Migrationsverket

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

Re: Migrationsverket

Inläggav Arya lör 13 jun 2009, 19:41

JoJo Weasley skrev:Jag förstår ju att alla inte kan stanna i Sverige, men ibland måste de faktiskt ha lite förståelse...!! :evil:

ja, jag tycker också att dom borde kunnat ha lite förståelse i tex det fallet med han som blivit skjuten 8 gånger..
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Toyou lör 13 jun 2009, 20:44

Arya skrev:
JoJo Weasley skrev:Jag förstår ju att alla inte kan stanna i Sverige, men ibland måste de faktiskt ha lite förståelse...!! :evil:

ja, jag tycker också att dom borde kunnat ha lite förståelse i tex det fallet med han som blivit skjuten 8 gånger..

Det är klart många känner så, men hur menar ni med förståelse? Hur ska man kunna avgöra om han blivit skjuten p g a av att han mördat någon eller om han blivit skjuten p g a han uttryckte sina åsikter? Det kan man ju inte veta, så det handlar inte om hur mycket förståelse regeringen har utan om hur mycket fakta de har.
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Morotskaka lör 13 jun 2009, 23:53

Toyou skrev:
Arya skrev:

Det är klart många känner så, men hur menar ni med förståelse? Hur ska man kunna avgöra om han blivit skjuten p g a av att han mördat någon eller om han blivit skjuten p g a han uttryckte sina åsikter? Det kan man ju inte veta, så det handlar inte om hur mycket förståelse regeringen har utan om hur mycket fakta de har.

Jo det har du ju rätt i. Men det känns ändå så hemskt. Man måste känna sig så hjälplös...
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav Toyou sön 14 jun 2009, 00:16

Ja, det är klart att de personer som kanske är flyktingar på riktigt känner sig om regeringen inte tror dem :( Men oftast så bedömer de ju ändå ganska bra och hur lätt är det att bedöma om de flyr från förtryck eller om de flyr för att man begått brott i sitt hemland?

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav JoJo Weasley fre 19 jun 2009, 20:44

Toyou skrev:Ja, det är klart att de personer som kanske är flyktingar på riktigt känner sig om regeringen inte tror dem :( Men oftast så bedömer de ju ändå ganska bra och hur lätt är det att bedöma om de flyr från förtryck eller om de flyr för att man begått brott i sitt hemland?

Aa, egentligen, men ändå!
bellacissy.blogg.se

- Två systrar som bloggar om livet

Användarvisningsbild
JoJo Weasley
Dementor

Inläggav Ha<3Gi fre 10 jul 2009, 11:48

Det här var väldigt bra att ta upp, Jojo.
Vi hade en kille som var 28 år och mattelärare som flytt från Irak som bodde hos oss, jättegullig alltså.
Hans tre vänner fick uppehållstillstånd, men inte han. I Irak stod han på dödslistan, så om polisen i Irak fick veta att han var tillbaka, så skulle han bli mördad.
Det är hemskt! Att migrationsverket tar såna dåliga beslut! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav Arya fre 10 jul 2009, 12:13

Ha<3Gi skrev:Det här var väldigt bra att ta upp, Jojo.
Vi hade en kille som var 28 år och mattelärare som flytt från Irak som bodde hos oss, jättegullig alltså.
Hans tre vänner fick uppehållstillstånd, men inte han. I Irak stod han på dödslistan, så om polisen i Irak fick veta att han var tillbaka, så skulle han bli mördad.
Det är hemskt! Att migrationsverket tar såna dåliga beslut! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

VA?! :o :shock: :( :evil: :cry:
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Ha<3Gi fre 10 jul 2009, 12:16

Arya skrev:
Ha<3Gi skrev:Det här var väldigt bra att ta upp, Jojo.

VA?! :o :shock: :( :evil: :cry:

Yupp, sant.
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav Molly94 sön 12 jul 2009, 18:05

Hur många andra länder i Europa är som tar emot ungefär lika många flyktingar som Sverige?
Ett liv som räddas ska också levas.

Användarvisningsbild
Molly94
Boggart

Inläggav Toyou sön 12 jul 2009, 21:48

Molly94 skrev:Hur många andra länder i Europa är som tar emot ungefär lika många flyktingar som Sverige?

Vi tar emot mest flyktingar i hela världen

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

FöregåendeNästa

Återgå till Debatt