NaNoWriMo 2010

Ett öppet forum där man kan snacka om vad som helst - allt mellan himmel och jord.

Re: NaNoWriMo 2010

Inläggav Ida Sewer lör 27 nov 2010, 22:45

Ok så den ska vara crazy. Tänk Liftarens guide till galaxen. (Det gör inget om du inte har läst den, det har inte jag heller XD)
I alla fall, min lillebror Lukas är min stora inspirationskälla. Den ska handla om figurer från hans lego-värld, har alltid velat göra en berättelse om dem ^^
Såå det ska alltså handla om Colin, en helt vanlig (?) kille som bl a sjunger i bandet CMD. Han har en storasyster som heter Malin och som är en riktig "egotrippa", som hellre bor i en kartong på gatan än hemma hos sin familj xD, och en lillebror som heter Claudius som tillsammans med sin bäste vän Max äger en ölbar. Trots att de är fem resp. tio år gamla ;)
Staden har massa intressanta personer med olika relationer till varandra och yes- som sagt- jag har länge velat skriva om dem :D
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Eilonwy lör 27 nov 2010, 23:11

Ida Sewer skrev:Ok så den ska vara crazy. Tänk Liftarens guide till galaxen. (Det gör inget om du inte har läst den, det har inte jag heller XD)
I alla fall, min lillebror Lukas är min stora inspirationskälla. Den ska handla om figurer från hans lego-värld, har alltid velat göra en berättelse om dem ^^
Såå det ska alltså handla om Colin, en helt vanlig (?) kille som bl a sjunger i bandet CMD. Han har en storasyster som heter Malin och som är en riktig "egotrippa", som hellre bor i en kartong på gatan än hemma hos sin familj xD, och en lillebror som heter Claudius som tillsammans med sin bäste vän Max äger en ölbar. Trots att de är fem resp. tio år gamla ;)
Staden har massa intressanta personer med olika relationer till varandra och yes- som sagt- jag har länge velat skriva om dem :D

Ååh! :D Haha, ungar har verkligen fantasi xD Femåringar som äger en ölbar låter dock pretty awesome x)
Jag har länge velat skriva om min idé också, men den har jag ju redan berättat för dig. Du har dock inte kommenterat den, vilket jag tolkar som ett "dammit, fyfan, hoppas jag inte behöver säga vad jag tycker ..." men jag är glad ändå :D
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Sev Fletcher mån 29 nov 2010, 18:32

JAG KLARADE DET :shock: :D
House rules, Sammy. Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.

Användarvisningsbild
Sev Fletcher
Ministeriearbetare

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Ida Sewer mån 29 nov 2010, 20:33

Sev Fletcher skrev:JAG KLARADE DET :shock: :D

Grattis igen!! ;)

Och jag behöver HJÄLP!!! Jag vet inte vem som ska vara hjälten- Axel, Fenia, Rasmus eller Ellot? Eller FIVER? Nej, det måste vara en människa. En människa som offrar livet för en drake... meh, jag vill ju inte döda någon av dem ;_; Från början var det tänkt att det skulle vara Rasmus som offrade sig, och dog, för en drakes skull. Och bli en (död) hjälte.
Jag tänker inte låta den som offrar sig dö längre, för drakmagi finns ju att rädda liv med, men... den som offrar sig blir hjälten i hela boken! Och jag vet inte vem som ska bli det, buhuuu :( Det känns klyshigt hur jag än gör. Att huvudpersonen blir hjälten är SÅ klassiskt. Att huvudpersonens bästa vän, som är mycket mer hjälte-lik, offrar sig för sin drake är mycket, mycket sannolikt, men så trist och förutsägbart... Och Rasmus är förrädare, så han kan inte bli hjälte. Då återstår bara Ellot, och att bli hjälte är inte hans öde :|

Ida Sewer
Trolldomsminister

Inläggav Eilonwy mån 29 nov 2010, 20:45

Ida Sewer skrev:

Grattis igen!! ;)

Och jag behöver HJÄLP!!! Jag vet inte vem som ska vara hjälten- Axel, Fenia, Rasmus eller Ellot? Eller FIVER? Nej, det måste vara en människa. En människa som offrar livet för en drake... meh, jag vill ju inte döda någon av dem ;_; Från början var det tänkt att det skulle vara Rasmus som offrade sig, och dog, för en drakes skull. Och bli en (död) hjälte.
Jag tänker inte låta den som offrar sig dö längre, för drakmagi finns ju att rädda liv med, men... den som offrar sig blir hjälten i hela boken! Och jag vet inte vem som ska bli det, buhuuu :( Det känns klyshigt hur jag än gör. Att huvudpersonen blir hjälten är SÅ klassiskt. Att huvudpersonens bästa vän, som är mycket mer hjälte-lik, offrar sig för sin drake är mycket, mycket sannolikt, men så trist och förutsägbart... Och Rasmus är förrädare, så han kan inte bli hjälte. Då återstår bara Ellot, och att bli hjälte är inte hans öde :|

AXEL SKA BLI HJÄLTE.

Så får alla en anledning att älska honom ...

Jag vet att det känns klyschigt att huvudpersonen blir hjälte, men det skulle bli så fint om Axel, trots att han är typ övermobbad offrar livet för [Haro, är det han?] och det skulle liksom ... ja, om han dog skulle alla bah "noo, we actually kinda liked him" D: och så skulle han återupplivas ^^ Det skulle vara så fiiint ... och jag vill se Fivers reaktion på när Axel "dör". Bara så alla vet. Friendship ftw.

Congrats!! :D (igen ...)

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Inläggav Sev Fletcher tis 30 nov 2010, 14:54

Tack igen båda två :D

Ida Sewer skrev:Och jag behöver HJÄLP!!! Jag vet inte vem som ska vara hjälten- Axel, Fenia, Rasmus eller Ellot? Eller FIVER? Nej, det måste vara en människa. En människa som offrar livet för en drake... meh, jag vill ju inte döda någon av dem ;_; Från början var det tänkt att det skulle vara Rasmus som offrade sig, och dog, för en drakes skull. Och bli en (död) hjälte.

Jag tycker Rasmus kan bli hjälte! För om han är förrädaren, så tycker dom knappast om honom, och är han ledsen, men sen blir han hjälte o då tycker alla om honom o då blir han glad :D

Och jag känner varken dina karaktärer eller din story, men jag kände att jag ändå måste säga min åsikt, som till 99% baserar sig på att jag tycker Rasmus är ett finare namn än Axel :roll:
House rules, Sammy. Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.

Användarvisningsbild
Sev Fletcher
Ministeriearbetare

Inläggav Eilonwy tis 30 nov 2010, 22:02

Sev Fletcher skrev:Tack igen båda två :D

Ida Sewer skrev:Och jag behöver HJÄLP!!! Jag vet inte vem som ska vara hjälten- Axel, Fenia, Rasmus eller Ellot? Eller FIVER? Nej, det måste vara en människa. En människa som offrar livet för en drake... meh, jag vill ju inte döda någon av dem ;_; Från början var det tänkt att det skulle vara Rasmus som offrade sig, och dog, för en drakes skull. Och bli en (död) hjälte.

Jag tycker Rasmus kan bli hjälte! För om han är förrädaren, så tycker dom knappast om honom, och är han ledsen, men sen blir han hjälte o då tycker alla om honom o då blir han glad :D

Och jag känner varken dina karaktärer eller din story, men jag kände att jag ändå måste säga min åsikt, som till 99% baserar sig på att jag tycker Rasmus är ett finare namn än Axel :roll:

Jag håller med om det sista. bakgrundsinformation är att jag från början bestämt att huvudpersonen SKULLE heta Rasmus, men Ida bah "neeee" och så döptes Rasmus till det istället -.-'

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Inläggav Ida Sewer ons 01 dec 2010, 19:32

SevF: Tack för din åsikt :D Men jag har faktiskt löst problemet. Tycker jag (A) Rasmus flickvän, som alla inklusive jag hatar, ska offra sig. Och dö, för då slipper historien henne och Rasmus blir så förtvivlad att han bytte sida att han byter tillbaks, och gör något annat hjältemodigt för att alla ska återfå förtroendet för honom ^^
Och haha, jag är inte direkt nöjd med namnet Axel, men... var tvungen att döpa om honom, först hette han Alexand. Men det funkade inte för mig u_u

Eilonwy: Ja ja ja, jag kan bara inte tänka mig ett mobbat barn som heter Rasmus XD Eller jo, fast ändå inte. Så det så. "HMH". (Se bara hur jag mobbar Axel. Jag kallar honom barn.)

Ida Sewer
Trolldomsminister

Inläggav Eilonwy ons 01 dec 2010, 19:43

Ida Sewer skrev:SevF: Tack för din åsikt :D Men jag har faktiskt löst problemet. Tycker jag (A) Rasmus flickvän, som alla inklusive jag hatar, ska offra sig. Och dö, för då slipper historien henne och Rasmus blir så förtvivlad att han bytte sida att han byter tillbaks, och gör något annat hjältemodigt för att alla ska återfå förtroendet för honom ^^
Och haha, jag är inte direkt nöjd med namnet Axel, men... var tvungen att döpa om honom, först hette han Alexand. Men det funkade inte för mig u_u

Eilonwy: Ja ja ja, jag kan bara inte tänka mig ett mobbat barn som heter Rasmus XD Eller jo, fast ändå inte. Så det så. "HMH". (Se bara hur jag mobbar Axel. Jag kallar honom barn.)

Men Axel ÄR ett barn : D Ett MOBBAT barn D:

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Inläggav kristopher mån 03 jan 2011, 21:48

Eilonwy skrev:
Ida Sewer skrev:SevF: Tack för din åsikt :D Men jag har faktiskt löst problemet. Tycker jag (A) Rasmus flickvän, som alla inklusive jag hatar, ska offra sig. Och dö, för då slipper historien henne och Rasmus blir så förtvivlad att han bytte sida att han byter tillbaks, och gör något annat hjältemodigt för att alla ska återfå förtroendet för honom ^^

Men Axel ÄR ett barn : D Ett MOBBAT barn D:

Gills det?
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

FöregåendeNästa

Återgå till Öppet forum