades inte om hans bror.Cedric, William, Quil, Sebastian tittade glatt på när Zackarias skjöt några el stötar på en kille så han vibrerade. "Du vet att vi inte får utöva våran magi blandat med nmp (not magic people)!" "Det är ingen som ser och typ alla tåg har gått så det är bara några nmp här ju och de är inte uppmärksamma!" gnällde Zackarias.
"Tänker du bli utslängd redan på början terminen?! Och vi har inte änns gått vårat första år!" fräste Will åt honom. "Jaja... men lova att jag kan få spöa upp några pyscic i skolan!" "visst, om du lovar mig det samma!" flinade Will.
-Yes, what do u want to say? -Sir, I found a word in a book I read... I was wondering if you could tell what it is - Way do u don´t ask ur dark magic teatcher? -They don´t under stan me like u do, so can u tell me abut... so I understan it a... horrkrux.

Användarvisningsbild
Johannes93
Husalf

Inläggav Hermione Granger lör 30 okt 2010, 11:15

Emanda och Alive sitter fortfarande på sina koffertar och pratar, då det kommer en kille som Emanda kände och hete Xande,
"Asså de kastade en elstöt över mig!"
"Jag hatar familjen Smith! De går runt och skjuter kraft smällar på folk!" röt Emanda argt. Hon reser sig upp och går fram till dem. Hon blundar, tänker på blod, tortyr, arghet, död, mörda... Hon tänker tortera dem. Inte döda... bara tortera svårt....tänker hon.

Användarvisningsbild
Hermione Granger
Akromantel

Inläggav Ha<3Gi tis 02 nov 2010, 23:16

Jag är gärna med, men jag kmr på en mall senare, orkar inte det nu.
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Nästa

Återgå till Rollspel