Aracloptia

Älskar du att vara med i diverse rollspel? Då är detta forum för dig; här är både Harry Potter-rollspel tillåtet och övriga rollspel.

Re: Aracloptia

Inläggav ElefantiS tis 02 nov 2010, 19:12

Ellinor, menar du att Tuhito och Jonna är på G? .___.
Tuhito hatar Jonna! För tillfället... Han är bara inte bra på att hanskas med människor. :/
Sen vet jag inte ens hur gammal Jonna egentligen är (pedofil, Tuhito, PEDOFIL! Jag bestämer inte över hans handlingar! D:)

--

YAY, ARYA! :D

--

Han skrattade. Var hon seriös? "Självklart, lillen." Jo, han var lite lättirriterad, och retig, och det faktum att han var en bra bit längre än henne gjorde hans humör inte bättre. Han log ett snett léende. "Om du inte vill bli mördad av monstrerna vi såg tidigare idag, för jag vet inte, de kanske vill äta upp dig med en klick smör och lite rosmarin och -" Han skrattade. Han sket i om hon tyckte att skämtet var det tråkigaste hon hört i hela sitt liv, det var sent och hans kropp värkte, så hans sätt att bete sig var självklart.

Det tog lång tid innan han slutat skratta, och då fortsatte han upp i trädet för att hitta grenarna han sett från marken - de skulle kanske få Jonnas rädsla att minska, de var trots allt både tjocka och hade skydd från alla håll.

ElefantiS
Vilie

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Ha<3Gi tis 02 nov 2010, 22:51

Eilonwy skrev:
Arya skrev:
Ha<3Gi skrev:Jag hänger inte riktigt med. Kan ni ge en liten resume?

Kan någon annan göra det? ^^ ;)

IDA, VAR ÄR DU!?!?!!
Jag orkar egentligen inte heller, men som rollets skapare antar jag att jag måste. Öhm ... Idas och min karaktär försöker hjälpa din karaktär. Samtidigt bestämmer jag att de ska bli lite på G ... ^^
Och jag tror detsamma händer Aryas och EleS karaktärer, men de hjälper inte din karaktär utan lyckades fly från några monster istället ^^ Och det är väl ungefär det.

Har din karaktär, Amelia, och Idas, vem det nu var, räddat min karaktär Viola egentligen, eller hur är det?
Vad hände med Jesper, och hur gick det för örnarna?
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav Eilonwy ons 03 nov 2010, 12:39

Ha<3Gi skrev:
Eilonwy skrev:
Arya skrev:

IDA, VAR ÄR DU!?!?!!
Jag orkar egentligen inte heller, men som rollets skapare antar jag att jag måste. Öhm ... Idas och min karaktär försöker hjälpa din karaktär. Samtidigt bestämmer jag att de ska bli lite på G ... ^^
Och jag tror detsamma händer Aryas och EleS karaktärer, men de hjälper inte din karaktär utan lyckades fly från några monster istället ^^ Och det är väl ungefär det.

Har din karaktär, Amelia, och Idas, vem det nu var, räddat min karaktär Viola egentligen, eller hur är det?

Vi har inte räddat din karaktär än, vi FÖRSÖKER! Och det skulle inte skada för dig att läsa igenom heller, vi är inte så förjävliga på att skriva, vet du. Och det är mindre än det verkar när man väl börjar.
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Arya ons 03 nov 2010, 14:23

Jonna tittade förskräckt ner när Tuhito nämnde monstren. Hon ville INTE bli monster mat!
Men så fort han nämnde "en klick smör" slutade hon vara rädd igen. Han skojade!
Han började skratta och hon blev väldigt förvånad, hon hade lite fått känslan av att han inte var en person som skrattade.
"Ha ha, väldigt lustigt." Svarade hon och fnös. Under tiden hade Tuhito börjat klättra igen.
Skulle de ännu högre upp?
"Vart är du nu på väg då?" Undrade hon och rörde sig inte från platsen hon satt på. Hon kände redan hur illamåendet växte.
Det var då hon fick syn på dem. Hon trodde att de hade skakat av sig monstren! Men kanske hade de kommit av en slump just hit där Tuhito och hon var? I så fall skulle det nog vara säkrast att ta sig högt upp och gömma sig så att de inte kunde se dem. Hon satte av i snabb fart efter Tuhito.

Jonna är 14 (och ett halvt ^^) år.
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Ha<3Gi ons 03 nov 2010, 18:20

Eilonwy skrev:
Ha<3Gi skrev:
Eilonwy skrev:
Arya skrev:

IDA, VAR ÄR DU!?!?!!

Vi har inte räddat din karaktär än, vi FÖRSÖKER! Och det skulle inte skada för dig att läsa igenom heller, vi är inte så förjävliga på att skriva, vet du. Och det är mindre än det verkar när man väl börjar.

Jag har läst! Jag fattar inte riktigt, du skrev att Leo (Idas karaktär) hämtade upp flickan (vilket jag misstänker är Viola), men att Amelia istället blev tillfångatagen. Stämmer det?
Vem är det som börjar skrika av Amelias magi?
Dessutom blir jag förvirrad av att du PP:ar lite vad Idas karaktär gör, och även om ni sinsemellan fattar båda två, så fattar inte jag.
Jag ska försöka läsa igenom igen, vad du och Ida skrivit, och se om jag fattar mer.
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav ElefantiS tor 04 nov 2010, 14:21

Arya skrev: Jonna är 14 (och ett halvt ^^) år.

Och Tuhito är minst runt 18. Pedofil, det är vad Tuhito är. Men, som alltid, jag skyller på honom! :D

"Jodå, det var faktiskt väldigt roligt, Jonna, ver det väl? Mitt namnminne räcker inte alltid till." Han flinade och vände sig om, tittade nedåt. Oh nej. Monstrerna. Han knäppte snabbt händerna runt munnen för att vara tyst, men det var ingen bra idé.

Han tappade greppet och föll rakt ner i en annan gren och slog i hela sidan. Tur i oturen, monstrerna hade inte upptäckt honom. Han tittade med rädsla i sina ögon mot Jonna innan han kände något i benet. Fan, de hade upptäckt honom ändå.

Sedan gick allt snabbt, han blev nerdragen från grenen och såg inget runt omkring sig förutom Jonnas blåa* ögon.
"Håll dig säker, Jonna!" var det sista han sa innan han blev uppslukad av en mun.

Men, trots detta var han inte död. Han kunde mycket säkert känna att han snurrade och snurrade och ju längre han föll ner i magen - det han trodde var magen -, ju snabbare slog hans hjärta. Jodå, han levde.

Med en duns slog han ner i marken och kollade runt omkring sig. Det såg inte alls ut som i skogen han nyss varit i med gamla och sora träd, samt att det var mörkt hela tiden, nej här var det unga träd i böran av sin levnadstid och solen sipprade nerför trädkronorna.

Han hade hamnat i en annan dimension.

________

* Hade Jonna blåa ögon? Kommer inte riktigt ihåg, men det kan ändras om det är fel ^^

Och, "Dimensionen", kan inte det typ vara, ehm, Aracloptia? :D

ElefantiS
Vilie

Inläggav Arya tor 04 nov 2010, 17:01

Jonnas naturliga färg på ögonen är bruna, men eftersom att hon är en metamorf kan hon ändra färg när hon vill. Så det kan vara så att hon har ändrat färgen till blå för tillfället, så det blir bra så! ;)

Hon såg när Tuhito blev nerdragen från trädet men kunde ingenting göra. Hans grå ögon mötte hennes och sen försvann han bara.
Hon förstod direkt att det inte var monsterna som hade gjort något. Detta var magi. Hon visste direkt att det var någon slags magi. Han hade inte bara kunnat försvinna så där annars.
Kunde Tuhito använda magi? Eller var det ändå monstren som hade gjort det?
Hon skakade förvirrat på huvudet och lutade sig lite och försökte förgäves få syn på honom därnere på marken. Hon hade inte inbillat sig, han var borta.
Hon tittade efter monstren som hon för ögonblicket slutat tänka på. Men hon såg inga. Var var dem? Det var väldigt misstänksamt att de inte var kvar på marken?
Då slog en annan tanke henne och hon kollade omkring sig i trädet. En liten bit nedanför henne var ett monster på väg mot henne, som hon fruktat. Så hon fortsatte att klättra, högre och högre upp och lade en bit mellan sig själv och monstret. Men det var kanske inte sådär jätte smart, för hur hon än gjorde så skulle monstret om endast några sekunder vara ifatt henne.
Hon tog sikte på ett träd som stod väldigt nära med några grenar och hoppade, grep efter en gren. Ena handen fick tag i något hårt, men klibbigt och rent reflexmässigt släppte hon taget.
Hon föll och slog emot grenar som hon försökte ta tag i men armarna lydde henne inte utan slungades runt helt okontrollerat.
Hennes huvud slog i något och det flimrade till, sen slog hon i marken med en duns.
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Eilonwy tor 04 nov 2010, 17:46

ElefantiS skrev:

Och Tuhito är minst runt 18. Pedofil, det är vad Tuhito är. Men, som alltid, jag skyller på honom! :D

Bara för att han gillar en tjej som är 3,5 år yngre än honom gör honom inte till pedofil ... jag har en kompis som dejtade en som var typ 20. Then again, hon är som hon är, men ändå ^^
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav ElefantiS tor 04 nov 2010, 18:24

Eilonwy skrev:
ElefantiS skrev:

Bara för att han gillar en tjej som är 3,5 år yngre än honom gör honom inte till pedofil ... jag har en kompis som dejtade en som var typ 20. Then again, hon är som hon är, men ändå ^^

Pe-do-fil-ius. Eller nää. Men ändå.

Haha, bra, Arya! Då gjorde jag inte SÅÅÅ mycket bort mig. :D
_________

Han tittade omkring sig ännu en gång. Vart hade monstret fört honom? Han lade sig ner på marken. Nu skulle Jonna antagligen dö, förr eller senare, om hon inte själv blev uppäten. Hon var inte en sån som klarade av skogslivet. Tuhito hade ju i princip växt upp i skogen de dagar han inte gick i skolan. Han gillade skogen. Men han tvivlade på att Jonna gjorde det.

Hennes ögon. Hennes ögon hade sett så obetydliga ut, samtidigt som de sett så viktiga ut. Tuhito skakade av sig tanken. Han kunde inte bli kär i en flicka han känt i åtta timmar, det funkade inte så. Ändå tänkte han på ögonen. Och slog bort tanken igen.

Han satte sig upp igen när han hörde något prassla bredvid sig. Det hade skrämt honom, då skogen annars var så lugn. Inte ens en fågel hade sjungt i den ljusa morgonon. Men, det var bara en hasselmus.

Han tänkte på tidsskillnadern. Nyss hade det varit sen kväll, och nu var det tidig morgon. Allt badade i ett ljus av guld, och träden blev väldigt vackra i solskenet. Vad är det för fel på mig? tänkte han. Vad var det med honom? "Väldigt vackert i solskenet"? Pfft. Han var trött. Så trött. Han var så trött att han inte ens orkade vara rädd, inte orkade bry sig om något alls. Inte ens om Jonna, sin familj eller skolan, som antagligen undrade var han var tillsammans med polisen.

Han öppnade ögonen lite svagt och vände på huvudet, och allt han såg var ögon. Bruna ögon. Men de var så lika de blå han nyss sett. Jonna. Han log lite innan han svimmade av utmattning.

(Jag powerplayade inte Jonna, nu, Arya, utan monstrerna. Jag antog att de "åt upp" henne också. ^^ Det är roligare såhär. Om du inte har något emot det, förstås. För, nu är vi i Aracloptia! :D Om du vill, alltså)

ElefantiS
Vilie

Inläggav Arya tor 04 nov 2010, 20:22

Haha, bra, Arya! Då gjorde jag inte SÅÅÅ mycket bort mig. :D

(Jag powerplayade inte Jonna, nu, Arya, utan monstrerna. Jag antog att de "åt upp" henne också. ^^ Det är roligare såhär. Om du inte har något emot det, förstås. För, nu är vi i Aracloptia! :D Om du vill, alltså)

^^
Det blir bra, jag hade också tänkt åt det hållet! ;)

Jonna slog upp ögonen och mötte ett par gråa ögon. Men stängde snabbt sina igen. Huvudet värkte något enormt. Hon kände igen de där ögonen, de fick henne att känna sig gladare, men hon kunde inte riktigt placera dem.
Plötsligt kom en bild upp i hennes huvud av en kille med brunt hår och samma gråa ögon. Någonting drog ner honom, ner från ett träd och bort från henne, sedan försvann han.
Tuhito? Hon tvingade sig att slå upp ögonen igen. Framför henne låg Tuhito, med stängda ögon och såg ut ungefär som om han sov.
Hon lyfte sin ena arm mot sin panna och kände något klibbigt. Hon visste att det var blod redan innan hon höll fram handen framför ögonen igen.
Det gjorde väldigt ont i huvudet men kroppen kändes värre, och huvudskador blöder ju mycket. Så det var nog inget jätte allvarligt. Det hoppades hon i alla fall.
"Tuhito?" Hennes röst lät svag och hes så hon harklade sig och försökte igen, med ett något bättre resultat.
Lite av hennes hår föll ner framför ögonen och det var blodrött. Hade hon fått blod i håret? Nej, det var inte blod, bara hår med samma färg som blod. Hon hade fått tillbaks sin naturliga hårfärg.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

FöregåendeNästa

Återgå till Rollspel