nerladdning

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

nerladdning

Inläggav Arya fre 17 apr 2009, 19:27

vad tycker ni om att dom lägger alla pengar på att stoppa nerladdning?
jag tycker att det är dåligt av dom att göra det just nu mitt i finanskrisen då tex alla skolor behöver pengar. Skolorna måste avskeda lärare och dom har inte råd med allt material som behövs och det går ju ut över super många barn. :evil:
så jag säger bu för dom, dom bryr sig ju inte om hur det går för oss barn när vi får dåligare utbildning och inte den hjälp vi behöver! :evil: :cry: :evil:
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Re: nerladdning

Inläggav Eilonwy fre 17 apr 2009, 19:35

jag tycker det är onödigt. det finns många värre saker i världen! det våld, mord, incest och rån, till exempel. och visst,de lägger ner tid för att stoppa det också, men ändå verkar det i och med vad media skriver som om de lägger ner mest tid för att stppa nerladdning. det är SÅNT jag stör mig på -.-
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Arya fre 17 apr 2009, 19:40

Eilonwy skrev:jag tycker det är onödigt. det finns många värre saker i världen! det våld, mord, incest och rån, till exempel. och visst,de lägger ner tid för att stoppa det också, men ändå verkar det i och med vad media skriver som om de lägger ner mest tid för att stppa nerladdning. det är SÅNT jag stör mig på -.-

Det är det som dom lägger ner mest tid på faktiskt. :evil:
har ni hört att the pirate bay kanske får betala mycket mer i böter än vad någon som har mördat får göra och sedan sitta i fängelse. men både the pirate bay och dom som är mot dom har överklagat. dom som är mot the pirate bay vill att dom ska få betala mer i böter och pirate bay vill så klart betala mindre eller slippa helt.
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Eilonwy fre 17 apr 2009, 20:12

Arya skrev:
Eilonwy skrev:jag tycker det är onödigt. det finns många värre saker i världen! det våld, mord, incest och rån, till exempel. och visst,de lägger ner tid för att stoppa det också, men ändå verkar det i och med vad media skriver som om de lägger ner mest tid för att stppa nerladdning. det är SÅNT jag stör mig på -.-

har ni hört att the pirate bay kanske får betala mycket mer i böter än vad någon som har mördat får göra och sedan sitta i fängelse. men både the pirate bay och dom som är mot dom har överklagat. dom som är mot the pirate bay vill att dom ska få betala mer i böter och pirate bay vill så klart betala mindre eller slippa helt.

de i pirate bay är ju såklart i och för sig skyldiga filmförlagen pengar, för att betala igen alla pengar de skulle ha fått om de som laddat ner på deras hemsida hade köpt filmen lagligt istället för att ladda ner den. så det är ju mycket pengar, med tanke på hur stor den där hemsidan är.
de som mördar någon måstye ju "bara" betala familjen ersättning för den de förlorat, för att ge dem en chans att gå vidare. nu är det ju bara politik -.-'
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Arya lör 18 apr 2009, 07:15

Eilonwy skrev:
Arya skrev:

de i pirate bay är ju såklart i och för sig skyldiga filmförlagen pengar, för att betala igen alla pengar de skulle ha fått om de som laddat ner på deras hemsida hade köpt filmen lagligt istället för att ladda ner den. så det är ju mycket pengar, med tanke på hur stor den där hemsidan är.
de som mördar någon måstye ju "bara" betala familjen ersättning för den de förlorat, för att ge dem en chans att gå vidare. nu är det ju bara politik -.-'

Jag tycker ändå att det är lite konstigt, jag menar en person som mördar någon annan begår ju ett mycket värre brott än några personer som gör att skivbolagen och filmbolagen som redan är skit rika för att dom snor pengarna från artisterna och skådespelarna och alla dom, inte blir så rika som dom vill. Enligt mig e det så i alla fall.
jag tror att om domen blir så och dom inte fortsätter upp i högre domstolar så skulle dom typ få betala 30. 000 miljoner eller 300. 000 miljoner eller nåt sånt. (det är rätt stor skillnad på 30. 000 miljoner och 300. 000 miljoner men ändå :D )

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav nidam lör 18 apr 2009, 09:42

Jag tycker att det bara är dumheter! Som resten har sagt, det finns ju så mycket viktigare saker än illegal nedlanddning! Har dom inte nyss kommit fram till att dom behöver ca. (Rätta mig om jag har fel :S) 40.000.000.000.000 för att fixa denna finanskris. Å då lägger vi pengar på att stoppa nedladdningssajter istället. Jag hoppas att dom kan tänka efter lite grann å inse att det finns sånt som är viktigare.
When you want to give up and your heart's about to break
Remember that you're perfect; God makes no mistakes
- Welcome to wherever you are, Bon Jovi

Användarvisningsbild
nidam
Boggart

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Arya lör 18 apr 2009, 18:02

nidam skrev:Jag tycker att det bara är dumheter! Som resten har sagt, det finns ju så mycket viktigare saker än illegal nedlanddning! Har dom inte nyss kommit fram till att dom behöver ca. (Rätta mig om jag har fel :S) 40.000.000.000.000 för att fixa denna finanskris. Å då lägger vi pengar på att stoppa nedladdningssajter istället. Jag hoppas att dom kan tänka efter lite grann å inse att det finns sånt som är viktigare.

Jag håller helt och hållet med dig, men jag visste inte att det var så mycket dom behövde för att fixa det. :o :o :shock:

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Återgå till Debatt