Misshandel

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

Misshandel

Inläggav Ghost sön 21 sep 2008, 19:01

Imorse gick jag min vanliga väg vid Karlaplan (vid fontänen) och dom hade spärrat av. Jag blev helt ställd, liksom, hur ofta spärrar man av en ganska stor bit av vägen? Det var ganska många poliser där så jag frågade en vad som hänt och han berättade att nån blivit knivskuren. Jag blev skitskraj och ringde min pappa plus att jag ökade tempot lite (för kvingrejsen hade hänt för bara tre och en halv timme sen). Lite senare fick jag veta att det varit ett rån. Läskigt... [Det här hände i Stockholm.]

Har nån av er läst om det här? Eller kanske precis som jag sett avspärrningen? Jag tycker det är hemskt att sånt här händer och att det händer VARJE DAG! Och att vi inte kan göra nåt åt dom som gör det. :|
But for now, let him sleep. For in dreams, we enter a world that's entirely our own. Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud.

Ghost
Drake

Blogg: Se blogg (0)

Re: Misshandel

Inläggav kristopher sön 21 sep 2008, 19:03

Jag har inte hört om just det här, men min kusins pojkvän blev knivskuren i ett rån utanför min kusins lägenhet
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Ghost sön 21 sep 2008, 19:21

kristopher skrev:Jag har inte hört om just det här, men min kusins pojkvän blev knivskuren i ett rån utanför min kusins lägenhet

Oj.. :|
Blev det några allvarliga skador? O.O
But for now, let him sleep. For in dreams, we enter a world that's entirely our own. Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud.

Ghost
Drake

Inläggav kristopher mån 22 sep 2008, 14:41

Jag vet inte mer en att det kom en ambulans och att det var i benet han blev knivskuren.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav nea ons 24 sep 2008, 23:43

Jag har letat lite på nätet och hittat ganska skrämmande statistik angående det här.
Varje dag anmäls; och lägg märke till att det är hur många som anmäls, i genomsnitt 185 kvinnor och 390 män misshandlade här i Sverige. Sedan är det ett okänt mörkertal misshandlar som vi aldrig får reda på hur stort det är.
Från 1998 till 2007 ökade antalet anmälda våldsbrott med 50%, och även om det inte nödvändigtvis betyder att fler brott begicks så kan man nog anta att enbart ökade anmälningar inte kan påverka siffran så mycket.
Det är verkligen hemskt att sådant här ska behöva hända och läskigt att det hela tiden finns så nära.
Ytterligare statistik kan hittas på brottsförebyggande rådets hemsida http://www.bra.se i rapporten "kriminalstatistik 2007"
"NOT MY DAUGHTER, YOU BITCH!!!!!!"

nea
Akromantel

Inläggav kristopher tor 25 sep 2008, 14:32

shit vad läskigt :o
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav kristopher tor 25 sep 2008, 14:34

Ghost skrev:
kristopher skrev:Jag har inte hört om just det här, men min kusins pojkvän blev knivskuren i ett rån utanför min kusins lägenhet

Oj.. :|
Blev det några allvarliga skador? O.O

Och nu kom jag på att jag kan tilläga att den här kusinen bor uppsala
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Arya tor 19 feb 2009, 16:02

:o :evil: :cry: :x Fy f*n!!!! :evil: :o .....jag gillar inte detta!!!!!!! :evil: :o :cry: :x :|
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Återgå till Debatt