Inför PSV7

Ett öppet forum där man kan snacka om vad som helst - allt mellan himmel och jord.

Re: Inför PSV7

Inläggav Eilonwy mån 06 apr 2009, 21:08

ett tips till nya PS: jag tycker vi kan ha ett forum för andra Fan Fictions än harry potter, det finns ju de som lägger ut andra fan fictions, som till Eragon, och folk har ju berättat på PS om sina idéer till fan fictions. skulle bara vara skönt med ett sånt forum, ifall fria noveller-forumet skulle bli fullt av fan fictions ^^'
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Jeb mån 06 apr 2009, 21:39

Eilonwy skrev:ett tips till nya PS: jag tycker vi kan ha ett forum för andra Fan Fictions än harry potter, det finns ju de som lägger ut andra fan fictions, som till Eragon, och folk har ju berättat på PS om sina idéer till fan fictions. skulle bara vara skönt med ett sånt forum, ifall fria noveller-forumet skulle bli fullt av fan fictions ^^'

Vad menar du? Det finns redan ett forum där man kan lägga upp fictions/noveller som inte berör Harry Potter - fria noveller.
Grundaren av Pottersajten och administratör på Slottet.

Användarvisningsbild
Jeb
Mästare (admin)

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Eilonwy tis 07 apr 2009, 10:05

Jeb skrev:
Eilonwy skrev:ett tips till nya PS: jag tycker vi kan ha ett forum för andra Fan Fictions än harry potter, det finns ju de som lägger ut andra fan fictions, som till Eragon, och folk har ju berättat på PS om sina idéer till fan fictions. skulle bara vara skönt med ett sånt forum, ifall fria noveller-forumet skulle bli fullt av fan fictions ^^'

Vad menar du? Det finns redan ett forum där man kan lägga upp fictions/noveller som inte berör Harry Potter - fria noveller.

jo, men det finns folk på PS som vill lägga upp andra fan fictions än Harry Potter, som av Eragon, Merlin, Jack Sparrow böckerna mm. och jag tänkte att fria noveller forumet kanske börjar krylla av historier med figurer folk inte själva hittat på. det var bara en idé.
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav LoveHP mån 13 apr 2009, 13:19

Vad menar du med den blåa delen över skärmen?[/quote]

Jag tror att LoveHP menar själva texten och inläggen, trådarna och de olika forumen och inte en massa reklam på högersidan.
Men jag vet inte.[/quote]

Reklamen kan inte tas bort. För att driva Pottersajten krävs det ekonomiska medel och för att PS skall vara gratis måste vi ha reklam.[/quote]

Jag tänkte mig som det var innan. Du satte ju dit den bruna delen och drog in den blåa. Är jätte dålig på att förklara :S
- Låt mig gissa, du litade på din instinkt va?
- Ja, ibland har den rätt!
- Öhm, Sokka... du vet väl att nordpolen ligger åt det hållet?
- Och ibland har den fel!

Användarvisningsbild
LoveHP
Drake

Inläggav LoveHP mån 13 apr 2009, 13:20

Jag har oxå tänkt på en del för bara FanFictions. Det skulle vara bra :) in Eragon novell känns inte riktigt som en 'fri novell' och det är ju ingen HP novell precis :S

Användarvisningsbild
LoveHP
Drake

Inläggav Jeb sön 24 maj 2009, 11:58

Planerar att göra en mellan version mellan v6 och v7. Den skulle i sådana fall innehålla lite nyheter som att texterna skulle gås igenom, byggas om, sorteras in, utbyte av innehållssystem samt en nyare design (mer runda hörn och uppdelningarn). Dessutom skall startsidan bli mer sexig och slottet få mer uppmärksamhet.

Användarvisningsbild
Jeb
Mästare (admin)

Inläggav LoveHP tis 26 maj 2009, 14:41

Det låter väldigt bra :) Men inte för sexigt nu! Haha :D

Användarvisningsbild
LoveHP
Drake

Inläggav harry potter2 tis 26 maj 2009, 16:02

Reklamen är förstålig att man måste ha. Även om jag tycker att de är ovanligt mycket för en sida. Men de är du som bestämmer. Och jag har ingen aning om va de kostar att driva sidan. Men har ett önskemål om att menyn ska inte ha så att man måste hålla på den för att hitta fler avdelningar. Tror att de är många som inte fattar de och tror att de inte finns mer en de som man ser i menyn. Men jag skulle i stället vilja ha hela menyn på höger sida. Tycker att de ser bra ut :) Och så blir de mycket lättare att hitta. Sedan är de också så att i bland hamnar själva menyn som går ner med fler länkar under reklam bannern. Så man inte ser va de står. Och man kan inte heller klicka sig vidare :/

Vet inte om fler har detta problem. Men de är också en anledning till att många inte orkar klicka sig vidare eller inte kommer hit mer. De är också en anledning till att jag tycker att menyn ska vara på Höger sida. Och att man ser hela menyn. Sedan är de ganska seg sid laddning. Men de vet du redan om att jag tycker. Men i alla fall. Sedan om man kan greja en lite snyggare design på forumet. Fast denna funkar bra som den är tycker jag att man ska kunna välja själv på de.

Sedan att slottet är lite i hopp tryckt när de ligger i själva designen på sidan. Om du inte kan greja de bättre på nästa design så tycker jag att de skulle vara bra om man kunde välja att öppna forumet i ett nytt fönster. Fast reklamen följer med då så kanske man kan få de lite bättre då.

Hoppas att du inte tycker att de är omöjliga grejer att genomföra :)

MVH Niklas. :);)
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Jeb tis 21 jul 2009, 12:56

Jag kan avslöja att jag nu har påbörjat en ny version av Pottersajten. Det kommer bli en version som kommer kräva arbete och mycket tålamod. Just nu är jag på jakt efter bättre innehållshanteringsprogram än det vi kör med i dagsläget. Sedan måste det arbetas mycket med en bra banner och en hel del andra saker som just när hemliga i dagsläget. Men en av de nya sakerna kommer att utöka Pottersajten som helhet. Mer information kommer.

Användarvisningsbild
Jeb
Mästare (admin)

Inläggav harry potter2 fre 24 jul 2009, 05:44

Du kanske kan börja använda joomla. Mycket smidigt system.,
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

FöregåendeNästa

Återgå till Öppet forum