Fildeling

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

Fildelar du?

Ja, Jag fildelar lika mycket som jag gjorde innan IPRED
4
36%
Nej, Jag fildelar. Men gjorde de mer innan IPRED kom.
4
36%
Har aldrig fildelat.
2
18%
Tycker att de är fel att inte betala för Upphovsrätt skyddat material
1
9%
Jag fildelar allt utom Harry potter
0
Inga röster

Antal röster : 11

Re: Fildeling

Inläggav Toyou sön 05 jul 2009, 22:11

Arya skrev:
Förlåt att jag svarar på en av frågorna, men jag vill bara säga vad jag tycker. :P
Jo, jag tycker att inte alla rika är elaka, så klart, men många blir väldigt fästa vid sin rikedom, och sen finns det ju vissa fattiga som också skulle ha blivit som vissa rika, men det finns vissa fattiga som skulle ha gjort som vissa andra rika, ge bort pengar för miljön och dem fattiga mm.
För många fattiga vet att det kan vara riktigt jobbigt att vara fattig, och därför vill dem också hjälpa andra om dem blir rika. :)

Ja, men jag menar om den fattige haft samma förutsättningar som den rike klart. Hur vet man om den som nu blivit fattig inte skulle agerat på liknande sätt som den rike om han varit rik och aldrig fattig?
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Arya mån 06 jul 2009, 09:45

Toyou skrev:
Arya skrev:
Förlåt att jag svarar på en av frågorna, men jag vill bara säga vad jag tycker. :P
Jo, jag tycker att inte alla rika är elaka, så klart, men många blir väldigt fästa vid sin rikedom, och sen finns det ju vissa fattiga som också skulle ha blivit som vissa rika, men det finns vissa fattiga som skulle ha gjort som vissa andra rika, ge bort pengar för miljön och dem fattiga mm.
För många fattiga vet att det kan vara riktigt jobbigt att vara fattig, och därför vill dem också hjälpa andra om dem blir rika. :)

Ja, men jag menar om den fattige haft samma förutsättningar som den rike klart. Hur vet man om den som nu blivit fattig inte skulle agerat på liknande sätt som den rike om han varit rik och aldrig fattig?

aha, det vet man inte.. :)
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav harry potter2 tis 07 jul 2009, 21:54

Kanske ut tryckte mig lite kort fattat i går eller va de var när jag skrev att de var dåligt av TPB. Men jag menar de verkligen efter allt deras "Stå upp för fildelningen" och allt de där med att man inte ska vara rädd för IPRED så går dom och säljer skiten.

Sedan kan man ju fatta de om dom får 60 miljoner för de. Eftersom att då har dom 30 miljoner över efter att dom har betalat alla sina skulder. Men sedan kan de ju vara så att dom bara har sålt "Namnet" dom kan ju mycket väll ta med sig alla torrent filer och starta upp en ny sida som kommer att bli som TPB fast med ett annat namn.

Då har dom tjänat en himla massa miljoner på att "bara bytta namn." :roll:

Man kan nju i alla fall hoppas.
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav kristopher lör 25 jul 2009, 13:32

Arya skrev:
harry potter2 skrev:Jo. Detta kommer att göra att Fildelningen går under. Men de är tur att de finns en massa privata trackers i alla fall.

jag vet en bra sida i alla fall... :P

jag vet rätt så många andra bra sidor.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Jeb sön 26 jul 2009, 17:00

Pottersajten tillåter inte länkning till Torrents-sidor eller liknande.
Grundaren av Pottersajten och administratör på Slottet.

Användarvisningsbild
Jeb
Mästare (admin)

Inläggav harry potter2 sön 30 aug 2009, 13:33

Jeb skrev:Pottersajten tillåter inte länkning till Torrents-sidor eller liknande.

Då vet vi det nu. Även om jag inte kan fatta varför de finns såna regler på vissa forum. Men jag respekterar de om PS inte vill ha det. :D
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Arya sön 04 okt 2009, 20:07

harry potter2 skrev:
Jeb skrev:Pottersajten tillåter inte länkning till Torrents-sidor eller liknande.

Då vet vi det nu. Även om jag inte kan fatta varför de finns såna regler på vissa forum. Men jag respekterar de om PS inte vill ha det. :D

Ja, okej. :)
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Föregående

Återgå till Debatt