Dagbok

Ett öppet forum där man kan snacka om vad som helst - allt mellan himmel och jord.

Re: Dagbok

Inläggav Morotskaka fre 30 okt 2009, 19:28

Toyou skrev:Kom hem från Egypten i natt, så sov till 12 XD

Åt, när jag vaknat, brunch på en thairestaurang med pappa, lillebror och pappas vän. Hade också turen att träffa min biologilärare där-.-" XD Han satt bredvid oss med sin fru!!!^^XD

Hursomhelst, gick sedan till akademibokhandeln och köpte två böcker :P Slumpens bok och, Flykten från Berien.

Handlade också mat, och pratade med en kompis om vi skulle på biofilmen Fame imorgon ( är lite efter med att se den XD).

Åkte efter det hem till min kompis Amanda Panda XD Gick promenad med henne till en ö och, spelade in lite filmer där och hade kapplöpning ( jag vann såklart XDDD)! Nu är jag dock hemma hos henne och lyssnar på "Man in the Mirror" :D Michael Jackson har verkligen bra låtar och, Elvis Presley också förstås:D

"I'm looking for the man in the mirror....etc" XD

Aja, ska nog dansa med Amanda Panda nu, eller jag ska tvinga henne dansa iaf 8D

Sedan ska jag hem och äta persisk mat, som pappas vän lagat till och, se på "Prinsen av Egypten" ( har ju nyss varit i Egypten såxD). Fast först ska jag se på Idol förstås!!!

Ska skriva i min blogg också, klart :mrgreen:

Mysig dag!! Jag vill också till Egypten!! :| Du får berätta vad du gjorde eller om du gör det på bloggen??xD
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Toyou sön 01 nov 2009, 04:25

Morotskaka skrev:
Toyou skrev:Kom hem från Egypten i natt, så sov till 12 XD

Åt, när jag vaknat, brunch på en thairestaurang med pappa, lillebror och pappas vän. Hade också turen att träffa min biologilärare där-.-" XD Han satt bredvid oss med sin fru!!!^^XD

Hursomhelst, gick sedan till akademibokhandeln och köpte två böcker :P Slumpens bok och, Flykten från Berien.

Handlade också mat, och pratade med en kompis om vi skulle på biofilmen Fame imorgon ( är lite efter med att se den XD).

Åkte efter det hem till min kompis Amanda Panda XD Gick promenad med henne till en ö och, spelade in lite filmer där och hade kapplöpning ( jag vann såklart XDDD)! Nu är jag dock hemma hos henne och lyssnar på "Man in the Mirror" :D Michael Jackson har verkligen bra låtar och, Elvis Presley också förstås:D

"I'm looking for the man in the mirror....etc" XD

Aja, ska nog dansa med Amanda Panda nu, eller jag ska tvinga henne dansa iaf 8D

Sedan ska jag hem och äta persisk mat, som pappas vän lagat till och, se på "Prinsen av Egypten" ( har ju nyss varit i Egypten såxD). Fast först ska jag se på Idol förstås!!!

Ska skriva i min blogg också, klart :mrgreen:

Mysig dag!! Jag vill också till Egypten!! :| Du får berätta vad du gjorde eller om du gör det på bloggen??xD

Haha, har gjort det men, inlägget blev inte så bra :S Skrev den klockan 4.30 på morgonen så, halvsov! ^^"
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav solnea tor 19 nov 2009, 21:28

Jaa hörni nu ska jag berätta om någonting som egentligen började i Tisdags

Det började md var att jag min lillebror och min pappa stod och köasde utanför kyrkans hus i två timmar senare när vi äntligen köat färdigt så tog vi vaccin mot svininfluensa
Senare på kvällen fick jag ganska ont i armen men på onsdagen var det värst ändå
Jag fick en massa sådana här influensa symptom
Jag hade förbaskat otrolig jätteont i huvet så det kändes som om skallen skulle sprica
Jag hade ont i nacken
Jag var jättetrött
också är det ju det där att har man ont i huvudet mår man inte så bra för övrigt heller
och jag var på skolan
på rasten innan näst sista lektionen skulle börja så var jag inne i lilla och Anette (en lärare) tittade lite bekymrat på mig också sa hon
-Hördu Linnéa jag undrar om inte du har feber du är som lite rosig om kinderna
Hon sa efter att hon känt mig på pannan att hon tyckte jag kändes varm men då var det bara en lektion kvar så.................
När no:n var slut så skulle jag egentligen ha haft idrott men jag gick bara dit och sa till gympaläraren att jag inte skulle vara med och sedan gick jag till min mammas lägenhet som ligger mitt emot skolan och när jag hade kommit dit blev det som värst vanligtvis när jag är där sitter jag och bygger pussel men den här gången låg jag bara och såg på tv det var jobbigt bara att sitta upp klockan tjugo i fem gick jag ner till bussen en stund efter att jag kommit henm så skickade jag ett sms till min ridlärare och sa att jag inte skulle komma på ridlektionen och att jag hoppades att dem skulle klara sig utan mig resten av dagen satt jag mest och byggde pussel och såg på tv efter en go´d natts sömn så mår jag mycket bättre men har ännu mera ont i armen än igår kan bero på att jag låg på den inatt bnär jag stod vid skåoet i morse så kom Anette och frågade -Nå hur bär det nu idag -Jag mår fint svarade jag. Några timmar senare när jag kom hem och berättade för mamma om allt det där så sa mamma
-Linnéa jag tycker du ser blek ut
-Nejmen jag mår fint svarade jag glatt
-Men du är ändå väldigt blek tycker jag
-Nejmen jag mår fint ändå
Nu ska jag gå och lägga mi och sova godnattt
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Inläggav Toyou fre 20 nov 2009, 22:10

solnea skrev:Jaa hörni nu ska jag berätta om någonting som egentligen började i Tisdags

Det började md var att jag min lillebror och min pappa stod och köasde utanför kyrkans hus i två timmar senare när vi äntligen köat färdigt så tog vi vaccin mot svininfluensa
Senare på kvällen fick jag ganska ont i armen men på onsdagen var det värst ändå
Jag fick en massa sådana här influensa symptom
Jag hade förbaskat otrolig jätteont i huvet så det kändes som om skallen skulle sprica
Jag hade ont i nacken
Jag var jättetrött
också är det ju det där att har man ont i huvudet mår man inte så bra för övrigt heller
och jag var på skolan
på rasten innan näst sista lektionen skulle börja så var jag inne i lilla och Anette (en lärare) tittade lite bekymrat på mig också sa hon
-Hördu Linnéa jag undrar om inte du har feber du är som lite rosig om kinderna
Hon sa efter att hon känt mig på pannan att hon tyckte jag kändes varm men då var det bara en lektion kvar så.................
När no:n var slut så skulle jag egentligen ha haft idrott men jag gick bara dit och sa till gympaläraren att jag inte skulle vara med och sedan gick jag till min mammas lägenhet som ligger mitt emot skolan och när jag hade kommit dit blev det som värst vanligtvis när jag är där sitter jag och bygger pussel men den här gången låg jag bara och såg på tv det var jobbigt bara att sitta upp klockan tjugo i fem gick jag ner till bussen en stund efter att jag kommit henm så skickade jag ett sms till min ridlärare och sa att jag inte skulle komma på ridlektionen och att jag hoppades att dem skulle klara sig utan mig resten av dagen satt jag mest och byggde pussel och såg på tv efter en go´d natts sömn så mår jag mycket bättre men har ännu mera ont i armen än igår kan bero på att jag låg på den inatt bnär jag stod vid skåoet i morse så kom Anette och frågade -Nå hur bär det nu idag -Jag mår fint svarade jag. Några timmar senare när jag kom hem och berättade för mamma om allt det där så sa mamma
-Linnéa jag tycker du ser blek ut
-Nejmen jag mår fint svarade jag glatt
-Men du är ändå väldigt blek tycker jag
-Nejmen jag mår fint ändå
Nu ska jag gå och lägga mi och sova godnattt

Okej, tur att det blivit bättre nu då :) Eftersom sprutan man får i sig innehåller de bakterier som skapar svininfluensan, så är det ju en väldigt stor risk att man får en lättare variant av den när man tagit sprutan. Skillnaden är att influensan inte blir lika kraftfull, och man klarar sig undan att smittas igen, efter att ha fått dessa symtom :)

Aja, min dag har väl varit ganska okej. Först skolan, där inget speciellt hände idag, förutom att vi börjat jobba om olika världsreligioner och vi ska skriva en uppsats om en av världsreligionerna, som vi sedan ska lämna in:P Valde "Hinduismen" ( ingen fick välja Islam) eftersom, alla andra valde judendomen :P Måste ju skilja mig från mängden XD

Efter skolan begav jag och mina två tjejkompisar oss till skolans musiksal, som vanligt^^. Dock hade min musiklärare lektion, så vi satte oss tillsammans med två andra tjejkompisar utanför musiksalen, och började spela gitarr.XD Jag HATAR barréackord, för det är så jobbigt att byta XD

Då musiklektionen äntligen var slut gick vi in dit, spelade piano och sjöng. Hörde också en tjej i åttan sjunga "Somewhere over the Rainbow", och hon sjöng FANTASTISKT :O Usch, vad jag hela tiden hoppades på att hon skulle börja sjunga fult i låten, blev avundsjuk. Hoppas verkligen inte hon ska sjunga på min skolavslutning, för då är banne mig inte jag med :O Hon gör ju i så fall utklassning av oss allihopa, i högsta grad!!T_T

Hursomhelst, då den tjejen precis gått hem kom mina två andra efterlängtade killkompisar in ( gillar den ena av demX'D), så de spelade "In the Ghetto" med Elvis på gitarr, medan jag sjöng. Ska sjunga den på skolavslutningen, bara jag inte kommer in fel i låten:SXD

Nåja, då jag vistats några timmar i musiksalen skjutsade mamma mig till gymnastiken, som inte gjorde min dag bättre. Vi kan väl säga att jag inte har så värst god kemi med min gymnastiklärare, eftersom hon tycker jag leker för mkt med de yngre barnen och gör dem ostrukturerade. Anordnade nämligen en tävling med dem, om vem av oss som kunde göra uppvärmningsövningarna bäst, eftersom de inte ens försökte göra övningarna. Detta gjorde då, så de kämpade mycket mer och försökte, men bara för att jag då skulle låtsas vara sur för att de alla vann mot mig i tävlingen, kom min gympalärare fram och sa att jag betedde mig som en treåring...( Jag kastar ju i varje fall inte saker på folk när jag blir arg på dem, som hon gör ) Jag irriterar mig så på henne!!!!! Varenda träning, beter hon sig som en jäkla bajskorv. Hon sa t.ex. förra gången att jag inte kunde använda fondation, och att min hud såg mycket blekare och finnigare ut i verkligheten, dessutom ignorerar hon mig ibland under hela träningspassen. Tittar inte ens på mig.

I och för sig har jag faktiskt ingen lust att få henne tycka om mig, trivs faktiskt mycket bättre med att reta upp henne.XD Fast det var ändå att gå för långt när hon efter den här gympalektionen kom fram till mig, och frågade om mina föräldrar inte lyssnar på mig, eftersom jag beter mig så barnsligt och pratsamt som jag gör. Fattar ni att det är MIN farbrors flickvän??T_T Så alla får reda på vad jag gör, och hur det går för mig på gymnastiken..och vi kan väl säga att min gympalärare inte precis drar upp hur fantastisk jag är-.-. Detta påminner mig faktiskt också om varför jag tog ett halvårs paus från gymnastiken, och bara gick på karaten. Morotskaka på min gympalärare-.- ( Inget illa menat mot dig, Morotskaka XD).

Nu är jag i varje fall hos farmor och farfar, eftersom mamma är ute med några väninnor:P Har precis sett Idol, ska snart se hur röstningen går, och längtar till imorgon då jag ska på Twilight med min kompis XD

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav solnea lör 21 nov 2009, 13:39

Jodå jag vet att man kan få influensaliknande symptom av den där sprutan
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Inläggav Morotskaka mån 23 nov 2009, 18:02

solnea skrev:Jodå jag vet att man kan få influensaliknande symptom av den där sprutan

Jag känner inget av sprutan än så länge förutom att jag har ont i armen. Bli kanske sjuk i morgon men hoppas inte det!!

I fredags gick jag hem till en kompis och åt kladdkaka och tittade på film. Sedan gick vi ut i regnet och promenerade. Det var ganska mysigt. Sen sov jag där-

I lördags så åt jag frukost hos min kompis och sedan åkte jag och mamma till gymnasiemässan.

I söndags har jag renoverat mitt rum och städat, det tog hela dagen!!xD

Idag har jag varit i skolan. Vi har projektvecka: Liv, Lust och Längtan.Men på morgonen tog jag svinis sprutan. Nu är jag hem och har pluggat matte och spelat gitarr. :D
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav Toyou tis 24 nov 2009, 14:59

Morotskaka skrev:
solnea skrev:Jodå jag vet att man kan få influensaliknande symptom av den där sprutan

Jag känner inget av sprutan än så länge förutom att jag har ont i armen. Bli kanske sjuk i morgon men hoppas inte det!!

I fredags gick jag hem till en kompis och åt kladdkaka och tittade på film. Sedan gick vi ut i regnet och promenerade. Det var ganska mysigt. Sen sov jag där-

I lördags så åt jag frukost hos min kompis och sedan åkte jag och mamma till gymnasiemässan.

I söndags har jag renoverat mitt rum och städat, det tog hela dagen!!xD

Idag har jag varit i skolan. Vi har projektvecka: Liv, Lust och Längtan.Men på morgonen tog jag svinis sprutan. Nu är jag hem och har pluggat matte och spelat gitarr. :D

Halva min klass var sjuka p.g.a. av vaccinet :O Själv har jag feber, men gick till skolan ändå eftersom jag hade engelskaprov idag:P Dessutom var det inte så farligt. Har ju överlägset immunförsvar^^

Vad kul din helg verkar ha varit annars:P Kladdkaka!!!!XD Vad såg ni för film???:P

Själv var jag på New moon med några kompisar i lördags!!! Jättebra var den^^ Bättre än bokenXD

Idag har jag bara varit i skolan, haft lektioner, gjort prov..etc:P Nu sitter jag dock enbart och grämer mig över att jag kanske ska flytta till Stockholm om ett halvår/ ett år. Inte för att jag har något emot Stockholm, bara det att jag tycker ännu mer om min egen hemstad XD

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Ida Sewer tis 24 nov 2009, 19:50

(Jag ska ta svinsprutan på torsdag, hoppas att jag överlever... :O ;) )
Min dag idag:

Först var jag i skolan, och eftersom att det var tisdag hade jag en av mina överskottsenergi-dagar då jag var hur rastlös och speedad som helst xD Tur då att vi har hemkunskap på förmiddagen så att man slipper sitta stilla (; Jag och min kompis gjorde risgrynspudding. Innan hemkunskapen hade vi matte och då gick det mindre bra (A) haha
Sen var det svenska och franska och sen slutade vi. Jag o två kompisar satt i centralen och var avundsjuka på en kille i vår klass som sticker till Thailand tre veckor nu :O Sjukt orättvist xD
Sen var det sång på musikskolan, jag övertalades att vara med på en äckel-jul-konsert >.<
Jag hatar musikskolans konserter!
Sen var det övning med luciaguppen, fick erbjudanden om att sjunga solo :O Nix, jag tänker inte sjunga själv. Ska sjunga tillsammans med en annan tjej ist.

Sen missade jag bussen hem, och nästa buss gick inte förrens fem över sju och skolkortet slutar gälla klockan sju , otur xD Mor min fick komma och hämta mig. Nu sitter jag iaf här :)
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Dane tor 26 nov 2009, 13:14

Vaknade vid 9, gick i duschen...
Sen pratade jag med min kusin på msn en stund tills hon skulle iväg till skolan, och jag skulle klä på mig och fixa håret XD
Sen kom Eifos över en kort stund före det var dags för mig att gå på arbetsintervju!! Gick bort dit, fick veta att jag får komma och provjobba på måndag, tisdag och torsdag, och sen när jag kom hem ringde jag mamma och berättade de goda nyheterna XD
Dessutom har jag ringt bilskolan för att meddela att pappren från förra bilskolan har kommit, så med lite tur får jag fortsätta köra i december :mrgreen: Såå, har också ringt pappa för att berätta det eftersom han lovat att hjälpa till med utgifterna för bilskolan... (dessutom blir det hans gamla bil jag kommer få när jag väl har körkortet)
For One Day, min HP-fanfic - uppdaterad 22.10.10!!
Min fanart - updaterad 30.8.10

Användarvisningsbild
Dane
Basilisk

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav kristopher tor 26 nov 2009, 17:28

Idag har jag varit och lånat Alvblodet (Deverryserien bok 5), Järtecken (Deverryserien bok 6) och Hökvingar (Deverryserien del 7)
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

FöregåendeNästa

Återgå till Öppet forum