Miljön

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

Re: Miljön

Inläggav Toyou lör 23 maj 2009, 21:41

De som bevisade att freongaserna påverkade ozonlagret vann nobelpriset i kemi för just denna upptäckt. Att jag tog upp detta var för att illustrera att människans aktiviteter visst kan påverka förändringar i naturen.

Kolla in den här sidan om du inte tror mig: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ozonlagret
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav harry potter2 sön 24 maj 2009, 02:21

Visst man kanske ska vara lite försiktig med miljön. Men ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte sp mycket. Både min dator och TV står på över natten. Datorn är mer eller mindre på dygnet runt. När jag blir 18 tror jag inte att jag kommer tänka på miljön. Jag kommer köra bil =)

Jag håller fast vi Pirat Partiet. Även om de är ett tag kvar tills jag får rösta. Tills dess så kommer jag nog inte tänka så mycket på den. Men vid andra sidan så är dårarna i miljö partiet inte riktiga i huvudet. Dom vill ju förbjuda folk att åka bil. Inget i detta samhälle kommer att funka då. Ingen mat kommer att komma fram till affärerna. Så länge de inte ska börja transporteras med Häst och Vagn. Inte så stor risk va =)
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Ida Sewer sön 24 maj 2009, 10:07

harry potter2 skrev:Visst man kanske ska vara lite försiktig med miljön. Men ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte sp mycket. Både min dator och TV står på över natten. Datorn är mer eller mindre på dygnet runt. När jag blir 18 tror jag inte att jag kommer tänka på miljön. Jag kommer köra bil =)

Jag håller fast vi Pirat Partiet. Även om de är ett tag kvar tills jag får rösta. Tills dess så kommer jag nog inte tänka så mycket på den. Men vid andra sidan så är dårarna i miljö partiet inte riktiga i huvudet. Dom vill ju förbjuda folk att åka bil. Inget i detta samhälle kommer att funka då. Ingen mat kommer att komma fram till affärerna. Så länge de inte ska börja transporteras med Häst och Vagn. Inte så stor risk va =)

Kanske inte, men visst vore det roligare om alla körde häst och vagn? :D Hahaha jag önskar verkligen att jag var född på den tiden (A)

Jag har ingen riktig åsikt i miljöfrågan, är så lättpåverkad att jag velar fram och tillbaks och vet inte vad jag ska tro. Men visst vill jag värna om miljön, i vilket fall. När jag handlar åt familjen köper jag ekologiskt och jag kör moped till stallet i stället för att be föräldrarna att köra, t ex =)
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav harry potter2 sön 24 maj 2009, 15:56

Ida Sewer skrev:
harry potter2 skrev:Visst man kanske ska vara lite försiktig med miljön. Men ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte sp mycket. Både min dator och TV står på över natten. Datorn är mer eller mindre på dygnet runt. När jag blir 18 tror jag inte att jag kommer tänka på miljön. Jag kommer köra bil =)

Kanske inte, men visst vore det roligare om alla körde häst och vagn? :D Hahaha jag önskar verkligen att jag var född på den tiden (A)

Jag har ingen riktig åsikt i miljöfrågan, är så lättpåverkad att jag velar fram och tillbaks och vet inte vad jag ska tro. Men visst vill jag värna om miljön, i vilket fall. När jag handlar åt familjen köper jag ekologiskt och jag kör moped till stallet i stället för att be föräldrarna att köra, t ex =)

De önskar jag inte. Gå tillbaka 9000 år. Då fick man vara tacksam om man fick bo i ett ruckel med en eller 2 filtar. Ingen dator fanns. Och de mest hemska är att harry potter inte var påhittad :O
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Arya lör 30 maj 2009, 08:01

Japp, hemska tanke att inte Harry Potter var påhittad! :o :D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Toyou mån 01 jun 2009, 17:08

Även om miljöpartiets syn inte innehåller så mycket logik så betyder det ju inte att man inte ska försöka tänka på miljön. Man kan ju börja smått som att kasta papper i papperskorgen istället för att bara slänga dem på marken. Miljön är ju ändå viktigt och inget att se ner på.
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Morotskaka sön 07 jun 2009, 11:20

Toyou skrev:

Även om miljöpartiets syn inte innehåller så mycket logik så betyder det ju inte att man inte ska försöka tänka på miljön. Man kan ju börja smått som att kasta papper i papperskorgen istället för att bara slänga dem på marken. Miljön är ju ändå viktigt och inget att se ner på.

Det håller jag med om! Det många kanske inte tänker på är att miljön påverkar oss mycket snarare än vi tror. Ex. Grönlands-isen kommer ha smällt inom ca: 8:a år. Då blir det så stort tryck i golfströmmen att den inte orkar längre, så den stannar. Då får inte vi någon värme här i Sverige utan det blir istid på nytt! Så det är inte bara det där att det kommer bli varmare. I norden kommer man kanske inte ha någon sommar, vår, höst mer alls. Det är ju hemskt ( tycker jag ) !!!
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav Arya mån 08 jun 2009, 12:47

Morotskaka skrev:
Toyou skrev:

Det håller jag med om! Det många kanske inte tänker på är att miljön påverkar oss mycket snarare än vi tror. Ex. Grönlands-isen kommer ha smällt inom ca: 8:a år. Då blir det så stort tryck i golfströmmen att den inte orkar längre, så den stannar. Då får inte vi någon värme här i Sverige utan det blir istid på nytt! Så det är inte bara det där att det kommer bli varmare. I norden kommer man kanske inte ha någon sommar, vår, höst mer alls. Det är ju hemskt ( tycker jag ) !!!

VA?! :shock: :cry: Det visste inte jag! :cry: :cry: :evil: Jag älskar ju våren och sommaren! :(
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Ida Sewer mån 08 jun 2009, 15:38

Ja, det är fruktansvärt! Det får en att börja tänka, hoppas att man inte lever då... För det tar väl ändå ganska så många årtionden för en jätteis att bildas? Som på istiden?
Och så, tänkte jag, vill man utsätta sina framtida barn för det? Är man självisk om man skaffar barn ändå, som man vet kommer att leva med ännu värre miljökatastrofer än vad vi lever med nu?

Jag vet att jag är lite överdramatisk nu, men tanken har slagit mig både en och två gånger... :?
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Morotskaka mån 08 jun 2009, 19:13

Ida Sewer skrev:Ja, det är fruktansvärt! Det får en att börja tänka, hoppas att man inte lever då... För det tar väl ändå ganska så många årtionden för en jätteis att bildas? Som på istiden?
Och så, tänkte jag, vill man utsätta sina framtida barn för det? Är man självisk om man skaffar barn ändå, som man vet kommer att leva med ännu värre miljökatastrofer än vad vi lever med nu?

Jag vet att jag är lite överdramatisk nu, men tanken har slagit mig både en och två gånger... :?

Har för mig att det stod att det tar 50-100 år för att man ska märka någon skillnad. Men ens barnbarn då? Vad kommer hända med dem? Ska vi utsätta dem för en jord som knappt går att leva på? Den tanken är bara fruktansvärd!:/
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

FöregåendeNästa

Återgå till Debatt