Har du känt dig Gay någon gång?

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

JA (TJEJ)
2
14%
NEJ (TJEJ)
9
64%
JA (KILLE)
1
7%
NEJ (KILLE)
2
14%
vet inte
0
Inga röster

Antal röster : 14

Inläggav Eddie sön 11 jan 2009, 17:11

Har någon här känt sig gay någon gång? Typ har ni kollat på andra killars penisar i duschen på idrotten osv?

Har du berättat/vet dina föräldrar om att du är homo/bi?

Användarvisningsbild
Eddie
Akromantel

Blogg: Se blogg (0)

Re: Har du känt dig Gay någon gång?

Inläggav Toyou mån 12 jan 2009, 21:11

Jag har inte känt mig så då. Men jag tror att mina föräldrar skulle blivit väldigt ledsna om jag var det. Det är inte så att de har massa fördomar om homosexuella utan de säger att det inte är något fel med det, de är ju också vanliga människor.

Fast jag får samtidigt känslan av att det är okej för dem att andra är det bara just inte jag är det. Det beror väl på att de vet att det delvis skulle bli svårt för mig för alla fördomar som finns, och att jag skulle kunna råka illa ut. Men det beror nog mest på att de inte kan få barnbarn. Det kan de ju visserligen om man ska kalla det " provrörsbarn", men det kostar också och är omständigt. Det är inget som helst fel i att vara homo- eller bisexuell...men jag är nog snarare meterosexuell^^ hehehe
Senast redigerad av Toyou tor 24 okt 2013, 13:17, redigerad totalt 1 gång.
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Longbottom ons 14 jan 2009, 19:19

Jag är inte homo/bi men jag har inga som helst fördommar mot det.
Och om det skulle visa sig att jag var homo/bi skulle min föräldrar inte ens fundera över det, som skulle stötta mig förmodligen inte ens bry sig. Jag tycker att homosexualitet borde vara lika normalt som hetrosexualitet.
- And so the lion fell in love with the lamb.
- What a stupid lamb.
- What a sick, masochistic lion.

Användarvisningsbild
Longbottom
Boggart

Inläggav Toyou tor 15 jan 2009, 19:25

Ja, det borde det.
Jag vill ju givetvis inte att ni ska tro att mina föräldrar är emot homosexualitet.
Min pappa skulle acceptera det utan att komma med invändningar. De skulle väl
självklart accpetera det efterhand, men jag tror ändå att det skulle vara svårt för dem.
Det är INGET fel på homo/ bisexuella människor.
Men jag tror ändå att väldigt många har någon slags fördom emot dem även om de inte säger det. Varför skulle folk annars kalla varandra " bög" så ofta?
Varför går det så ofta rykten i skolor när man hört att någon är homo?
Men när man frågar dem säger de ändå att de absolut inte har någonting emot det, fast de ändå ser ner på de som är det till viss del.
Senast redigerad av Toyou tor 24 okt 2013, 13:18, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Longbottom fre 16 jan 2009, 16:50

Jag har nära personer i min familj som är homosexuella.
Det är klart att många har fördomar gentemot något dom inte riktigt kan allting om.
Att använda ordet bög tror jag är en osäkerhet, alltså att man skriker bög till en person för att man är rädd för att själv bli kallad det. Personligen hatar jag när någon slänger ur sig ordet "bög". Jag tillåter det inte och säger genast till.
Dessutom gick det aldrig rykten i min förra skola om att någon var homo, vi gjorde inte sånt - Jag tror det gäller enstaka skolor sådant händer i.
- What a stupid lamb.

Användarvisningsbild
Longbottom
Boggart

Inläggav Toyou lör 17 jan 2009, 13:31

Så du menar att om folk fick reda på att någon i din klass var lesbisk så skulle ändå ingen bry sig? Jag vet inte riktigt...jag tror att folk skulle bry sig ändå.
Jag vet att det är fel och fördomsfullt, jag har själv en vän som är homo, och han är jätteschyst och helt normal. Men jag tror ändå att folk skulle börja prata om det om de fick reda på att någon man kände var homosexuell.
Senast redigerad av Toyou tor 24 okt 2013, 13:19, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Arya sön 18 jan 2009, 14:00

Longbottom skrev:Jag har nära personer i min familj som är homosexuella.
Det är klart att många har fördomar gentemot något dom inte riktigt kan allting om.
Att använda ordet bög tror jag är en osäkerhet, alltså att man skriker bög till en person för att man är rädd för att själv bli kallad det. Personligen hatar jag när någon slänger ur sig ordet "bög". Jag tillåter det inte och säger genast till.
Dessutom gick det aldrig rykten i min förra skola om att någon var homo, vi gjorde inte sånt - Jag tror det gäller enstaka skolor sådant händer i.

Eller enstaka skolor som det inte händer i.....jag hoppas ABSOLUT att det är det förstnämnda men jag tror nog mest det sistnämnda...tyvär!! :evil: Jag tror nog också att det kan vara en osäkerhet.Det värkar rätt sanolikt. :cry: :evil: :( :x :|
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Arya sön 18 jan 2009, 14:03

Jag har aldrig känt mig homusexuel någon gång men jag tycker inte att det är något som helst fel på det!! :D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Arya sön 18 jan 2009, 14:05

Igentligen betyder Gay inte bara bög utan även lycklig.hmmmm.....JA.....det betyder ju att dom som är bögar och liknande har också rätt att vara lyckliga!! Och det stämer helt och hållet!! :D

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Longbottom sön 18 jan 2009, 16:36

Toyou, det är exakt vad jag menar.
Det råkar vara så att min pappa är homosexuell och alla i min klass vet om det - Det kom nämligen på tal när vi hade en disskution i min klass. Jag tror dessutom att fördommarna minskar ju högre "upp" du kommer och med det menar jag att det inte skulle blivit lika accepterat i högstadiet som i gymnasiet. I början var det många som frågade saker angående min pappa men ingen gick bakom ryggen på mig. Jag tror det är något som förekommer lite här och där "att man börjar prata" men dude, inte överallt.. Man ska inte dra alla över en och samma kam ;)
- What a stupid lamb.

Användarvisningsbild
Longbottom
Boggart

Nästa

Återgå till Debatt