Bojkotta Israel?

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

Bojkotta Israel?

Inläggav Toyou lör 07 mar 2009, 18:54

Tycker ni att Sverige ska bojkotta Israel för att de bombade Palestina?
Eller tycker ni att det är förståeligt att de gjorde det, och att vi ska acceptera det?
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Re: Bojkotta Israel?

Inläggav Eilonwy sön 08 mar 2009, 19:34

jag är inte så inne i det där, varför gjorde de det? ^^'
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Toyou sön 08 mar 2009, 20:21

Alltså Israel har ju blivi anfallet flera gånger av Libanon, de hade ju också sprängt ett sjukhem. Så jag tror att Israel ville hämnas på dem, jag menar vem skulle inte velat det även om det är fel?

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Eilonwy sön 08 mar 2009, 20:38

beror väl på vilket som var värst. Hur många dog i libanon och hur många i israel?
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Toyou sön 08 mar 2009, 20:43

Alltså i snitt har det väl dött fler i Israel eftersom att det blivit bombat i flera år.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Arya mån 09 mar 2009, 09:17

Om ni pratar om det som jag tror att ni pratar om så förstår jag på ett sett båda och på ett sett så tycker jag att båda beter sig som småungar som bråkar om en stor spade som deras kompisar säger att dom faktiskt kan dela på och turas om att använda.
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav ericus mån 09 mar 2009, 12:57

Israel har rätt att anfalla Gasa för försvara sina teoritära gränser och Gasaborna har rätt att anfalla Israel på grund av att Israelerna har stängd gränserna så att gasaborna inte ska kunna arbeta, det är bara en hämndaktion.

Båda har rätten på sin sida, det vill säga, ingen i Israel eller på Gasa kan lösa konflikten, det behövs en järnlady som löser detta problem, över huvudet på Israeliska och Gasas regering.

Jag hoppas att denna järnladyn kan heta Hillary Clinton.

Samma sak med konflikten med Libanaon, alla parter är så insnöade i varandras konflikter, så där behövs också en järnlady.

Slutsats.

Det är alla inblandade parters fel att det ser ut so det gör, men vardera part är för svag för att lösa konflikten, det behövs någon utifrån.

ericus
Husalf

Inläggav Arya mån 09 mar 2009, 15:20

ericus skrev:Israel har rätt att anfalla Gasa för försvara sina teoritära gränser och Gasaborna har rätt att anfalla Israel på grund av att Israelerna har stängd gränserna så att gasaborna inte ska kunna arbeta, det är bara en hämndaktion.

Båda har rätten på sin sida, det vill säga, ingen i Israel eller på Gasa kan lösa konflikten, det behövs en järnlady som löser detta problem, över huvudet på Israeliska och Gasas regering.

Samma sak med konflikten med Libanaon, alla parter är så insnöade i varandras konflikter, så där behövs också en järnlady.

Slutsats.

Det är alla inblandade parters fel att det ser ut so det gör, men vardera part är för svag för att lösa konflikten, det behövs någon utifrån.

J
ag håller med dig.
Jag har inte så mycket koll, men det verkar som om vi som inte är inblandade i konflikten bara filmar allt som sker och säger: oj, stackars dom i Gasa. och sedan fortsätter med det vi gjorde. Alltså, denna konflikten kan bli rätt jobbig att lösa. :(
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Toyou mån 09 mar 2009, 17:31

ericus skrev:Israel har rätt att anfalla Gasa för försvara sina teoritära gränser och Gasaborna har rätt att anfalla Israel på grund av att Israelerna har stängd gränserna så att gasaborna inte ska kunna arbeta, det är bara en hämndaktion.

Slutsats.

Men Libanon har faktiskt gjort mycket mer än Israel, och det var de som började. Jag menar flera skolor, sjukhus..har sprängts i Israel. De gav igen en gång och för det ska de anses lika, eller värre? Vad tror ni att vi skulle ha gjort i en sådan situation?

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Arya tis 10 mar 2009, 08:24

Vad jag vet så började bråket för 100 tals år sedan egentligen. Så dom bråkar om gammal ost, kan man säga så? :D

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Återgå till Debatt