Dagbok

Ett öppet forum där man kan snacka om vad som helst - allt mellan himmel och jord.

Re: Dagbok

Inläggav Morotskaka lör 13 jun 2009, 13:17

Ida Sewer skrev:
Morotskaka skrev:Haha, jäpp. Första dagen på sommarlovet måste jag varit hur trött som helst. Jag gick och la mig 00.30 och vaknade 14.30. 14 timmars sömn! :shock:

Wow! Jag fick "bara" 12,5 nu första dagen på lovet ^^

Haha, men det är det som är så underbart ju. Man kan sova hur länge som helst! På skoldagarna brukar jag bara få runt 7 timmars sömn, vilket är lite, lite. ;)
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Toyou lör 13 jun 2009, 16:28

Ida Sewer skrev:
Morotskaka skrev:Haha, jäpp. Första dagen på sommarlovet måste jag varit hur trött som helst. Jag gick och la mig 00.30 och vaknade 14.30. 14 timmars sömn! :shock:

Oj :shock: Jag gick och lade 03.30 igår och vaknade vid 11.30 :D

Idag har jag sovit över hos farmor och farfar eftersom pappa jobbade jour under natten. Han kom dock hem idag på morgonen och åt frukost med oss sedan åkte vi direkt till ikea för att köpa saker till Mathias rum.

När vi då gått en stund där inne på Ikea kom min 'smarte' pappa på att han glömt någon grej hemma så han var tvungen att åka och hämta den. Det jag då bestämde mig för var att följa med honom så att han kunde lämna av mig i stan där jag skulle träffa mina två kompisar Amanda och Linnéa.

Då han väl gjort det och jag träffat mina två kompisar bestämde sig Linnéa för att gå in på 'Gina'. Jag och Amanda orkade då inte vänta på att hon skulle prova kläder så vi sa till henne att vi skulle titta runt lite i gallerian där vi befann oss, vilket vi gjorde.

Efter ca 15 minuter gick vi då tillbaka till "Ginatrico" för att hämta "Linnéa" men då stod hon fortfarande kvar där och räknade ut något pris på några kläder, när vi då sedan frågade om vi skulle gå blev hon jättesur...Påväg till McDonalds klagade hon hela tiden på att "man måste få gå runt och handla i lugn och ro utan att folk stressar en". Visst det kanske är sant att man inte ska stressa för mycket men nu var vi tre stycken och man måste ju kunna ta hänsyn till alla. När jag då sa det till henne blev hon JÄTTEARG och började skrika och gorma i gallerian, vilket var JÄTTEpinsamt. Då vi gått ut därifrån så började hon skrika ännu mer.
"Amanda, kan jag få prata med dig?" frågade Linnéa argt medan hon såg snett på mig.
Hon skulle alltså prata om mig...när jag var där.. Jag följde självklart efter då men då blev hon ännu argare.
" Kan man inte få prata ifred eller? Jag vill prata med Amanda och inte med dig!"
" Vadå, det är klart att jag också vill höra om du ska prata OM mig. Om du vill säga något kan du lika gärna säga det direkt till mig!" sa jag väldigt irriterat.

Det slutade ändå med att hon pratade om mig med Amanda medan jag fick stå en bit bort och titta på...Sedan kom hon fram till mig och började skrika igen.
" Man behöver faktiskt kunna gå i lugn och ro i en klädbutik utan att folk säger åt en att skynda hela tiden!"
" För det första kan vi prata i normal samtalston istället för att skrika, vi är i stan Linnéa! För det andra så frågade vi bara dig om du var klar, man måste ju kunna ställa dig en fråga. Sedan så är det ju inte bara vi som ska ta hänsyn till dig utan du får ju ta hänsyn till oss också, fast du är ju så perfekt så vad spelar det dig för roll!"
Ni skulle då sett hur hela ansiktet rödnade på henne och hur hon tonade upp sig över mig - hon är två huvuden längre..-.
" Hur vågar du säga så till mig din jäkla dvärg, väx till dig..Jag är inte perfekt, hur vågar du påstå det?
" Okej..förlåt att jag sa att du är perfekt. Du är inte perfekt okej, bra? Kan vi inte bara lägga ner det här? Det är ju så löjligt att bråka om detta, tycker du inte det?".
Nej, det tyckte hon inte för hon såg otroligt sur ut och visste inte vad hon skulle säga men sedan efter ett tag suckade hon ljudligt.
"Vi kan inte umgås någon mer gång, jag hoppas du förstår det, för jag kan aldrig förlåta dig för detta, aldrig.
Sedan gick hon hem och lämnade en mållös Amanda och mig kvar där...

Fast dagen blev i alla fall lite bättre sedan eftersom vi träffade på Amandas pojkvän "Linus" och hans kompis där så vi gick och fikade ihop och pratade lite, vilket var ganska roligt. De tröttnade dock på oss och stack hem när vi stod och provade en massa kläder på H&M, de såg ju aldrig alla de snygga kläder jag köpte^^ Visst är de tråkiga?

I alla fall så begav jag mig hem när vi tittat klart i alla affärer eftersom jag inte orkade följa med Amanda till biblioteket där hon bara skulle lämna tillbaka alla sina mangaböcker. Jag hade dessutom inget lånekort med mig så kunde ju inte låna något :D
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Arya lör 13 jun 2009, 18:42

Toyou skrev:
Ida Sewer skrev:

Oj :shock: Jag gick och lade 03.30 igår och vaknade vid 11.30 :D

Idag har jag sovit över hos farmor och farfar eftersom pappa jobbade jour under natten. Han kom dock hem idag på morgonen och åt frukost med oss sedan åkte vi direkt till ikea för att köpa saker till Mathias rum.

När vi då gått en stund där inne på Ikea kom min 'smarte' pappa på att han glömt någon grej hemma så han var tvungen att åka och hämta den. Det jag då bestämde mig för var att följa med honom så att han kunde lämna av mig i stan där jag skulle träffa mina två kompisar Amanda och Linnéa.

Då han väl gjort det och jag träffat mina två kompisar bestämde sig Linnéa för att gå in på 'Gina'. Jag och Amanda orkade då inte vänta på att hon skulle prova kläder så vi sa till henne att vi skulle titta runt lite i gallerian där vi befann oss, vilket vi gjorde.

Efter ca 15 minuter gick vi då tillbaka till "Ginatrico" för att hämta "Linnéa" men då stod hon fortfarande kvar där och räknade ut något pris på några kläder, när vi då sedan frågade om vi skulle gå blev hon jättesur...Påväg till McDonalds klagade hon hela tiden på att "man måste få gå runt och handla i lugn och ro utan att folk stressar en". Visst det kanske är sant att man inte ska stressa för mycket men nu var vi tre stycken och man måste ju kunna ta hänsyn till alla. När jag då sa det till henne blev hon JÄTTEARG och började skrika och gorma i gallerian, vilket var JÄTTEpinsamt. Då vi gått ut därifrån så började hon skrika ännu mer.
"Amanda, kan jag få prata med dig?" frågade Linnéa argt medan hon såg snett på mig.
Hon skulle alltså prata om mig...när jag var där.. Jag följde självklart efter då men då blev hon ännu argare.
" Kan man inte få prata ifred eller? Jag vill prata med Amanda och inte med dig!"
" Vadå, det är klart att jag också vill höra om du ska prata OM mig. Om du vill säga något kan du lika gärna säga det direkt till mig!" sa jag väldigt irriterat.

Det slutade ändå med att hon pratade om mig med Amanda medan jag fick stå en bit bort och titta på...Sedan kom hon fram till mig och började skrika igen.
" Man behöver faktiskt kunna gå i lugn och ro i en klädbutik utan att folk säger åt en att skynda hela tiden!"
" För det första kan vi prata i normal samtalston istället för att skrika, vi är i stan Linnéa! För det andra så frågade vi bara dig om du var klar, man måste ju kunna ställa dig en fråga. Sedan så är det ju inte bara vi som ska ta hänsyn till dig utan du får ju ta hänsyn till oss också, fast du är ju så perfekt så vad spelar det dig för roll!"
Ni skulle då sett hur hela ansiktet rödnade på henne och hur hon tonade upp sig över mig - hon är två huvuden längre..-.
" Hur vågar du säga så till mig din jäkla dvärg, väx till dig..Jag är inte perfekt, hur vågar du påstå det?
" Okej..förlåt att jag sa att du är perfekt. Du är inte perfekt okej, bra? Kan vi inte bara lägga ner det här? Det är ju så löjligt att bråka om detta, tycker du inte det?".
Nej, det tyckte hon inte för hon såg otroligt sur ut och visste inte vad hon skulle säga men sedan efter ett tag suckade hon ljudligt.
"Vi kan inte umgås någon mer gång, jag hoppas du förstår det, för jag kan aldrig förlåta dig för detta, aldrig.

Fast dagen blev i alla fall lite bättre sedan eftersom vi träffade på Amandas pojkvän "Linus" och hans kompis där så vi gick och fikade ihop och pratade lite, vilket var ganska roligt. De tröttnade dock på oss och stack hem när vi stod och provade en massa kläder på H&M, de såg ju aldrig alla de snygga kläder jag köpte^^ Visst är de tråkiga?

I alla fall så begav jag mig hem när vi tittat klart i alla affärer eftersom jag inte orkade följa med Amanda till biblioteket där hon bara skulle lämna tillbaka alla sina mangaböcker. Jag hade dessutom inget lånekort med mig så kunde ju inte låna något :D

Oj! :shock: Varför blev hon så sur för det, och varför sa hon att ni aldrig mer kunde träffas.. :? Det verkar konstigt, tycker jag... :?
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav solnea lör 13 jun 2009, 18:51

Om ni vill veta vad jag gör om dagarna så gå in på http://www.solnea.webblogg.se
Kommentera gärna inläggen
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Inläggav Morotskaka lör 13 jun 2009, 19:40

Toyou skrev:Oj :shock: Jag gick och lade 03.30 igår och vaknade vid 11.30 :D

Tänk att något så enkelt som vänskap är så svårt.
Men seriöst det där tycker jag var lite att överreagera. Brukar hon vara så i vanliga fall också?
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav Toyou lör 13 jun 2009, 20:31

Ja, hon brukar vara sådan i vanliga fall också :o Jag vet inte varför men hon brukar överreagera ganska mycket i allmänhet vilket kan vara både bra och dåliga reaktioner.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Morotskaka mån 15 jun 2009, 19:33

Min dag idag då. Jag ringde runt ca 12 olika kompisar men alla var på landet. ALLA!!. Så jag drog med mig brosan till stan. Där köpte jag hårmousse till min nya frilla, hehe. Men det är ganska underhållande att gå i affärer med min bror. För att vi brukar alltid hitta nya stilar åt varandra. Jag väljer kläder åt honom och han väljer kläder åt mig. Sedan gick vi en promenad, hittade ett mysigt café och satte oss ute. Sedan tog vi Tunnelbanan hem och jag provade moussen jag hade köpt. Nu har jag afro!xD Haha, nästan.
Sedan har jag mest degat här hemma kollat lite på TV, läst och hjälpt till med maten.
Tror jag ska läsa lite nu. Jag borde egentligen gå och lägga mig i hyfsad tid, för att jag ska upp kl. 7 imorrn och jobba. Jag får se hur det blir med den saken.

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav Toyou tis 16 jun 2009, 20:07

Morotskaka skrev:Min dag idag då. Jag ringde runt ca 12 olika kompisar men alla var på landet. ALLA!!. Så jag drog med mig brosan till stan. Där köpte jag hårmousse till min nya frilla, hehe. Men det är ganska underhållande att gå i affärer med min bror. För att vi brukar alltid hitta nya stilar åt varandra. Jag väljer kläder åt honom och han väljer kläder åt mig. Sedan gick vi en promenad, hittade ett mysigt café och satte oss ute. Sedan tog vi Tunnelbanan hem och jag provade moussen jag hade köpt. Nu har jag afro!xD Haha, nästan.
Sedan har jag mest degat här hemma kollat lite på TV, läst och hjälpt till med maten.
Tror jag ska läsa lite nu. Jag borde egentligen gå och lägga mig i hyfsad tid, för att jag ska upp kl. 7 imorrn och jobba. Jag får se hur det blir med den saken.

Det låter mysigt ju :D Är det din storebror?

Själv vaknade jag 09.30 idag av Hanne's lillebror Karl som sa att vi var tvungna att gå upp nu, så jag gick upp men inte Hanne :D Jag gick då och duschade sålänge varav jag sedan klädde på mig, efter det var det bara att få upp Hanne också, vilket faktiskt gick - fast igår var det tvärtom^^-.

När vi båda då gjort oss iordning och ätit frukost begav vi oss genom den krångliga vägen till "Hogwarts", eller i alla fall till ett stort slott med en massa torn som liknar "Hogwarts" VÄLDIGT mycket :D

Väl där kom vi på att vi bestämt oss för att träffa vår andra internetkompis Sandra, så istället för att njuta av Hogwartsmiljön och naturen var vi tvungna att springa till stationen för att träffa henne..Vi hann precis i tid :D

När vi mött upp Sandra skyndade vi oss hem till Hanne för att fika lite och äta mat innan jag var tvungen att ta tåget hem till min farfar i Örebro, vilket var kul eftersom vi också tog en massa kort på varandra.

Sedan var vi tyvärr tvungna att skynda oss till bussen som skulle ta oss till Göteborg C. Påvägen dit tog vi i alla fall ännu mer foton på varandra och skrattade lite åt varandras miner^^

Då vi kommit fram dit var det bara att säga "hejdå", men som tur är ska Hanne troligtvis komma ner till min sommarstuga på Öland och så kanske jag hinner komma upp till henne någongång till under sommaren, hoppas det iaf :mrgreen:
Senast redigerad av Toyou tis 16 jun 2009, 20:13, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Morotskaka tis 16 jun 2009, 20:10

Nej det är min lillebror. Eller han är väl inte så liten egentligen bara ett år yngre, så jag ser honom mest som om han är lika gammal som jag! :D

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav Toyou tis 16 jun 2009, 20:14

Morotskaka skrev:Nej det är min lillebror. Eller han är väl inte så liten egentligen bara ett år yngre, så jag ser honom mest som om han är lika gammal som jag! :D

Okej, tvillingar då :D

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

FöregåendeNästa

Återgå till Öppet forum