Dagbok

Ett öppet forum där man kan snacka om vad som helst - allt mellan himmel och jord.

Re: Dagbok

Inläggav Eilonwy fre 12 jun 2009, 16:43

Toyou skrev:
nettan skrev:
Toyou skrev:Ofta era lärare beter sig så! :shock:

Idag hade jag också avslutning och skulle sjunga soló. Självklart var jag sist av alla när rektorn blarrat på om hur trivsam vår skola var! När prästen då sedan skulle ropa upp mig uttalade han som de flesta mitt efternamn helt fel, man undrar ju om alla är analfabeter...

I alla fall så sjöng jag "Gabriellas sång" och jag tycker det gick ganska bra:) Efter att ha fått höra hur duktig jag var - om man inte tycker att jag är det så är man ju knäppXD- så begav vi oss tillbaka till skolan för att få våra betyg, blommor och glass.

Betygen blev jag nöjd med i alla fall^^ och jag fick VG i idrott :D Idrott=VG..O.O iof fick min kompis MVG i idrott men han fuskade klart :D

Den låten är jätte bra ju!!! :D Jag älskar den <3
Jag vill också ha avslutningar i kyrkan (antar att ni hade det eftersom att du sa präst) det hade vi i min förra skola men inte i den här :/ :cry:
Jag är inte så nöjd över mina betyg :/ men i alla fall inget ig ^^ men förra året så fick jag vg i so och nu fick jag bara g på grund av att läraren tycker att jag frågar för mycket och säger vad jag tycker :twisted:

Betyget ska ju inte bedömas pga att man säger vad man tycker :o Det är ju det som är en stor del av SO:n. Alla har ju yttrandefrihet :o

det är den största anledningen till att jag gillar samhällskunskap. Det finns inget rätt eller fel i vad man tycker =)
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Morotskaka fre 12 jun 2009, 17:57

Jag vaknade av att det var sol, så jag ringde en kompis och så skulle vi sticka och bada. Men det började ösregna. Så jag gjorde ett spa till mig själv med massa grejer jag fått i födelsedag. Men efter ett tag bestämde sig jag och kompisen att vi skulle bada i alla fall. Så dygn sura, endast i förda bikini och regnkläder åkte vi ner till stranden. Jag, feg som jag är kom bara i till knäna men min kompis badade på. Hehe! :D Sedan gick vi och gungade tills fötterna hade domnat innan vi gick hem till min kompis och drack espresso och pratade i timmar. Sedan käkade jag middag hos henne kyckling, sallad, baguette och tzatziki. Mumma!!xD
Jaa, det var väl min dag i dag.
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Toyou fre 12 jun 2009, 19:02

Morotskaka skrev:Jag vaknade av att det var sol, så jag ringde en kompis och så skulle vi sticka och bada. Men det började ösregna. Så jag gjorde ett spa till mig själv med massa grejer jag fått i födelsedag. Men efter ett tag bestämde sig jag och kompisen att vi skulle bada i alla fall. Så dygn sura, endast i förda bikini och regnkläder åkte vi ner till stranden. Jag, feg som jag är kom bara i till knäna men min kompis badade på. Hehe! :D Sedan gick vi och gungade tills fötterna hade domnat innan vi gick hem till min kompis och drack espresso och pratade i timmar. Sedan käkade jag middag hos henne kyckling, sallad, baguette och tzatziki. Mumma!!xD

Vad kul :D Synd att det började ösregna bara :|

Nu efter avslutningen åt jag på restaurang med farmor och farfar, vilket var kul. Man kan väl säga att jag åt "gaaanska" mycket :D Det jag dock blev väldigt avundsjuk på var när de berättade att pappa fick 1000 kr för varenda 5 han fick i betyg - han hade 5.0 i slutbetyg..så 18 000 kr tjänade han ihop:O- och jag har inte fått en enda krona för mina betyg av pappa :o DET är orättvist :o
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Morotskaka fre 12 jun 2009, 19:13

Toyou skrev:
Morotskaka skrev:Jag vaknade av att det var sol, så jag ringde en kompis och så skulle vi sticka och bada. Men det började ösregna. Så jag gjorde ett spa till mig själv med massa grejer jag fått i födelsedag. Men efter ett tag bestämde sig jag och kompisen att vi skulle bada i alla fall. Så dygn sura, endast i förda bikini och regnkläder åkte vi ner till stranden. Jag, feg som jag är kom bara i till knäna men min kompis badade på. Hehe! :D Sedan gick vi och gungade tills fötterna hade domnat innan vi gick hem till min kompis och drack espresso och pratade i timmar. Sedan käkade jag middag hos henne kyckling, sallad, baguette och tzatziki. Mumma!!xD

Nu efter avslutningen åt jag på restaurang med farmor och farfar, vilket var kul. Man kan väl säga att jag åt "gaaanska" mycket :D Det jag dock blev väldigt avundsjuk på var när de berättade att pappa fick 1000 kr för varenda 5 han fick i betyg - han hade 5.0 i slutbetyg..så 18 000 kr tjänade han ihop:O- och jag har inte fått en enda krona för mina betyg av pappa :o DET är orättvist :o

What!? 1000 kronor på den tiden är ju.. hur mycket pengar som helst! Nu också för den delen.
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav Toyou fre 12 jun 2009, 21:56

Morotskaka skrev:
Toyou skrev:

What!? 1000 kronor på den tiden är ju.. hur mycket pengar som helst! Nu också för den delen.

Vet :o och jag har inte ens fått mina 1000 kr för godisförbudet som jag hade hela förrförra året :|
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Ida Sewer lör 13 jun 2009, 11:18

Åh, stackare Toyou... :|

Idag har inte direkt hänt mycket än, men kan berätta om igår :D
SKOLAVSLUTNING (Y) Det var toppen, trots allt regn. Vi hade inga klassföreståndare närvarande (svikare :evil: ) så vi hade vikarie.
Vi var i gympasalen, och det roligaste som hände var när rektorn kallade spanskaläraren Alberto för Antonio xD
Sen var det många som sjöng, vi har flera som verkligen sjunger superfint, det delades ut priser till elever från nian. En jättego tjej jag känner fick pris för- just det- en bra vän och härlig person.
Kaos när det skulle hängas blommor runt halsen på niorna som går ur. Jag jagade min kusin i säkert en kvart, innan jag fick tag i honom för att lämna min enda bukett jag skulle ge.
Sen drog tjejgänget från min klass upp till cafét i byn, i spöregnet. Det var supertrevligt <3

Åkte bussen hem. Jag och en av mina bästa kompisar pratade om spöddjur. Hennes kille ska måla ett spöddjur till mig (A) :D (Det är ingen idé att ni frågar vad ett spöddjur är... Jag vet inte xD Det är bara min kompis kille som vet :? . Jag vet bara att spöddjur firar spödelsedag.)
Vi klagade mest på spö(d)regnet ute ;)

Sen, ridskolan. Sista lektionen för terminen, sista gången vi hade vår "vikarie" som har vikarierat för den ordinara ridläraren nu när hon har gått ridlärarutbildningen.
Vi kommer att sakna henne allihopa, hon var verkligen jätterolig och underbar :) Så efter vi ridit (eller ridit och ridit, vi lekte hela havet stormar barbacka ^^) så hade vi tårtkalas för henne. Det var jättetrevligt det med!
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Morotskaka lör 13 jun 2009, 11:42

Ida Sewer skrev:Åh, stackare Toyou... :|

SKOLAVSLUTNING (Y) Det var toppen, trots allt regn. Vi hade inga klassföreståndare närvarande (svikare :evil: ) så vi hade vikarie.
Vi var i gympasalen, och det roligaste som hände var när rektorn kallade spanskaläraren Alberto för Antonio xD
Sen var det många som sjöng, vi har flera som verkligen sjunger superfint, det delades ut priser till elever från nian. En jättego tjej jag känner fick pris för- just det- en bra vän och härlig person.
Kaos när det skulle hängas blommor runt halsen på niorna som går ur. Jag jagade min kusin i säkert en kvart, innan jag fick tag i honom för att lämna min enda bukett jag skulle ge.
Sen drog tjejgänget från min klass upp till cafét i byn, i spöregnet. Det var supertrevligt <3

Åkte bussen hem. Jag och en av mina bästa kompisar pratade om spöddjur. Hennes kille ska måla ett spöddjur till mig (A) :D (Det är ingen idé att ni frågar vad ett spöddjur är... Jag vet inte xD Det är bara min kompis kille som vet :? . Jag vet bara att spöddjur firar spödelsedag.)

Sen, ridskolan. Sista lektionen för terminen, sista gången vi hade vår "vikarie" som har vikarierat för den ordinara ridläraren nu när hon har gått ridlärarutbildningen.
Vi kommer att sakna henne allihopa, hon var verkligen jätterolig och underbar :) Så efter vi ridit (eller ridit och ridit, vi lekte hela havet stormar barbacka ^^) så hade vi tårtkalas för henne. Det var jättetrevligt det med!

Åh det lät ju som en TOPPEN dag! :)

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav Ida Sewer lör 13 jun 2009, 11:44

Morotskaka skrev:
Ida Sewer skrev:Åh, stackare Toyou... :|

Åh det lät ju som en TOPPEN dag! :)

Jo, när jag tänker efter så var det ju det :) Det var ju bara det att jag hade gått upp halv sex för att hinna krusa håret, och jag har varit dödstrött hela veckan, så jag var ju naturligtvis vääldigt trött hela dagen... Men, det får man ju ta igen nu :)

Ida Sewer
Trolldomsminister

Inläggav Morotskaka lör 13 jun 2009, 11:46

Haha, jäpp. Första dagen på sommarlovet måste jag varit hur trött som helst. Jag gick och la mig 00.30 och vaknade 14.30. 14 timmars sömn! :shock:

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav Ida Sewer lör 13 jun 2009, 11:48

Morotskaka skrev:Haha, jäpp. Första dagen på sommarlovet måste jag varit hur trött som helst. Jag gick och la mig 00.30 och vaknade 14.30. 14 timmars sömn! :shock:

Wow! Jag fick "bara" 12,5 nu första dagen på lovet ^^

Ida Sewer
Trolldomsminister

FöregåendeNästa

Återgå till Öppet forum