Idé

Ett öppet forum där man kan snacka om vad som helst - allt mellan himmel och jord.

Re: Idé

Inläggav Eilonwy sön 22 aug 2010, 22:14

Ida Sewer skrev:Hmpf...

I alla fall, jag har en idé! (Eller ja, det är mer än en idé, men... anyway. Jag är på tal om ingenting väldigt trött, så jag ber om ursäkt om det här inlägget blir lite... flummigt.)

Hör här. Jag håller på och skriver en MSN-konversation mellan HP & co. Det kanske låter skumt, men det är skitkul :lol:
Nu undrar jag- vill någon läsa? :p (Jag älskar att presentera mina idéer här innan jag lägger ut dem!! Det spelar ingen roll om inte någon svarar, jag kommer förmodligen att lägga ut den ändå :ugeek: Jag bara... älskar att göra reklam för mina ficar. Hehe. Detta är inte ens reklamtråden.)

Nåväl. Ignorera allt jag skrev inom parantes. Någon intresserad? Någon? *hoppfull blick*

Visst, utnyttja min Idétråd bara x( Jag undrar om jag borde bry mig i och med att jag skapade Reklamtråden också O.o
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav kristopher mån 23 aug 2010, 18:30

Eilonwy skrev:

I alla fall, jag har en idé! (Eller ja, det är mer än en idé, men... anyway. Jag är på tal om ingenting väldigt trött, så jag ber om ursäkt om det här inlägget blir lite... flummigt.)

Hör här. Jag håller på och skriver en MSN-konversation mellan HP & co. Det kanske låter skumt, men det är skitkul :lol:
Nu undrar jag- vill någon läsa? :p (Jag älskar att presentera mina idéer här innan jag lägger ut dem!! Det spelar ingen roll om inte någon svarar, jag kommer förmodligen att lägga ut den ändå :ugeek: Jag bara... älskar att göra reklam för mina ficar. Hehe. Detta är inte ens reklamtråden.)

Nåväl. Ignorera allt jag skrev inom parantes. Någon intresserad? Någon? *hoppfull blick*

Visst, utnyttja min Idétråd bara x( Jag undrar om jag borde bry mig i och med att jag skapade Reklamtråden också O.o

NEJ, det var LLJ som gjorde det!!! Sluta ljug, Prydain-karaktär!!!
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Eilonwy mån 23 aug 2010, 19:14

kristopher skrev:
Eilonwy skrev:

NEJ, det var LLJ som gjorde det!!! Sluta ljug, Prydain-karaktär!!!

Just det!!! I don't even know who I am anymore!! D: Och VAR är min magiska boll!? ;_;
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Ida Sewer fre 27 aug 2010, 18:22

Falsk Romans och Hufflepuffupproren

Är något så unikt som min nya storsatsning och första Hufflepuff-relaterade fanfiction, med ingen mindre än Susan Bones i huvudrollen!
Den alltid lika oklanderliga Susan Bones, men även hennes bäste vän Wayne Hopkins (är han en svikare?), den farlige och falske Draco Malfoy, den olyckligt käre Ron Weasley, bitchen no 1 Megan Jones, Slytherins okrönta prinsessa Astoria Greengrass och den väldigt naiva Emma Crescendo (varav endast Emma är OC (; ) kommer berätta historien för er om falska romanser, sociala spel och rebelliska Hufflepuffare.

Tja, fast bara om ni vill läsa. Den är långt i från klar, och jag är osäker på huruvida jag ska börja lägga ut den fast den är ofärdig eller vänta tills den är komplett. Vad tror ni?

(Jag älskar den här tråden, Eilonwy :3 )
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav ni-vet-vem fre 27 aug 2010, 19:09

Ida Sewer skrev:Falsk Romans och Hufflepuffupproren

Är något så unikt som min nya storsatsning och första Hufflepuff-relaterade fanfiction, med ingen mindre än Susan Bones i huvudrollen!
Den alltid lika oklanderliga Susan Bones, men även hennes bäste vän Wayne Hopkins (är han en svikare?), den farlige och falske Draco Malfoy, den olyckligt käre Ron Weasley, bitchen no 1 Megan Jones, Slytherins okrönta prinsessa Astoria Greengrass och den väldigt naiva Emma Crescendo (varav endast Emma är OC (; ) kommer berätta historien för er om falska romanser, sociala spel och rebelliska Hufflepuffare.

Tja, fast bara om ni vill läsa. Den är långt i från klar, och jag är osäker på huruvida jag ska börja lägga ut den fast den är ofärdig eller vänta tills den är komplett. Vad tror ni?

Låter intressant! Skulle absolut läsa! (:
Dear silly people, whoever said words can never hurt you? Obviously, Avada Kedavra and Crucio can.

Användarvisningsbild
ni-vet-vem
Drake

Inläggav kristopher lör 04 sep 2010, 14:15

Har precis läst Mockingjay, såå, jag planerar att skriva en THG oneshot snart :) Skulle nån läsa?
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav ni-vet-vem lör 04 sep 2010, 14:33

kristopher skrev:Har precis läst Mockingjay, såå, jag planerar att skriva en THG oneshot snart :) Skulle nån läsa?

Jag skulle, efter att jag själv läst ut sista ^^
Dear silly people, whoever said words can never hurt you? Obviously, Avada Kedavra and Crucio can.

Användarvisningsbild
ni-vet-vem
Drake

Inläggav Ida Sewer lör 04 sep 2010, 14:55

kristopher skrev:Har precis läst Mockingjay, såå, jag planerar att skriva en THG oneshot snart :) Skulle nån läsa?

Lägg av, var den bra!? Svarar samma som ni-vet-vem, skulle också läsa men om det finns spoilers för Mockingjay i din fanfic, så skulle jag vänta tills jag läst boken först (:
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav kristopher lör 04 sep 2010, 20:41

Ida Sewer skrev:

Lägg av, var den bra!? Svarar samma som ni-vet-vem, skulle också läsa men om det finns spoilers för Mockingjay i din fanfic, så skulle jag vänta tills jag läst boken först (:

Den var skitbra :) Känns så sorgligt bara, att man gått och dagdrömt om Hungespelen sen 2008, och så är plötsligt allt slut... Det kommer aldrig att komma något mer om Katniss Everdeen och Hungerspelen :( Självaste tanken gör mig skitdeppad :'( Vill nästan gråta; i två år har jag älskat den här serien, och så när sista boken kommer är den klar på några timmar :( Dessutom var slutet så jävla deppigt också ... Aja, man får väl vänta på filmen. Bara jag som undrar om de planerar på att göra film av Catching Fire och Mockingjay också, eller inte? Själv tror jag nästan inte det.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Ha<3Gi sön 05 sep 2010, 16:54

Ida Sewer skrev:Falsk Romans och Hufflepuffupproren

Jag skulle gärna vilja läsa denna!
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

FöregåendeNästa

Återgå till Öppet forum