skämtare ?

Ett öppet forum där man kan snacka om vad som helst - allt mellan himmel och jord.

Re: skämtare ?

Inläggav Arya fre 17 apr 2009, 18:02

jag brukar försöka dra skämt med mina kompisar, som är ungefär såna som vi drar hemma men det är tråkigt för då säger dom typ bara "okeej" och fortsätter med det dom gjorde för vi har inte alls samma humor. :D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav solnea fre 29 maj 2009, 15:06

En gång i vintras så skulle vi ha skridskor på idrotten och innan jag gick dit så sa Christer som jobbar på skolan
-Jamen har du skridskorna med dig då ?
-Japp svarade jag
- Bra sa han men annars så har jag ett par 47:or här
Jag började skratta
-Men vad är det frågade han
-47:or sa jag har du tankt på hur det skulle se ut om jag försökte åka i dem dem är ju för tusan 8 storlekar för stora för mig
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Arya fre 29 maj 2009, 16:03

solnea skrev:En gång i vintras så skulle vi ha skridskor på idrotten och innan jag gick dit så sa Christer som jobbar på skolan
-Jamen har du skridskorna med dig då ?
-Japp svarade jag
- Bra sa han men annars så har jag ett par 47:or här
Jag började skratta
-Men vad är det frågade han
-47:or sa jag har du tankt på hur det skulle se ut om jag försökte åka i dem dem är ju för tusan 8 storlekar för stora för mig

:D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Ida Sewer sön 31 maj 2009, 10:17

Nu måste jag berätta om min kusin här. Hon är helt jäkla otroligt bra på att få folk att skratta! Åt saker som inte ens är roligt!
Som igår, jag o mina syskon och den här kusinen och hennes syster körde någon konstig stafett som går ut på att man ska springa med munnen full med vatten... Så har man en domare som ska försöka att distrahera dem som springer, och det räckte för Frida som hon heter att bara springa efter och säga namnet på den som tävlade! Och alla vred sig av skratt!
Det är sjukt konstigt :?
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav solnea mån 13 jul 2009, 13:45

Nu är det ju såhär som ni nog vet att jag har fyllt fjortis (14) under sommarlovet.
Den där Christer har hållt på att retas typ halva vårterminen med mig och säger ungefär såhr
"jamen Linnéa när du kommer tillbaka till skolan till hösten då har ju du blivit fjortis ska du prata "fjortisspråket då"
också håller han på och försöker härma "fjortisspråket"
En dag i början av sommarlovet så satt jag och skojade med mamma om det här och då sa jag
"Han kommer ju att reta gallfeber på mig med att retas om att jag är fjortis hela åttan"
och då tyckte mamma att jag skulle säga till honom om han säger så att
"men du då du är ju gubbe det är mycket värre och det kommer jag aldrig att bli" :D
men sen sa hon
"nämen vänta hur gammal är han"
"36"
"nämen du kan säga det när han blir 40 eller vänta nu du är inte kvar på skolan när han är 40"c
men nu har jag bestämt mig för att när han retas med mig för att jag har blivit fjortis så ska jag säga så.
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Inläggav solnea tor 06 aug 2009, 08:40

Min pappa har väldigt många olika smeknamn på mig och ett av dem är gurkan
Ett av dem som liksom är "baserat" på gurkan är gurk och när han kallar mig för gurk då brukar jag säga papp åt honom och en g¨ång när jag sa det blev det ungefär såhär
p-Hej gurk
J-Hej papp
P-"skrattar" tycker du jag är en pappskalle
J-Ja
P-Jo för om jag är papp då måste ju det här vara pappskallen också knacka han sig själv i huvudet
J-Exakt
P-Skrattar och sedan säger han nästa gång jag skaffar mig en dotter då ska hon vara snäll :roll:
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Inläggav Ida Sewer tor 06 aug 2009, 11:58

solnea skrev:Min pappa har väldigt många olika smeknamn på mig och ett av dem är gurkan
Ett av dem som liksom är "baserat" på gurkan är gurk och när han kallar mig för gurk då brukar jag säga papp åt honom och en g¨ång när jag sa det blev det ungefär såhär
p-Hej gurk
J-Hej papp
J-Ja
P-Jo för om jag är papp då måste ju det här vara pappskallen också knacka han sig själv i huvudet
J-Exakt
P-Skrattar och sedan säger han nästa gång jag skaffar mig en dotter då ska hon vara snäll :roll:

Haha och nästa gång du skaffar en pappa så ska han också vara snäll ;) xD

Ida Sewer
Trolldomsminister

Inläggav solnea tor 06 aug 2009, 12:07

Ida Sewer skrev:
solnea skrev:Min pappa har väldigt många olika smeknamn på mig och ett av dem är gurkan
p-Hej gurk
J-Hej papp
J-Ja
J-Exakt

Haha och nästa gång du skaffar en pappa så ska han också vara snäll ;) xD

Han är egentligen snäll och egentligen är jag det också men det varju bara ett skämt
sådär håller vi jämt på
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Inläggav Ida Sewer tor 06 aug 2009, 12:31

Okej haha x)

Ida Sewer
Trolldomsminister

Inläggav solnea mån 02 aug 2010, 15:48

ni kanske förstått nu att jag också är något av en skämtare
det här var nog egentligen inte menat som ett skämt först men nu använder jag det som ett skämt tycker det är jätteroligt
I april så praoade jag för första gången i mitt liv. då var jag på en liten konsumbutik på mjölkudden. och det hände en lite rolig sak första dagen
jag höll på och snygga till i hyllorna vid bröden som är precis bredvid ingången. plötsligt kom det in en man som jag känner
Jag-Micke
M-Hej praoar du
J-Ja
M-Ja hur länge har du varit här då
J-Kollar på klockan och svarar en halvtimme
M-skrattar
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

FöregåendeNästa