Själviska jävlar e vi!

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

Själviska jävlar e vi!

Inläggav Arya tor 19 feb 2009, 17:19

Vi människor är verkligen själviska jävlar!!!! :evil: :evil: Inte alla så klart men dom flesta av oss! :cry: Vi förstör jorden för alla andra djur och vi dödar naturen för att vi ska kunna ha en bastu osv! Medans vi går i affärer och bestämmer vilka lyx saker vi ska ha kämpar djuren för sina liv tack vare oss!!! :evil: :x Om ett antal år kommer jorden vara helt täckt av asfalt och lyxiga hus och folk kommer inte ens veta vad ordet djur och natur betyder!!! :evil: :x Vad tycker ni om oss människor? jag menar så klart inte att alla är så och det är många som kämpar emot detta, men många bryr sig bara om lyx! Många tänker inte på vad dom gör och så så jag menar inte att vara elak! :cry: :D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Re: Själviska jävlar e vi!

Inläggav Eilonwy tor 19 feb 2009, 20:20

jag håller med! Vi förstör världen och tänker inte ens på det! Jag pratade med min blinda kompis idag, och hon sa:
"Däggdjur har ryggrad, va?" (vi jobbade med det här på NOn)
"Mm, du är ett däggdjur", sa jag, "Och du har väl ryggrad får vi hoppas."
"Men vi är väl inte djur?"
"joo", sa jag.
"Neej!" Sa hon.
"Jo", sa jag, "Vad skulle vi annars vara?"
"Människor!"
"Men människor är ju djur!"
"Men jag vill inte vara ett djur!"
Då fick jag och min killkompis i samma grupp förklara att människan är en art precis som hundar och katter ... suck. jag blir less på människor som tror att människor inte är djur! Men jag gillar henne ändå ... <3
Hursomhelst, jag avskyr när folk tar bort naturen bara för att bygga nytt! Växter är väl också levande!? och vart ska djuren ta vägen?
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Toyou fre 20 feb 2009, 12:13

Människor är ju djur på det sätt att de är uppbyggda som dem. Men man kan faktiskt räkna människor som en egen art eftersom att deras intelligens kapacitet skiljer sig väldigt mycket ifrån de flesta djuren.
Visst vi har förstört naturen mycket, men människor
i de mer civiliserade länderna är väl medvetna om det
och försöker att göra det bästa av situationen.

Men man kan heller inte klandra länder som Kina som släpper ut OTROLIGT mycket föroreningar.
De har ju inte en tillräcklig ekonomi till att använda mer
naturvänliga medel. Jag menar de använder sig ju fortfarande av kolkraftverk, vilket är det kraftverk som släpper ut mest föroreningar i världen.
Många länder måste ju bygga till mer höghus, hotell och sådant för att delvis tjäna pengar, men också för att
landet kanske är väldigt tätbefolkat, som just Kina.

Det är ju inte alla länder som har lika god ekonomi som Sverige har, eller hur? Vi är faktiskt det renaste landet i världen, något att vara stolt över!
Jag säger definitivt inte att vi inte kan göra mer med miljön i världen, för det kan vi verkligen.
Men jag säger att man kanske bör tänka på varför det kan vara så också, så att man inte tror att alla gör det för att vara elaka eller något sådant.
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Wonderfullie fre 20 feb 2009, 14:04

jag hatar de pengar gör med oss människor, de är dem som är upphov till allt jävla elände eller mkt av de iallafall.
De är bara vi som kan förändra de, se på alla dem djuren vi spärrar in på zoo, varför gör vi de? för att vi ska tjäna pengar givetvis, tack vare pengar går zoona runt, och utan att tänka på de går de flesta dit utan att tänka på att de är deras fel också att djuren sitter där, de är inte bara dem som byggt burarna, städar för djuren lr ägarna av hela zoot, de är vi som går dit och betalar för att se på dem, så på så sätt hjälper vi dem genom att visa intresse, så de är lika mkt den som betalar för att se på djurens fel som den som sköter om dem, ja hade aldrig kunnat jobba på ett zoo, fyfan.

Wonderfullie
Boggart

Inläggav Eilonwy fre 20 feb 2009, 17:15

ja usch vad hemskt att sitta i en bur och bli ihjältittad hela tiden.
det finns ju folk i vår ålder (i alla fall min åler, 95:or (som fyller 14 i år)) som håller på och bankar på burarna, och de borde verkligen veta bättre.

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Inläggav Arya fre 20 feb 2009, 17:19

Toyou skrev:Människor är ju djur på det sätt att de är uppbyggda som dem. Men man kan faktiskt räkna människor som en egen art eftersom att deras intelligens kapacitet skiljer sig väldigt mycket ifrån de flesta djuren.

Men man kan heller inte klandra länder som Kina som släpper ut OTROLIGT mycket föroreningar.
naturvänliga medel. Jag menar de använder sig ju fortfarande av kolkraftverk, vilket är det kraftverk som släpper ut mest föroreningar i världen.
Många länder måste ju bygga till mer höghus, hotell och sådant för att delvis tjäna pengar, men också för att

Det är ju inte alla länder som har lika god ekonomi som Sverige har, eller hur? Vi är faktiskt det renaste landet i världen, något att vara stolt över!
Jag säger definitivt inte att vi inte kan göra mer med miljön i världen, för det kan vi verkligen.
Men jag säger att man kanske bör tänka på varför det kan vara så också, så att man inte tror att alla gör det för att vara elaka eller något sådant.

Det tror jag absolut inte!! (det kanske värkar så på mitt meddelande men jag var så j*vla ledsen för ett ställe som jag och mina kompisar har lekt på jätte länge och jätte mycket förstörde dom och jag satt och höll på att gråta ihjäl mig när jag skrev det! :cry: )

Varför har man pengar och så igentligen? Det ställer ju bara till problem! :evil:
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Arya fre 20 feb 2009, 17:23

Wonderfullie skrev:jag hatar de pengar gör med oss människor, de är dem som är upphov till allt jävla elände eller mkt av de iallafall.
De är bara vi som kan förändra de, se på alla dem djuren vi spärrar in på zoo, varför gör vi de? för att vi ska tjäna pengar givetvis, tack vare pengar går zoona runt, och utan att tänka på de går de flesta dit utan att tänka på att de är deras fel också att djuren sitter där, de är inte bara dem som byggt burarna, städar för djuren lr ägarna av hela zoot, de är vi som går dit och betalar för att se på dem, så på så sätt hjälper vi dem genom att visa intresse, så de är lika mkt den som betalar för att se på djurens fel som den som sköter om dem, ja hade aldrig kunnat jobba på ett zoo, fyfan.

Du har rätt! :oops: jag skäms! jag har gått på zoo ibland men inte skänkt det 1 tanke! :x :cry: :oops:

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Arya fre 20 feb 2009, 17:24

Eilonwy skrev:ja usch vad hemskt att sitta i en bur och bli ihjältittad hela tiden.
det finns ju folk i vår ålder (i alla fall min åler, 95:or (som fyller 14 i år)) som håller på och bankar på burarna, och de borde verkligen veta bättre.

Usch ja!! Fy f*n vad hemskt! :evil:

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Eilonwy fre 20 feb 2009, 17:38

Arya skrev:
Toyou skrev:Människor är ju djur på det sätt att de är uppbyggda som dem. Men man kan faktiskt räkna människor som en egen art eftersom att deras intelligens kapacitet skiljer sig väldigt mycket ifrån de flesta djuren.

Det tror jag absolut inte!! (det kanske värkar så på mitt meddelande men jag var så j*vla ledsen för ett ställe som jag och mina kompisar har lekt på jätte länge och jätte mycket förstörde dom och jag satt och höll på att gråta ihjäl mig när jag skrev det! :cry: )

Varför har man pengar och så igentligen? Det ställer ju bara till problem! :evil:

det har du rätt i, men tänk dig en värld utan pengar. skulle det funka? folk jobbar ju bara för att få pengar, och utan pengar skulle alla företag lägga av, och vi skulle inte kunna köpa vår man utan bli tvungna att fungera som vildmänniskor igen (tänk många år bakåt i tiden). Och det är ju de flesta av oss inte vana vid, så vi skulle nog dö direkt. Så på ett sätt har faktiskt pengar räddat världen.
men visst har det mycket nackdelar också, precis som vår diskussionspunkt just nu. och jag förstår precis hur du känner, farmor hade en lekplats på gården (hon bor i lägenhet) som jag och mina kusiner brukade leka i, det hade en klätterställning med en lian mm men nu har de ´rivit den och istället satt dit en lekplats som alla andra utan någon som helst känsla och fantasi, och dessutom för treåringar! så nu måste vi gå typ en 500m - en km för att komma till en rolig lekplats! (egentligen ligger den ganska nära men man måste gå runt skogen och skit!)

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Inläggav Toyou fre 20 feb 2009, 20:37

Jovisst det vore ju bra om allt skulle fungera utan pengar.
Men människor och djur jobbar alltid för att få något ut av det. De har de alltid gjort även om man inte alltid förhandlat med pengar.
De river ju ställen och saker för att människor ska
ha någonstans att bo. Det är ju lätt att sitta och säga
att det är fel att riva saker, att man ska tänka på djuren, och att människor är så själviska när man själv bor i ett land som Sverige.
Jag menar vad skulle ni valt att bo i en låda i något slumkvarter eller i ett hus vid vattnet?

Djuren lider inte av att sitta i fångenskap eller vad man ska kalla det eftersom att de gjort det sen födseln.
Det är inte djurplågeri då eftersom att ingen lider av det,
djur tänker heller inte som människor.
Jag menar de är vana, varför tror ni inte att de fångar in viss djur när de är vuxna?
Jo, för att då skulle de faktiskt lida, eftersom att de inte är vana att leva på en begränsad yta där den blir matad.
Djuren gillar också när människor klappar åt dem, och tycker att de är bra.

Man har också zoo för att få in pengar på turister.
Fattiga länder tjänar ju mycket på sådant och det är bra då. Ni sa förut att det vore bättre om allt kunde fungera utan pengar, det vore bättre ja.
Men varför ska man jobba med något svårare arbete istället för något lätt om man ändå inte får något för det.
Skulle ni vilja göra något jobbigare än något annat om ni ändå inte tjänade något på det?
Skulle ni t.ex. valt att klättra upp för ett jättehögt brant berg istället för att sitta hemma och äta pizza om ni inte förbrukade någon kalori eller mådde bättre av det?
Så det går ju att önska att det skulle fungera, men
ni får inte glömma att ingen av er själva egentligen skulle hjälpa det att fungera bättre.
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Nästa

Återgå till Debatt