Obama vann!

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

Tycker du det var bra att Obama vann presidentvalet?

Ja
17
94%
Nej
1
6%

Antal röster : 18

Re: Obama vann!

Inläggav kristopher ons 31 dec 2008, 21:44

LillaLillaJag skrev:Jag tycker det är bra att Obama vann, men lyssna på det här (konversation på slöjden)
Kille i min klass (håller fram handen som en microfon, annars min stil): Hur tror ni att McCain kommer att styra USA?
Vi: Hallå, Obama vann.
Kille i min klass: Hallå, han blev ju skjuten, hur ska han regera landet då?

VA? blev han skjuten? För ingen annan än han har sagt något om det :( annars tycler jag som sagt att Obama gjorde rätt i att vinna (alltså det var bra att han vann)

Det dröjer inte länge innan han blir skjuten :(
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav kristopher ons 31 dec 2008, 21:49

Toyou skrev:Jo jag kom på honom sedan :D hehe! Men det är ändå bara två stycken, och båda de som sköt blev skjutna sjäva.
Jag tycker att Barack Obamas idé var bäst. De ska nu lämna Irak, och flytta över alla amerikanska soldater till Afganistan istället! Det är så att Islam är uppdelat i tre olika raser av troende, de tre olika raserna är suni muslimer, hia muslimer, och kurdier. De tre olika raserna hatar varandra och försöker döda varandra. George Busch hade ingen aning om detta, så när Sadam hängdes blev det kaus. För när han styrde skillde han hia och suni muslimerna åt, men nu fanns ju ingen som kunde göra det. Dessa finns nu då i Afganistan mest! Jag hejadae på Barack Obama under valet och inte Hillary Clinton, eftersom att det kändes som om Barack Obama gjorde det för att han verkligen ville hjälpa människorna, medan Hillary Clinton bara ville bli president. Hillary Clinton hade ju ingen aning om hur det var att vara fattig eftersom att hon var uppväxt bland en av de rikaste familjerna i USA. När hon besökte en familj i ett fattigt område som hade åtta barn sa hon;
- Oj, vad stimmigt det är här.
Då hade ju mamman sagt att det var så för att hon hade så många barn. Då hade i stället Hillary Clinton frågat varför hon inte beställde hemhjälp?
Det tycker jag är en ganska uppenbar syn på att hon inte vet vad ordet fattig innebär.

Det där är ungefär som mina klasskamrater i min gamla skola, rikt folk.
En gång när jag skulle gå på min kompis kalas när jag var liten (då var GPS:en jätte ny och dyr och bara de rikaste hade den) så pekade han på min mammas karta som hon höll i handen:

Han: Vad är det där
Mamma: Det är enkarta som jag använde för att hitta hit
Han: Va!? Har inte ni GPS!?

Så är det när man växt upp i en jätte rik familj och är van vid det dyraste.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Toyou fre 02 jan 2009, 16:24

Jo, det kan ju vara så, som jag också skrev.
Men nu är det inte så att alla rika är sådana.
Det finns människor som är rika men som också är väldigt insiktsfulla. Så jag vill inte
få det till att alla rika är helt omedvetna om hur resten av världens ekonomi ser ut.
Det finns de som är väldigt rika men som skänker bort mycket pengar till
världens barn, och dessa hjälporganistationer.
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav kristopher fre 02 jan 2009, 18:02

Toyou skrev:Jo, det kan ju vara så, som jag också skrev.
Det finns människor som är rika men som också är väldigt insiktsfulla. Så jag vill inte
få det till att alla rika är helt omedvetna om hur resten av världens ekonomi ser ut.

Jag vet att inte alla rika är så. Det är precis som många har pratat om nu i andra trådar.
Ifall till exempel majoriteten av gangsters är svarta, så tänker många vita att det bara är svarta som är det.
Eftersom majoriteten av rika är vita, och majoriteten av lite fattigare är svarta, så tänker många svarta att vita är rika snåljåpar, vilket i sig inte stämmer eftersom att inte alla rika är snåla (ett av många exempel är J.K. Rowling, som har gjort två böcker vars inkomster hon skänkt till välgörenhet) osv. Sådant där fortsätter i evigheter och nästan allt är struntprat.
Det där var några dåliga exempel men jag kom inte på något annat.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Arya sön 18 jan 2009, 10:17

Jag tycker att det är bra att Obama vann!!!!
Dels hade Obama väldigt bra ide`er och sånt.
Nu vet inte jag så jätte mycket om valet. Men att döma av det jag har sett på Tv och det som mina föreldrar säger så tycker jag att det verkar som om han den där snubben Mccain eller vad han nu heter,är en sån där gamal gubbe som bara vill ha krig. Fast jag kan ha helt åt skogen fel!!! :D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Toyou sön 18 jan 2009, 12:40

kristopher skrev:
Toyou skrev:Jo, det kan ju vara så, som jag också skrev.

Jag vet att inte alla rika är så. Det är precis som många har pratat om nu i andra trådar.
Ifall till exempel majoriteten av gangsters är svarta, så tänker många vita att det bara är svarta som är det.
Eftersom majoriteten av rika är vita, och majoriteten av lite fattigare är svarta, så tänker många svarta att vita är rika snåljåpar, vilket i sig inte stämmer eftersom att inte alla rika är snåla (ett av många exempel är J.K. Rowling, som har gjort två böcker vars inkomster hon skänkt till välgörenhet) osv. Sådant där fortsätter i evigheter och nästan allt är struntprat.
Det där var några dåliga exempel men jag kom inte på något annat.

Rika och fattiga kan vara precis lika snåla...Men man måste tänka efter lite.
Jag menar det står i tidningarna när Tom Cruise skänkt 1 miljon till välgörenhet, men
det är ju lika mycket som om en vanlig människa skulle skänka 20 kr till det.
Det står ju inte när en vanlig människa skänkt 1000 skr till välgörenhet!
Det tycker jag är dåligt egentligen, och John McCain vill inte bara ha krig på det sättet att han tycker om det.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Arya sön 18 jan 2009, 13:51

Ok.....jag sa ju att jag kunde ha helt åt skogen fel!!! :D
Och föresten har du väl sett min sån där grejsemojs text här under strecket!! :D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Toyou mån 19 jan 2009, 18:20

hahah, det brukar jag också ha^^. I alla fall när jag ska förklara någonting.
Jag förklarar en sak men menar en annan O_o jätte smart..xd

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Arya mån 19 jan 2009, 20:01

Toyou skrev:hahah, det brukar jag också ha^^. I alla fall när jag ska förklara någonting.

Hihi!!! Jag är urkass på att förklara!!!! :D

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav kristopher mån 19 jan 2009, 20:04

Toyou skrev:hahah, det brukar jag också ha^^. I alla fall när jag ska förklara någonting.

Samma här, jag kan inte förklara saker!
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

FöregåendeNästa

Återgå till Debatt