Svek

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

Re: Svek

Inläggav Arya mån 19 jan 2009, 21:10

Fast jag tror nog ändå att det är rätt bra nu för hon värkar må bra och jag mår bra..vi är fortfarande kompisar men det är inte riktigt samma förtroende och vänskaphets band mellan oss men jag tror att det är bäst så här..jag tror även att vi har "växt ifrån varandra" lite för vi är ändå väldigt olika...jag tror nog att jag på ett sett förlåter henne men det kommer nog aldrig att vara samma vänskap mellan oss men fortfarande kompisar och det känns bra. :P
Men man ska aldrig säga aldrig! :D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Toyou sön 01 feb 2009, 02:28

okej det låter bra i alla fall :D
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Arya sön 01 feb 2009, 10:09

Toyou skrev:okej det låter bra i alla fall :D

Ja och det känns bra. :D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav LillaLillaJag sön 01 feb 2009, 12:22

jag känner mig sviken ... säger inte av vem, men det är någon jag tyckte mycket om under min barndom, sedan det senaste året har vi bara träffats en gång i månaden, och sedan berättade personen någonting för mig som gör att jag får en klump i magen så fort jag tänker på det .. och usch usch usch mamma tvingar mig träffa männskan oftare än vanligt nu, denna månad (januari) har jag träffat mänskan mer än jag gjorde på ett halvår, men jag VILL inte det just nu! usch usch usch ... usch usch usch *skriver av mig*
Soon I'll be a beautiful butterfly ... and then yugi will love me

Användarvisningsbild
LillaLillaJag
Drake

Inläggav Toyou sön 01 feb 2009, 12:51

Det är ju svårt att försöka att ge hyfsade råd om hur du ska göra när man inte riktigt vet vad det handlar om.
Bara att du kanske ska försöka se det hur den här personens synvinkel, och i vilken
situation den här personen befinner sig i.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav LillaLillaJag sön 01 feb 2009, 16:07

ok förklarar lite mer, det kanske inte låter så hemskt men det var hemskt för mig.

det var nyårsafton, och jag var hos pappa. vi satt vid bordet och jag koncentrerade mig helt på att äta godis när han och hans tjej bråkade (jag är inte glupsk, jag ska inte äta godis på hela året så det var min sista chans!) och plötsligt får pappa för sig att han ska förklara varför de bråkade, och så får man veta att han har kollat på porr i några år, till och med under tiden då han var med mamma.
Och mitt huvud började snurra runt och allt jag kunde tänka var usch usch usch och jag fick kämpa för att inte säga usch usch usch när jag skulle säga något annat, och usch usch usch (det är allt jag tänker när jag tänker tillbaka på det här)
och nu vill jag inte träffa honom och definitivt inte sova hos honom, men mamma har absolut fått för sig att jag vill träffa min pappa osv, men jag vill inte det och framförallt inte ensam! jag har pratat med henne, men hon förstår inte när jag bara kan säga usch usch usch och hon går iaf med på att jag inte vill sova hos honom, men det fattar inte han! han höll sig föresten duktigt undan när jag gjorde det stora misstaget att gå med på att träffa honom typ två timmar hos farmor med kusinerna, plötsligt fick han för sig att jag ville träffa honom igen!

så nu kan jag bara säga en sak: usch usch usch
Soon I'll be a beautiful butterfly ... and then yugi will love me

Användarvisningsbild
LillaLillaJag
Drake

Inläggav Wonderfullie sön 01 feb 2009, 16:44

har du pratat med din mamma om hur du känner om de?
ja har lite svårt att sätta mig in hur just du känner om de, när jag var åtta hittade jag och min bästa kompis en hel säck porrtidningar hemma hos oss som han försökt gömt undan lite, men ja såg ganska lättsidigt på de, tror de är något som de flesta tittar/läser ibland, dock inget de pratar med barnen om..

Wonderfullie
Boggart

Inläggav Toyou sön 01 feb 2009, 22:17

LillaLillaJag skrev:ok förklarar lite mer, det kanske inte låter så hemskt men det var hemskt för mig.

det var nyårsafton, och jag var hos pappa. vi satt vid bordet och jag koncentrerade mig helt på att äta godis när han och hans tjej bråkade (jag är inte glupsk, jag ska inte äta godis på hela året så det var min sista chans!) och plötsligt får pappa för sig att han ska förklara varför de bråkade, och så får man veta att han har kollat på porr i några år, till och med under tiden då han var med mamma.
Och mitt huvud började snurra runt och allt jag kunde tänka var usch usch usch och jag fick kämpa för att inte säga usch usch usch när jag skulle säga något annat, och usch usch usch (det är allt jag tänker när jag tänker tillbaka på det här)
och nu vill jag inte träffa honom och definitivt inte sova hos honom, men mamma har absolut fått för sig att jag vill träffa min pappa osv, men jag vill inte det och framförallt inte ensam! jag har pratat med henne, men hon förstår inte när jag bara kan säga usch usch usch och hon går iaf med på att jag inte vill sova hos honom, men det fattar inte han! han höll sig föresten duktigt undan när jag gjorde det stora misstaget att gå med på att träffa honom typ två timmar hos farmor med kusinerna, plötsligt fick han för sig att jag ville träffa honom igen!

så nu kan jag bara säga en sak: usch usch usch

Du ska definitivt inte se det på det sättet. Jag lovar dig att min pappa också ser på sådant.
Din pappa är inte onormal, nästan alla män gör det då och då, vissa mer än andra.
Din pappa känner sig säkert jätte nere nu för att du inte vill träffa honom.
Jag ser ingen anledning till att inte träffa honom?
Visst han kanske inte var den perfekta pappa som du trodde att han var,
men det är ingen, inte ens jag^^hehe.
Jag blir kanske lite besviken när jag ser att min pappa tittar på sånt.
Men det är inte världens undergång för det?
Det är inget annorlunda med det. Om det var det skulle man ju inte kunna
få tag i det så lätt, och många skulle knappt veta vad det var.
Så jag tycker VERKLIGEN att du ska ta kontakt med din pappa.
Jag kan knappt tänka mig hur ledsen han är över att du inte vill träffa honom,
snälla gör det. Att kunna förlåta och förstå är en väldigt viktig egenskap.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Föregående

Återgå till Debatt