Obama vann!

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

Tycker du det var bra att Obama vann presidentvalet?

Ja
17
94%
Nej
1
6%

Antal röster : 18

Re: Obama vann!

Inläggav toker lör 15 nov 2008, 21:49

Eddie skrev:Ni får det ju och låta som om Obama är värsta Messias. Det återstår att se vad han kan göra och vad han kommer göra. Att stå och skrika "Change We Can" i 2 år kan vem som helst göra och tydligen räckte det för att vinna. För Obama svarar aldrig på frågan hur han skall förändra världen.

Tycker du borde lyssna på debatter så kanske du får en annan bild av honom och hans åsikter. Tror du verkligen att han skulle få en enda röst om han inte berättade hur han skulle förändra världen?

toker
Mugglare

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav miss malfoy tis 18 nov 2008, 19:16

tyckte det var rätt att obama vann eftersom jag tror att det är förändring usa behöver just nu, även om mccain kanske skulle varit bättre alternativet för europa tack vare det här med att han är så mycket för frihandeln. men strunta i det! OBAMA :D ska bli spännande att se hur han löser den ekonomiska krisen i usa och vad som händer nere i irak då han tar över makten!
Draco's girl through and through.

Användarvisningsbild
miss malfoy
Ghoul

Inläggav Toyou ons 19 nov 2008, 12:52

Jag undrar också HUR han ska kunna lösa den här ekonomiska krisen. Bara det inte går lika illa som det gick 1929, usch hemska tankar! Om han skickar tillbaka soldaterna från Irak, blir det antagligen någon annan diktatur som regerar. Först var det kungar, sedan sovjet, och sedan talibanerna...
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav LillaLillaJag sön 23 nov 2008, 20:24

Jag tycker det är bra att Obama vann, men lyssna på det här (konversation på slöjden)
Kille i min klass (håller fram handen som en microfon, annars min stil): Hur tror ni att McCain kommer att styra USA?
Vi: Hallå, Obama vann.
Kille i min klass: Hallå, han blev ju skjuten, hur ska han regera landet då?

VA? blev han skjuten? För ingen annan än han har sagt något om det :( annars tycler jag som sagt att Obama gjorde rätt i att vinna (alltså det var bra att han vann)
Soon I'll be a beautiful butterfly ... and then yugi will love me

Användarvisningsbild
LillaLillaJag
Drake

Inläggav Toyou mån 01 dec 2008, 19:54

Nej han har absolut inte blivit skjuten :D ( TUR!), det skulle ju stå i första sidan på alla tidningar som går att få tag i! Men däremot så blev Abraham Lincoln skjuten, och det är den ende amerikanske presidenteten som blivit det, och han levde på 1800-talet, jag har för mig att han blev skjuten år 1863, då slavhandlen i USA avskaffades. Få väl kolla upp det då ;)

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav awn tor 04 dec 2008, 23:23

Toyou skrev:Jag undrar också HUR han ska kunna lösa den här ekonomiska krisen. Bara det inte går lika illa som det gick 1929, usch hemska tankar! Om han skickar tillbaka soldaterna från Irak, blir det antagligen någon annan diktatur som regerar. Först var det kungar, sedan sovjet, och sedan talibanerna...

Jovisst, men jag är fortfarande övertygad om att den enda orsaken Bush gick in i Irak är på grund av oljan. Har svårt att förstå varför Warmonger skulle vilja ha fred någonstans, det verkar inte som hans stil.
Nu tror jag inte på något sätt att Obama kommer göra saken bättre, men Hillary vill ju åtminstone lämna Irak och hon blir ju utrikesminister trots allt. Det ser ljusare ut.

Nu vet jag ju att Obama är någon korsning mellan våra moderater och kristdemokrater (vilket i sig knappast är positivt), men med tanke på att McPain (min sammanslagning av McCain och Palin) är annu värre (ja, jag lägger in mina åsikter) så är ju han det enda alternativet. Dessutom kan det ju knappast bli värre.

Á propos diktaturer är ju dessa beklagliga. Men jag kom nyligen fram till att om folket verkligen - av någon konstig anledning - VILL ha diktatur, ska de ju få ha det, eftersom att beslutet om diktatur - på ett skruvat sätt - faktiskt är demokratiskt. Nu låter ju det här fullständigt befängt, men egentligen är det ju så. Nu är ju detta rent hypotetiskt.

awn
Mugglare

Inläggav miss malfoy fre 05 dec 2008, 18:15

Toyou skrev:Nej han har absolut inte blivit skjuten :D ( TUR!), det skulle ju stå i första sidan på alla tidningar som går att få tag i! Men däremot så blev Abraham Lincoln skjuten, och det är den ende amerikanske presidenteten som blivit det, och han levde på 1800-talet, jag har för mig att han blev skjuten år 1863, då slavhandlen i USA avskaffades. Få väl kolla upp det då ;)

kennedy?
Draco's girl through and through.

Användarvisningsbild
miss malfoy
Ghoul

Inläggav Toyou sön 07 dec 2008, 21:38

Jo jag kom på honom sedan :D hehe! Men det är ändå bara två stycken, och båda de som sköt blev skjutna sjäva.
Jag tycker att Barack Obamas idé var bäst. De ska nu lämna Irak, och flytta över alla amerikanska soldater till Afganistan istället! Det är så att Islam är uppdelat i tre olika raser av troende, de tre olika raserna är suni muslimer, hia muslimer, och kurdier. De tre olika raserna hatar varandra och försöker döda varandra. George Busch hade ingen aning om detta, så när Sadam hängdes blev det kaus. För när han styrde skillde han hia och suni muslimerna åt, men nu fanns ju ingen som kunde göra det. Dessa finns nu då i Afganistan mest! Jag hejadae på Barack Obama under valet och inte Hillary Clinton, eftersom att det kändes som om Barack Obama gjorde det för att han verkligen ville hjälpa människorna, medan Hillary Clinton bara ville bli president. Hillary Clinton hade ju ingen aning om hur det var att vara fattig eftersom att hon var uppväxt bland en av de rikaste familjerna i USA. När hon besökte en familj i ett fattigt område som hade åtta barn sa hon;
- Oj, vad stimmigt det är här.
Då hade ju mamman sagt att det var så för att hon hade så många barn. Då hade i stället Hillary Clinton frågat varför hon inte beställde hemhjälp?
Det tycker jag är en ganska uppenbar syn på att hon inte vet vad ordet fattig innebär.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav LillaLillaJag ons 24 dec 2008, 12:48

ojoj, om hon inte fattar hur fattiga vissa människor är så förstår jag inte hur hon kunde få någon röst alls. -.-
Soon I'll be a beautiful butterfly ... and then yugi will love me

Användarvisningsbild
LillaLillaJag
Drake

Inläggav Toyou fre 26 dec 2008, 22:44

Antagligen för att hon är kvinna, intelligent, och Bill Clintons fru.
Men som du kanske märkte vann hon inte valet heller!

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

FöregåendeNästa

Återgå till Debatt