USA-valet

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

Re: USA-valet

Inläggav Toyou ons 19 nov 2008, 12:46

Antagligen för att man inte blir så omtyckt i Usa om man har något som kan relatera till muslimer. Vilket faktiskt inte är så konstigt, även om de inte alls ser någon nyans i det hela. De tror ju att alla som är muslimer är hemska och elaka, medan skolorna i Sverige lär ut att alla är goda och snälla. Båda är ganska fel tycker jag, men jaja:P :D
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav miss malfoy tor 20 nov 2008, 18:02

Toyou skrev:Antagligen för att man inte blir så omtyckt i Usa om man har något som kan relatera till muslimer. Vilket faktiskt inte är så konstigt, även om de inte alls ser någon nyans i det hela. De tror ju att alla som är muslimer är hemska och elaka, medan skolorna i Sverige lär ut att alla är goda och snälla. Båda är ganska fel tycker jag, men jaja:P :D

tycker det är dåligt i alla fall. hussein är ju ett jättevanligt namn!
Draco's girl through and through.

Användarvisningsbild
miss malfoy
Ghoul

Inläggav Toyou fre 21 nov 2008, 18:58

Jo, jag vet det är lite barnsligt! Men du får ju också se det att de är väldigt upprörda över det med World Trade Center, men de är lite överdrivna jag vet, men det är kan man ändå förstå till viss del som sagt.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav LillaLillaJag fre 26 dec 2008, 20:41

Toyou skrev:Antagligen för att man inte blir så omtyckt i Usa om man har något som kan relatera till muslimer. Vilket faktiskt inte är så konstigt, även om de inte alls ser någon nyans i det hela. De tror ju att alla som är muslimer är hemska och elaka, medan skolorna i Sverige lär ut att alla är goda och snälla. Båda är ganska fel tycker jag, men jaja:P :D

jag tycker inte det beror på religionen hur man är som person, det är väl från person till person? Nu vet jag inte vem som tillhör vilken religon (har inte följt valet ...) men låt oss säga att en kristen människa var jättedum som hussein eller värre osv, och sedan skulle en annan kristen männska ställa upp i valet, skulle den människan bli kritiserad bara för att den är kristen och råkar heta typ Oscar precis som den andra männskan ... skulle han då få byta namn till Albert?
hoppas ni förstår vad jag menar och att jag inte missförstått vad ni pratat om ...
Soon I'll be a beautiful butterfly ... and then yugi will love me

Användarvisningsbild
LillaLillaJag
Drake

Inläggav Toyou fre 26 dec 2008, 22:42

LillaLillaJag skrev:

jag tycker inte det beror på religionen hur man är som person, det är väl från person till person? Nu vet jag inte vem som tillhör vilken religon (har inte följt valet ...) men låt oss säga att en kristen människa var jättedum som hussein eller värre osv, och sedan skulle en annan kristen männska ställa upp i valet, skulle den människan bli kritiserad bara för att den är kristen och råkar heta typ Oscar precis som den andra männskan ... skulle han då få byta namn till Albert?
hoppas ni förstår vad jag menar och att jag inte missförstått vad ni pratat om ...

Ja, det är ju just så det är!
Det är fel jag vet, men det går faktiskt att förstå varför de ser det
så även om det är fel!
Jag tror att många i Sverige skulle hysa agg mot alla amerikaner om de bombaderat Sverige!
Fast än det inte var alla amerikaner.
Det är också så att alla amerikaner inte är fientliga muslimer heller, det finns i princip alltid
två sidor av någonting inte bara en.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav kristopher ons 31 dec 2008, 21:53

miss malfoy skrev:

tycker det är dåligt i alla fall. hussein är ju ett jättevanligt namn!

Japp, Hussein är ju jätte vanligt!
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav LillaLillaJag lör 03 jan 2009, 15:59

tror inte det kommer bli särskilt vanligt när vi är stora, få döper nog sina ungar till hussein nu.

Användarvisningsbild
LillaLillaJag
Drake

Inläggav Eddie sön 11 jan 2009, 17:01

LillaLillaJag skrev:tror inte det kommer bli särskilt vanligt när vi är stora, få döper nog sina ungar till hussein nu.

Är det så mycket värre än George då?

Användarvisningsbild
Eddie
Akromantel

Inläggav Toyou mån 12 jan 2009, 21:04

Det är det väl inte, men det är ingen här som antytt det heller.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav LillaLillaJag ons 14 jan 2009, 17:46

ok men jag erkänner att det fortfarande finns de som döper ungar till Adolf och Josef så visst, folk kanske fortfarande döper ungarna till hussein.

Användarvisningsbild
LillaLillaJag
Drake

FöregåendeNästa

Återgå till Debatt