Fildeling

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

Fildelar du?

Ja, Jag fildelar lika mycket som jag gjorde innan IPRED
4
36%
Nej, Jag fildelar. Men gjorde de mer innan IPRED kom.
4
36%
Har aldrig fildelat.
2
18%
Tycker att de är fel att inte betala för Upphovsrätt skyddat material
1
9%
Jag fildelar allt utom Harry potter
0
Inga röster

Antal röster : 11

Re: Fildeling

Inläggav Arya fre 12 jun 2009, 13:29

Morotskaka skrev:
Arya skrev:Hit in tills tror jag typ bara att det har ökat har jag för mig, dom flesta fortsätter, fast många har slutat att ladda upp och då blir det ju svårt för många att ladda ner, det tar ju längre tid då.. :?

Aa det har du ju rätt i. Man får rösta på piratpartiet när man fyllt 18!xD

:D Jaa, fast det är långt kvar för mig, jag har räknat ut att jag typ borde vara 21 år när jag får rösta för första gången.. :D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Toyou fre 12 jun 2009, 13:52

Jag tycker väl inte det är rätt att fildela eftersom att man faktiskt stjäl. Det är precis som att stjäla kläder ifrån en klädesaffär eller annat. Sedan får ni ju tänka att ju mer folk som fildelar desto mindre pengar får de som gör filmerna, filmbolagen, skivbolagen..etc. Om filmbolagen då får mindre pengar så har de inte råd att göra lika mycket filmer och det ni då gör är att stjäla andra människors lön.
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav harry potter2 fre 12 jun 2009, 14:58

Jag kommer att rösta på Pirat Partiet när jag är 18.
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Toyou fre 12 jun 2009, 15:00

Okej, inte jag :D

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Arya fre 12 jun 2009, 16:43

Om jag tänker vad jag tycker nu så kommer jag rösta på pirat eller miljö partiet när jag blir 21, då. :D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Morotskaka fre 12 jun 2009, 17:41

Jag kommer rösta på miljöpartiet, tror jag. Miljön känns som en större och viktigare fråga än fildelningen.
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav Toyou fre 12 jun 2009, 19:06

Morotskaka skrev:Jag kommer rösta på miljöpartiet, tror jag. Miljön känns som en större och viktigare fråga än fildelningen.

Har du läst vad de i miljöpartiet vill förändra?

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Morotskaka fre 12 jun 2009, 19:29

Toyou skrev:
Morotskaka skrev:Jag kommer rösta på miljöpartiet, tror jag. Miljön känns som en större och viktigare fråga än fildelningen.

Har du läst vad de i miljöpartiet vill förändra?

Lite grann. Okej, vissa grejer är väldigt orealistiska, som att vi ska förbjuda bilar etc. Men många av frågorna är bra och de jobbar också starkt för frågor som jämnställdhet, feminism och djurrätt. Vilket känns väldigt bra. Sen är jag inte expert på de olika partierna men det jag hittills har läst verkar bra.
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav Arya fre 12 jun 2009, 20:37

Ja, du har rätt... :? jag ändrar mig faktiskt, det är mycket viktigare med miljön, tänk om man hade kunnat slå ihop alla bra delar av alla partier... :? :D

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Morotskaka fre 12 jun 2009, 20:57

Arya skrev:

Ja, du har rätt... :? jag ändrar mig faktiskt, det är mycket viktigare med miljön, tänk om man hade kunnat slå ihop alla bra delar av alla partier... :? :D

Jaa...fast det någon annan tycker är bra tycker någon annan är dåligt. Hehe!;)

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

FöregåendeNästa

Återgå till Debatt