Våldet

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

Re: Våldet

Inläggav Toyou ons 18 feb 2009, 18:46

nettan skrev:Ni får verkligen inte missförstå mig nu men jag tycker att Sverige borde ha lite mer som i USA. Här i Sverige så får inte poliserna använda sina batonger elr pistoler (vilket kan vara bra, men även dåligt) för jag tror att många kommer in på den brottsliga banan för att dom vet att polisen inte FÅR göra nåt emot dom. Men i USA så är det många som är rädda för poliserna för dom får använda våld mot brottslingar som går emot dom. USA kanske inte är det bästa exemplet men men.
Jag har hört om ett land (kommer dock inte ihåg vad det hette) där polisen hade så stor respekt så sa dom till någon att stå stilla på ett ställe och vänta så gjorde dom det! :o tänk om det var så i resten av världen...

Det vore bra om Sverige hade lite mer som USA ja.
Men jag tror inte att det är så bra att ha lika hårt som där heller. För att de fångar som sedan släpps fria vill oftast hämnas för att de blivit så hårt bestraffade.
Sedan kan det också vara så att de som känner den
som blivit straffad också vill hämnas för det.
Så jag tror att lite mildare fängelsestraff och behandling än USA vore bra, men inte lika milda som Sverige har.
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Arya tis 03 nov 2009, 20:40

Toyou skrev:
nettan skrev:Ni får verkligen inte missförstå mig nu men jag tycker att Sverige borde ha lite mer som i USA. Här i Sverige så får inte poliserna använda sina batonger elr pistoler (vilket kan vara bra, men även dåligt) för jag tror att många kommer in på den brottsliga banan för att dom vet att polisen inte FÅR göra nåt emot dom. Men i USA så är det många som är rädda för poliserna för dom får använda våld mot brottslingar som går emot dom. USA kanske inte är det bästa exemplet men men.
Jag har hört om ett land (kommer dock inte ihåg vad det hette) där polisen hade så stor respekt så sa dom till någon att stå stilla på ett ställe och vänta så gjorde dom det! :o tänk om det var så i resten av världen...

Det vore bra om Sverige hade lite mer som USA ja.
Men jag tror inte att det är så bra att ha lika hårt som där heller. För att de fångar som sedan släpps fria vill oftast hämnas för att de blivit så hårt bestraffade.
Sedan kan det också vara så att de som känner den
som blivit straffad också vill hämnas för det.
Så jag tror att lite mildare fängelsestraff och behandling än USA vore bra, men inte lika milda som Sverige har.

Jag håller med där, och på vissa ställen i usa kan man få dödsstraff för vissa brott, det är inte på så många ställen som tur är, men det är så på vissa ställen fortfarande, så riktigt så hårda straff borde vi inte ha, men hårdare än vi har nu.

Jag såg ett program igår, där gjorde dom ett test för att se om en helt vanlig människa kan döda en okänd person för ett experiment. Dem hade en skådespelare och en vanlig person som trodde att testet hade något med minnet att göra. Och så skulle den ge den andra stötar, men den bara trodde det, den andra fick inga stötar alls. Dem skulle ställa en fråga och sen skulle skådespelaren svara på den. Om den svarade fel så skulle den få en stöt. För varje fel den fick så höjdes (vad heter det, volt?) Ja, vad det nu heter, och det högsta var 450, som typ dödade en på fläcken eller nåt. Och det var typ 12 personer som skulle göra detta, 3 personer vägrade att fortsätta efter ett tag, dem andra 9 fortsatte upp till dödlig kraft. Och dem hade spelat in så att det lät som skådespelaren skrek och sen efter ett tag blev det helt tyst. Så om det hade varit på riktigt hade personen kanske svimmat eller dött vid det laget. En tjej var helt känslokall och bara fortsatte utan att bry sig när den andra hade blivit tyst. Om dem inte fick något svar så gällde det som ett nej. och en annan tjej skrattade när hon gjorde det som om det var en lek, och när personen hade blivit tyst. Då frågade hon om han hade dödat honom, som om det var ett spel. :shock:
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav kristopher fre 06 nov 2009, 14:40

Shit... Verkar iaf som om det var ett bra program :D Jag har sett ngt liknande, men då skulle typ en kille få lära sig hur man tränade soldater att döda utan att tveka...
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Föregående

Återgå till Debatt