FRA - För eller emot?

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

Re: FRA - För eller emot?

Inläggav Arya tis 10 mar 2009, 19:03

Toyou skrev:Eftersom att du anklagar mig för att ha skrivit fel, så vill jag veta exakt vad det var jag skrev som du tycker var fel?

Såg du inte mitt föra meddelande? :D (och så snälla, blanda inte in mig i detta, jag gillar inte såna här bråk. :? :| )
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Toyou tis 10 mar 2009, 19:20

Snälla du, det var inte jag som blandade in dig i detta, det var du själv som blandade dig i, eller hur?

Du undviker också att svara på min fråga därför upprepar jag den igen: Vad är det jag har skrivit som du anser vara fel?

Jag vill gärna att du svarar eftersom att du anklagar mig.
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Arya tis 10 mar 2009, 19:35

Toyou skrev:Snälla du, det var inte jag som blandade in dig i detta, det var du själv som blandade dig i, eller hur?

Du undviker också att svara på min fråga därför upprepar jag den igen: Vad är det jag har skrivit som du anser vara fel?

Nä nu ger jag upp! Ja jag kan sluta att blanda mig i! Du har rätt! Jag borde aldrig ha gjort det! Och jag kan fortsätta att låta Eddie skriva fula och elaka saker till dig om det är det du vill för jag tänker minsann inte fortsätta att försöka stoppa honom/henne om det är så här man blir behandlad då! Vet du varför jag säger till er båda? Jo för det första så om jag säger till Eddie att sluta så kommer han/hon förmodligen börja försvara sig istället för att sluta för det hade dom flesta gjort! Och för det andra så kunde du ha skitit i honom/henne i stället för att kasta tillbaka på honom. (vilket jag förstår att du inte gjorde för det hade inte så många klarat av)
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Toyou tis 10 mar 2009, 19:47

Arya skrev:
Toyou skrev:Snälla du, det var inte jag som blandade in dig i detta, det var du själv som blandade dig i, eller hur?

Nä nu ger jag upp! Ja jag kan sluta att blanda mig i! Du har rätt! Jag borde aldrig ha gjort det! Och jag kan fortsätta att låta Eddie skriva fula och elaka saker till dig om det är det du vill för jag tänker minsann inte fortsätta att försöka stoppa honom/henne om det är så här man blir behandlad då! Vet du varför jag säger till er båda? Jo för det första så om jag säger till Eddie att sluta så kommer han/hon förmodligen börja försvara sig istället för att sluta för det hade dom flesta gjort! Och för det andra så kunde du ha skitit i honom/henne i stället för att kasta tillbaka på honom. (vilket jag förstår att du inte gjorde för det hade inte så många klarat av)

På vilket sätt har jag behandlat dig illa jag bara ställde dig en enkel fråga?
Du vet väl vad du anklagade mig för, eller?

Det är väl ingen som har sagt att du inte får blanda dig i? Det du skrev var att du inte ville bli inblandad, och då skrev jag att ingen hade blandat in dig utan du hade skrivit självmant?
Är det att säga att du inte får blanda dig i?

Vadå skitit i honom och kasta tillbaka på honom? Jag argumenterade emot honom? Jag ifrågasatte honom om psykiatriken och det andra. Men jag skulle tagit emot det då och inte fått försvara mig? Så om någon blir mobbad i skolan ska den inte få hävda sin rätt? Ska den få ta emot allt i tysthet då?

Du skriver att du inte sa direkt till Eddie för att han skulle försvara sig?
Om en lärare kommer och ser att en elev blir mobbad, ska den då säga till både den som blir mobbad och den som mobbar att sluta bara för att den vet att mobbaren skulle försvara sig?

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Arya tis 10 mar 2009, 20:03

Toyou skrev:
Arya skrev:

På vilket sätt har jag behandlat dig illa jag bara ställde dig en enkel fråga?
Du vet väl vad du anklagade mig för, eller?

Det är väl ingen som har sagt att du inte får blanda dig i? Det du skrev var att du inte ville bli inblandad, och då skrev jag att ingen hade blandat in dig utan du hade skrivit självmant?
Är det att säga att du inte får blanda dig i?

Vadå skitit i honom och kasta tillbaka på honom? Jag argumenterade emot honom? Jag ifrågasatte honom om psykiatriken, men jag skulle tagit emot det då och inte fått försvara mig? Så om någon blir mobbad i skolan ska den inte få hävda sig? Ska den få ta emot allt?

Du skriver att du inte sa direkt till Eddie för att han skulle försvara sig?
Om en lärare kommer och ser att en elev blir mobbad, ska den då säga till både den som blir mobbad och den som mobbar att sluta bara för att den vet att mobbaren skulle försvara sig?

Först och främst: Ja jag skrev att jag inte ville bli inblandad och det var fel av mig för jag blandad in mig själv, förlåt för att jag anklagade dig! :oops: Nej jag menar inte att du sa att jag inte fick blanda mig i, jag menade att jag inte borde ha blandat mig i.

Läste inte du det som stod inom parantes? Jag menar med det som stod inom parantes att jag skulle ha gjort som du. :D
Och NEJ NEJ NEJ!!!! JAG MENADE ABSOLUT INTE SÅ!!! Och detta är ett bråk och ingen mobbning och tro mig, det är stor skillnad på dom sakerna även om det inte märks för dig.

Okej, det jag menar är att bråket skulle förmodligen ha fortsatt fast kanske mellan mig och honom/henne i stället. (fast nu känns det lite som att det har fortsatt mellan oss två i stället fast i lite mildare variation. :D ) Och jag tänkte att om jag säger till er båda så känner inte en sig anklagad och då kanske bråket slutar men det blev inte riktigt så. (jag är en 11 årig tjej som försöker lösa ett bråk mellan 2 förmodligen äldre personer och jag är dessutom inte van vid att lösa bråk så det kan lätt bli fel.) :oops:

suck, jag menade inte att anklaga er så, jag ville bara få ett stopp på detta oändliga bråk. :|

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Toyou tis 10 mar 2009, 20:21

Okej :) Ja, du är faktiskt tre år yngre än vad jag är - vet inte Eddies ålder -. Fast det är ändå ingen ursäkt till att inte tänka på vad man skriver. Men struntsamma!

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Arya ons 11 mar 2009, 08:05

Toyou skrev:Okej :) Ja, du är faktiskt tre år yngre än vad jag är - vet inte Eddies ålder -. Fast det är ändå ingen ursäkt till att inte tänka på vad man skriver. Men struntsamma!

Fast jag kan ju också skylla på att det är så lärarna löser bråk här på skolan. :D :oops:

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Toyou ons 11 mar 2009, 16:38

Jaså? På min skola var det en tjej som blev jagad och misshandlad av två andra tjejer, inte gick lärararna och sa till alla tre att sluta bråka? Utan de pratade med de som misshandlade, och stängde av dem ifrån skolan.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav kristopher ons 11 mar 2009, 16:39

Toyou skrev:Jaså? På min skola var det en tjej som blev jagad och misshandlad av två andra tjejer, inte gick lärararna och sa till alla tre att sluta bråka? Utan de pratade med de som misshandlade, och stängde av dem ifrån skolan.

Så kanske det inte är på alla skolor :roll:
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav ericus ons 11 mar 2009, 17:07

Toyou skrev:Jaså? På min skola var det en tjej som blev jagad och misshandlad av två andra tjejer, inte gick lärararna och sa till alla tre att sluta bråka? Utan de pratade med de som misshandlade, och stängde av dem ifrån skolan.

När jag gick i skolan, nu börjar det väl vara något decenium sedan (1990-tal), sedan jag gick i de nivåer ni nu går på. Då stängde lärarna av den mobbade eleven, och rekommenderade denna att byta skola, då har skolväsendet blivet bättre alltså.

Lite utveckling har det alltså blivet på senare tid.

ericus
Husalf

FöregåendeNästa

Återgå till Debatt