Aracloptia

Älskar du att vara med i diverse rollspel? Då är detta forum för dig; här är både Harry Potter-rollspel tillåtet och övriga rollspel.

Re: Aracloptia

Inläggav ElefantiS tor 04 nov 2010, 20:44

Tuhito mumlade i sömnen. Hade någon tilltalat honom?
"Tuhito?" Jodå, det hade någon. Han grymtade irriterat, han ville sova! När hans namn upprepades en andra gång, lite starkare, slog han upp ögonen. Det första han såg var den blå himmelen, men snart byttes hans utsikt mot Jonnas nerblodade ansikte. Vänta, nerblodade ansikte? Han spärrade upp ögonen och satte sig raskt upp.
"Jonna! Vad hände?" slängde han ut sig med en orolig röst. "Mår du bra?" Han såg på hennes hår. Den hade inte samma hårfärg som innan, men han skulle inte klaga. Den passade henne. Dock tänkte han inte mycket på det. Det han brydde sig om var blodet. Han letade snabbt upp såret. Det var större än han trott.
"Mår du dålig på något sätt, Jonna?" frågade han och lade ner henne ordentligt på marken och fixade en halvtaskig kudde av lite grästuvor och mossa. "Snurrar huvudet? Och Jonna, vad du en gör, somna inte!"

Han hade haft mycket träning i det här i skolan, så trots denna situation höll han sig lung. Men, somnade hon och det var en hjärnskakning kunde allt vara förlorat. Och, han hade nyss räddat livet på henne från monstrerna, trots att det visat sig inte vara så.

Han tog ny mossa från en lite längre bortliggande sten. Denna mossa var med fuktig, och han torkade försiktigt bort blodet från pannan men var noga att inte snydda vid såret. Han visste att han hade en ren näsduk i en plastpåse i fickan som han kunde använda till den.

Han fortsatte pyssla om henne försiktigt, och kände tröttheten krypa ifrån honom.

ElefantiS
Vilie

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Arya tor 04 nov 2010, 21:44

"Det gör ont." Fick hon fram och tittade sig omkring och kände inte igen stället. Var var de?
Hon vände åter blicken mot Tuhitos ansikte. Hon kände sig utmattad i hela kroppen men lydde Tuhito. Hon skulle inte somna. Inte just nu.
Hon la märke till att Tuhito verkade kunna mycket om det här, till skillnad från henne själv.
Han pysslade om henne, försiktigt och hon började slappna av. Hon hade inte märkt innan hur spänd hon varit i hela kroppen. Som om hon väntat på något värre att hända.
"Vet du var vi är?" Frågade hon efter en liten stund. Hon tog mod till sig och frågade ytterligare en sak. "Det var väl magi som fick dig att försvinna så där?" Hon var lite rädd för att han inte skulle veta något om magi och tro att hon hade blivit galen
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav ElefantiS tor 04 nov 2010, 22:37

"Faktiskt, om jag får vara ärlig, så nej, jag vet inte var vi är." Han skrattade mjukt och fortsatte med ompysslingen. Hur många gånger hade han skrattat idag? Alldeles för många. Han skulle få kramp i kinderna eller något om han fortsatte.
Han fortsatte prata. "Men jag skulle inte bli förvånade om vi inte var kvar på den jord vi kallar hem, eller i en annan tidsålder av vår egen jord." Han kollade Jonna i ögonen och log igen - oh, han måste sluta le! "Men, oroa dig inte, vi kommer inte att dö, om det är det du tror..." Han lovade inte saker ofta, men detta var ett löfte han inte tänkte bryta.

Han hörde hennes andra kommentar och det fick honom att tänka till. Först sade han inget, var hon seriös, eller drev hon? Visste hon något om magi, som han själv gjorde? Sedan kom han på ögonen och håret. De hade ändrat färg. Hon kände alltså till magi, och använde det själv.

Själv var Tuhito magilös, men han hade hittat andra egenskaper hos honom själv. Han kunde trots allt se otroligt långt, höra övernaturligt bra och springa snabbare än en häst. Och så var han inte helt mänsklig, det visste han också. Eller, han var säker på det i alla fall. Och det andra han var, det kunde inte riktigt vara snällt för den delen heller.

"Magi? Jag vet inte. Kanske. Det var ju ingen hand som drog ner mig, såvitt jag vet. Fast, all min känsel gick mot sidan av ryggen." Han gnuggade sig ömt om sidan och fylldes av en ohygglig smärta. Att kan inte märkt den innan nu! Han lyfte försiktigt på sidan av tröjan hade hade på sig med sina långa fingrar. Ouch, det såg hemskt ut. Men, som halvmänniska var han inte rädd. Han spottade sig själv i handflatan och gnyggade in salivet i såret, och man kunde se hur det växte ihop framför ögonen.

Att han inte tänkt på det innan! Hans saliv kanske skulle funka på andra människor också! Han flinade. "Vill du ha lite?"

ElefantiS
Vilie

Inläggav Arya tor 04 nov 2010, 23:04

"uue!" Hon började skratta. Det kändes ganska bisarrt. Vill du ha lite saliv? Jamen visst, vad trevligt! "Hur gjorde du det där?" Hon nickade sedan åt hans fråga, fortfarande ganska road åt tanken. Och kanske en aning äcklad, men hon bortsåg från det.
Hon tänkte efter och kom på att ingen nog hade fått henne att verkligen skratta på riktigt tidigare. Inte på väldigt länge i alla fall. Inte sedan Ever. Inte sedan hennes bror. Hon slutade le vid tanken på honom och förbannade sig själv för att börja tänka på honom nu. Som så många gånger tidigare höll hon inne tårarna som var på väg.

Det blev inte så jätte långt, men jaja. ;)
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav ElefantiS tor 04 nov 2010, 23:13

Bättre än inget ;)

______

"Jag vet inte riktigt, det har alltid varit så. Mitt saliv fixar mina sår, så enkelt." Han flinade lite till innan han spottade sig i handflatan igen och försiktigt gnuggade in det i pannan på henne. Det gick inte alls lika fort som på honom själv, men det funkade. Någon minut eller två var såret läkt, vilket på honom sjlv bara hade tagit runt tio sekunder. Även det lilla blod han inte klarat att få bort försvann. Ja, då visste han att det funkade.
"Oh, just ja!" spottade han fram, nu inte bokstavligt talat. "Du kan möjligtvis känna dig lite yr efter det här, det gjorde jag i början i alla fall!"

När han var klar med att läka Jonnas sår såg han hennes sorgsna ansiktsuttryck. Hans flin försvann direkt, och han hoppade undan från henne innan han frågade;
"Hur är det? Gjorde jag något fel?" han tuggade lite på insidan av kinden, orolig att han sårat henne på något sätt. Sedan såg han hennes ögon, vattenfyllda och nära bristningsgränsen. Oh, han hatade känslosamma ögonblick och vände ryggen emot henne.

____

Inte långt här heller. :/ (jag älskar hotmail. Då får man veta direkt när ett nytt inlägg kommer! ^^ :D)

ElefantiS
Vilie

Inläggav Eilonwy lör 13 nov 2010, 23:50

och, här har jag gjort en hemsida för ett aracloptia roll! xD bara för skojs skull. För att ... det är kul :D jag kör med samma karaktär, men om ni bestämmer er för att vara med behöver inte ni göra det.

http://aracloptia.webs.com
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Föregående

Återgå till Rollspel